Zanimivosti
Od ideje do avtomobila
Ford v ustvarjalnem procesu združuje oblikovanje in tehniko, med drugim 360-stopinjskim skiciranjem in navidezno resničnostjo. S tehniko 3D-tkanja ustvarja pametne in personalizirane površine.
Sreda, 19. februar 2020
Pri Fordu, ki sodi med najstarejše avtomobilske znamke in je prvi proizvajalec, ki je avtomobile začel serijsko izdelovati na tekočem traku, so nam pokazali, kako snujejo avtomobile in inovativne proizvodne procese, ki jih že, nekatere pa šele bodo uporabljali za serijsko proizvodnjo.
OD ŽELJA DO IZVEDBE
Navadno so oblikovalci, ki v avto želijo prenesti čim več čustev, in inženirji, ki so zadolženi za tehnično izvedbo, na nasprotnih bregovih. Oblikovalci si avto zamislijo, inženirji pa povedo, ali je njihova zamisel izvedljiva in finančno smotrna. Da iz zamisli nastane avtomobil, ki je pripravljen na serijsko proizvodnjo, je potrebno konstantno sodelovanje v okviru procesov, ki so jih pri Fordu zelo izpilili in jih, kot pravijo, z novimi pristopi konstantno izpopolnjujejo.
Fordov novi športni terenec razreda B bo k nam prispel v prvem četrtletju letošnjega leta.
Pri športnem terencu puma, ki je zasnovan na fiestini platformi, so želeli doseči privlačno obliko in kupcem ponuditi nadpovprečno prostoren ter uporaben avtomobil. Zato so se odločili za sedem centimetrov širša koloteka, medosno razdaljo so povečali za slabih deset centimetrov. Okoli te osnove je nastal avtomobil z agresivnim sprednjim delom, značilno bočno linijo, ki se spušča do sredine zadnjih vrat in se nato dviguje proti zadku, ter poudarjeno ramensko linijo. S tem so zagotovili prostorno drugo vrsto in največji prtljažnik v razredu, ki sprejme 456 litrov prtljage ter v širino meri en meter. Poleg tega so mu namenili še nekaj pametnih rešitev, med drugim lahko pokrivalo, ki se ob odpiranju prtljažnih vrat dvigne v višino zadnjega stekla in omogoča enostavno nalaganje. Glavna posebnost in vrlina prostora v zadku je velika pravokotna »luknja« pod talno polico. V bistvu gre za 76 centimetrov širok, 75 centimetrov dolg in 30,5 centimetra globok zaboj, ki so ga poimenovali MegaBox in je namenjen najrazličnejši uporabi. Vanj lahko pospravimo kabinski kovček ali pravzaprav vse, kar vam pade na misel, med drugim mokre in umazane stvari. Izdelan je namreč iz trpežne plastike, na dnu pa ima pokrovček, zato ga je mogoče oprati z vodo. V njem lahko umijemo hišnega ljubljenčka, ki si je privoščil blatno kopel, ali vanj pospravimo do 115 centimetrov visoko lončnico iz Ikee. Možnosti so skoraj neomejene. Lahko ga, in to se nam zdi še najbolj izvirna zamisel, uporabimo tudi kot prenosni bar na pikniku.
Megabox je lahko dodaten prostor za prtljago, kopalnica za psa ali prenosni bar.
360-STOPINJSKO SKICIRANJE
Eno od orodij, ki so ga razvili v Fordovem oblikovalskem središču v Kölnu in ga že uporabljajo pri snovanju novih avtomobilov, je 360-stopinjsko skiciranje. Tu oblikovalec ne uporablja več svinčnika in papirja, temveč z digitalnim grafičnim svinčnikom riše na zaslon. Tako lahko vidi, kako se ujemajo posamezni elementi, kot so armaturna plošča, vratne obloge in strop, vse skupaj si je mogoče v tridimenzionalni obliki ali s pomočjo virtualne resničnosti takoj ogledati z voznikovega zornega kota
ali iz katerega koli položaja v avtomobilu.
Z očali za navidezno resničnost se lahko usedemo in si ogledamo v avtomobil, ki v resnici še ne obstaja.
3D-TKANJE
Med drugim so nam v Kölnu predstavili nov sistem za izdelavo sedežnih prevlek in drugih oblog, ki bo poenostavil in pohitril proizvodnjo ter omogočil izjemno personalizacijo. Tkane sedežne prevleke verjetno niso najbolj zaželeno božično darilo, a bi s 3D-tehniko lahko med drugim omogočale upravljanje različnih funkcij, preverjale naše zdravje in celo polnile mobilne telefone. Ta postopek pospeši in poceni izdelavo prevlek, saj materialov ni treba rezati in šivati, med proizvodnjo pa ne pride
do odpada. S to tehniko je mogoče združiti različne materiale, kot so volna, poliester in celo svila, pri čemer iz stroja pride zaključen izdelek, ki pristaja kot ulit. Z uporabo prevodnih materialov bi lahko voznik le z dotikom prevleke, ki jo je med drugim mogoče reciklirati, odprl steklo, sprožil klic ali bil opozorjen na morebitno zdravstveno težavo. Ta tehnika ponuja skoraj neomejene možnosti oblikovanja po želji kupca, saj si bo lahko prek spleta izbral barve, vzorce in dodal kakšen
napis. Uporabiti jo je mogoče za vse površine v kabini, ki jih prekriva tkanina.
Puma se pri opremi titanium X že zdaj pohvali s snemljivimi prevlekami, ki jih je mogoče odstraniti in ponovno namestiti z zadrgo. Tako jih bo mogoče prati ali si omisliti nove z novo barvo in novim vzorcem, kasneje jih bo mogoče tudi personalizirati z napisi, logotipi in podobno.