Avto.info

Zanimivosti

Letalo z vetrom v trebuhu

Windrunner bo s 108 metri dolžine največje letalo na svetu. Namenjeno bo prevozu lopatic vetrnic za proizvodnjo elektrike, ki so prevelike za cestni promet.

Avtor: Borut Fakin, AL / Foto: QRT
Četrtek, 31. oktober 2024

Če želiš biti del zelenega prehoda in si si zamislil vetrnice z lopaticami, ki so 35 metrov daljše od običajnih in omogočajo proizvodnjo 10 MV energije (namesto običajnih pet ali šest), moraš razmisliti tudi o tem, kako jih bo mogoče prevažati.

Ob takšnih merah cestni prevoz ne pride v poštev. Toda glede na trend povečevanja (upsizing) je ameriško zagonsko podjetje Radia zasnovalo tudi prevozno sredstvo za prevoz svojih vetrnic do novih vetrnih parkov. Imenuje se windrunner in bo novo največje letalo na svetu. S 108 metri dolžine, 24 metri višine in 80 metri razpona kril novi velikan prekaša airubus A380 in celo nekoč največjega antonova An-225 mriya. Od leta 2027 (po načrtih) bo namenjen prevozu največjih lopatic za vetrnice, ki jih poznamo danes, in tistih še večjih, ki jih bomo videli v bližnji prihodnosti. Kot povedo pri podjetju Radia, so te prevelike celo za prevoz po neskončnih ameriških avtocestah, a bodo našle prostor v rekordno velikem trupu letala windrunner.

120 ladijskih zabojnikov bi lahko pogoltnilo novo največje letalo na svetu.


Odprtina po celotni višini omogoča dostop do 8.200 kubičnih metrov prostora, kar ustreza velikosti 120 pomorskih zabojnikov 40 čevljev dolžine (12,19 metra). Ne glede na svojo velikost letalo za pristanek potrebuje le 1.800 metrov steze, ki je lahko neasfaltirana, s čimer lahko doseže tudi bolj odročne vetrne parke, na katere meri Radia. Prva uporaba zrakoplova, ki se pohvali z okoli 2.000 kilometri dosega, bo v Združenih državah Amerike. Tam trenutno proizvedejo 10 odstotkov vse svetovne energije iz vetra oziroma 4,25 TWh, ki jih želijo podvojiti do leta 2030. Windrunner pa želi biti del te zgodbe.

Oddaj komentar

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.