Avto.info

Zanimivosti

Od ideje do avtomobila

Ford v ustvarjalnem procesu združuje oblikovanje in tehniko, med drugim 360-stopinjskim skiciranjem in navidezno resničnostjo. S tehniko 3D-tkanja ustvarja pametne in personalizirane površine.

Avtor: Borut Fakin / Foto: BF, Ford
Sreda, 19. februar 2020

Pri Fordu, ki sodi med najstarejše avtomobilske znamke in je prvi proizvajalec, ki je avtomobile začel serijsko izdelovati na tekočem traku, so nam pokazali, kako snujejo avtomobile in inovativne proizvodne procese, ki jih že, nekatere pa šele bodo uporabljali za serijsko proizvodnjo.

OD ŽELJA DO IZVEDBE
Navadno so oblikovalci, ki v avto želijo prenesti čim več čustev, in inženirji, ki so zadolženi za tehnično izvedbo, na nasprotnih bregovih. Oblikovalci si avto zamislijo, inženirji pa povedo, ali je njihova zamisel izvedljiva in finančno smotrna. Da iz zamisli nastane avtomobil, ki je pripravljen na serijsko proizvodnjo, je potrebno konstantno sodelovanje v okviru procesov, ki so jih pri Fordu zelo izpilili in jih, kot pravijo, z novimi pristopi konstantno izpopolnjujejo.

Fordov novi športni terenec razreda B bo k nam prispel v prvem četrtletju letošnjega leta.

Pri športnem terencu puma, ki je zasnovan na fiestini platformi, so želeli doseči privlačno obliko in kupcem ponuditi nadpovprečno prostoren ter uporaben avtomobil. Zato so se odločili za sedem centimetrov širša koloteka, medosno razdaljo so povečali za slabih deset centimetrov. Okoli te osnove je nastal avtomobil z agresivnim sprednjim delom, značilno bočno linijo, ki se spušča do sredine zadnjih vrat in se nato dviguje proti zadku, ter poudarjeno ramensko linijo. S tem so zagotovili prostorno drugo vrsto in največji prtljažnik v razredu, ki sprejme 456 litrov prtljage ter v širino meri en meter. Poleg tega so mu namenili še nekaj pametnih rešitev, med drugim lahko pokrivalo, ki se ob odpiranju prtljažnih vrat dvigne v višino zadnjega stekla in omogoča enostavno nalaganje. Glavna posebnost in vrlina prostora v zadku je velika pravokotna »luknja« pod talno polico. V bistvu gre za 76 centimetrov širok, 75 centimetrov dolg in 30,5 centimetra globok zaboj, ki so ga poimenovali MegaBox in je namenjen najrazličnejši uporabi. Vanj lahko pospravimo kabinski kovček ali pravzaprav vse, kar vam pade na misel, med drugim mokre in umazane stvari. Izdelan je namreč iz trpežne plastike, na dnu pa ima pokrovček, zato ga je mogoče oprati z vodo. V njem lahko umijemo hišnega ljubljenčka, ki si je privoščil blatno kopel, ali vanj pospravimo do 115 centimetrov visoko lončnico iz Ikee. Možnosti so skoraj neomejene. Lahko ga, in to se nam zdi še najbolj izvirna zamisel, uporabimo tudi kot prenosni bar na pikniku.

Megabox je lahko dodaten prostor za prtljago, kopalnica za psa ali prenosni bar.

360-STOPINJSKO SKICIRANJE
Eno od orodij, ki so ga razvili v Fordovem oblikovalskem središču v Kölnu in ga že uporabljajo pri snovanju novih avtomobilov, je 360-stopinjsko skiciranje. Tu oblikovalec ne uporablja več svinčnika in papirja, temveč z digitalnim grafičnim svinčnikom riše na zaslon. Tako lahko vidi, kako se ujemajo posamezni elementi, kot so armaturna plošča, vratne obloge in strop, vse skupaj si je mogoče v tridimenzionalni obliki ali s pomočjo virtualne resničnosti takoj ogledati z voznikovega zornega kota ali iz katerega koli položaja v avtomobilu.

Z očali za navidezno resničnost se lahko usedemo in si ogledamo v avtomobil, ki v resnici še ne obstaja.

3D-TKANJE
Med drugim so nam v Kölnu predstavili nov sistem za izdelavo sedežnih prevlek in drugih oblog, ki bo poenostavil in pohitril proizvodnjo ter omogočil izjemno personalizacijo. Tkane sedežne prevleke verjetno niso najbolj zaželeno božično darilo, a bi s 3D-tehniko lahko med drugim omogočale upravljanje različnih funkcij, preverjale naše zdravje in celo polnile mobilne telefone. Ta postopek pospeši in poceni izdelavo prevlek, saj materialov ni treba rezati in šivati, med proizvodnjo pa ne pride do odpada. S to tehniko je mogoče združiti različne materiale, kot so volna, poliester in celo svila, pri čemer iz stroja pride zaključen izdelek, ki pristaja kot ulit. Z uporabo prevodnih materialov bi lahko voznik le z dotikom prevleke, ki jo je med drugim mogoče reciklirati, odprl steklo, sprožil klic ali bil opozorjen na morebitno zdravstveno težavo. Ta tehnika ponuja skoraj neomejene možnosti oblikovanja po želji kupca, saj si bo lahko prek spleta izbral barve, vzorce in dodal kakšen napis. Uporabiti jo je mogoče za vse površine v kabini, ki jih prekriva tkanina.

Puma se pri opremi titanium X že zdaj pohvali s snemljivimi prevlekami, ki jih je mogoče odstraniti in ponovno namestiti z zadrgo. Tako jih bo mogoče prati ali si omisliti nove z novo barvo in novim vzorcem, kasneje jih bo mogoče tudi personalizirati z napisi, logotipi in podobno.

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.