Avto.info

Ford mustang fastback GT

Čistokrvni žrebec

  • Ustanovitelj poni razreda je potreboval kar šest generacij, da je uradno pripeljal v Evropo
  • Različica GT je prava klasika, pri kateri gume zakuri atmosferski V8 s kar 421 'konji'
  • Pri nas zaradi visokih davščin stane 61.200 evrov, v Nemčiji pa kar 18 tisočakov manj
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 17. september 2016

Izdelali so jih že skoraj deset milijonov, kar je naravnost fantastična številka, pa je mustang vseeno potreboval več kot pol stoletja, da so ga tudi uradno začeli prodajati na stari celini. Šesta generacija je očitno tista, ki zna zadovoljiti bolj izbirčne kupce, med katere spadamo tudi Slovenci. Je zaradi tega legendarni divji konj, ki velja za sinonim svobode, postal le še ukročen čistokrvni žrebec? Če vas zanima odgovor, berite naprej.

Že prvi pogled nanj pove, da se mustang z leti ni predal, čeprav je v osemdesetih in devetdesetih kar pošteno izgubil kompas. Napete klasične kupejevske linije z neskončnim pokrovom motorja in kratkim zadkom so odlična osnova, dopolnjujejo pa jih sodobno interpretirane poteze originala iz leta 1964. Prav vsak detajl, vključno z divjim konjem v galopu, je prav takšen, kot mora biti. Preprosto povedano, s testnim avtomobilom še nikoli nismo bili na toliko fotografijah prenosnih telefonov, kot s tem kričeče rumenim mustangom. Zdi se, da zna najbolj prepoznaven avtomobil na svetu preseči meje slovenske zavisti in pri ljudeh vzbuditi le navdušeno občudovanje.

Petlitrska pošast pod motornim pokrovom zna biti zelo žejna, kar je pokazala s 16,4-litrskim testnim povprečjem.


Če pozornosti čisto vsakega v bližnji okolici nismo zahtevali že s pojavo, pa so glave hitro obrnili, ko se je oglasil motor. Tisti, ki obožujete zvok osemvaljnikov V-oblike, veliko boljšega od tega ne morete dobiti. Ob zagonu se na hitro zdrzne in kmalu umiri na globoko brbotanje, ob katerem si nismo mogli pomagati, da se usta čisto vsakič ne bi raztegnila v zadovoljen nasmeh. Tako pač zveni čisti testosteron, pritisk na stopalko za plin pa bi na lestvici moškosti lahko primerjali le s sekanjem drv ali še bolj po slovensko, s postavljanjem škarpe. Tu ni prostora za mehkužce!

V prvi potegne tja do 70, druga pa gre že precej čez stotico, ki nastopi po 4,8 sekunde. Ob tem v programih sport+ ali race track vsak konkreten pritisk na stopalko za plin pospremi sunek v hrbet. Čeprav se elektronika nikoli v celoti ne izklopi, je ob priganjanju vselej prisotnega vsaj malo vrtenja zadnjih koles v prazno. Prijetna križarka očitno zna biti tudi pošteno žleht, a smo to od nje tudi pričakovali. Niti približno pa si nismo predstavljali, da bo ustanovitelj priljubljenega razreda pony tako brezkompromisen tudi v ovinkih. Očitno so v Evropi z razlogom ponudili šele to generacijo mustanga, saj ima kot prvi zadaj neodvisno vpeti kolesi, inženirji pa so se s podvozjem tudi sicer precej poigrali. Kar koli so že naredili, v ovinek gre zares odlično, popuščanje oprijema pa sporoča dovolj kmalu, da voznik s korekcijami situacijo vselej varno reši.

K užitku prispeva ročni menjalnik, ki je opremljen s kratko ročico in prav takšnimi hodi, menjanje prestav pa pospremi precejšen upor. Petlitrska zverina zagotovi kar 310 kilovatov moči (421 KM) in nič manj impresivnih 530 Nm navora, ki zadaj nameščene 19-palčne pnevmatike dimenzij 275/40 brez težav spremeni v oblak belega dima. Temu je namenjen celo poseben elektronski pripomoček, ki še tako neveščega voznika spremeni v pravega mojstra kurjenja gum. Po okusu proizvajalcev pnevmatik izdelan sistem spada v skupek dirkaških aplikacij s štoparico odpeljanih krogov in programom za hiter start (launch control). Program za kurjenje gum se ne imenuje 'burnout', ampak malce zavajajoče line lock. Ta nima nič z držanjem smeri, temveč avtomobil pripravi na razgrajaško žganje gum. S kontroliranim zaviranjem in izklopljenim sistemom proti zdrsu pogonskih koles se po nekaj preprostih korakih izpod zadnjega para začne valiti gost bel dim. Žganje gum za telebane. Noro!

Glede na to, koliko denarja vam ob nakupu mustanga izpuli država, bi bilo prav, da bi vsaj kakšen kilometer drugega tira poimenovali po vas.


Jasno je, da nismo pričakovali, da bomo nad notranjostjo galopirajočega Američana navdušeni. Tudi to namreč veleva tradicija, pa ne le zaradi njihovega sproščenega pogleda na končno obdelavo. Bistvo in ključ do uspeha prvega mustanga sta bila namreč v tem, da so pri Fordu iz obstoječih komponent za čim manj denarja ustvarili privlačen, hiter in cenovno ugoden avtomobil. To je tudi pri kasnejših generacijah pomenilo, da se notranjosti niso pretirano posvetili, sploh pa ne po naših standardih. Novi mustang je tudi zato toliko bolj pozitivno presenetil, pa čeprav smo v njem našli kakšen 'izposojen' kos. Recimo ostro zašiljeni ročici za smernike in upravljanje brisalcev, ki slogovno bolj sodita v model focus, ali pa zabavno-informacijski vmesnik sync iz večine evropskih fordov. Našteto nikakor ni moteče, saj je vse skupaj lepo vpeto v sicer solidno izdelano kabino. Velike špranje med sestavnimi deli so očitno stvar preteklosti, slabi materiali pa tudi. Če že hočemo biti pikolovski, bi izbrali malce kvalitetnejšo in nekaj centov dražjo imitacijo kroma za spodnjo vrsto gumbov na sredinski konzoli. Ti želijo spominjati na letalske, kar nam daje misliti, da se pri Fordu bolj poistovetijo z razlago, da ime mustang izvira od istoimenskega slovitega lovca iz druge svetovne vojne in ne od štirinožnega predhodnika avtomobilskih motorjev. Drugi, po ameriško kul dokaz za to je napis 'ground speed' (hitrost na kopnem) na merilniku hitrosti. Podobnega boste našli le še v letalskem kokpitu.

Za ameriške avtomobile sicer velja, da so vselej podrejeni udobju, kar lahko trdimo tudi za tega, pa čeprav sprednja sedeža nudita precej bočnega oprijema. Zadnji par sedežev bi po drugi strani lahko označili za kazenskega, pardon, zasilnega. Če tistim, ki se pustijo zvabiti tja, ni žal zaradi grizenja kolen, za to poskrbi nizek strop. Aja, če vas je zanimalo, mustang ima tudi prtljažnik. Ni lepo obdelan, na notranji strani pokrova ni ročaja, ampak ga ima.

Sedaj pa k zastavljenemu vprašanju z začetka članka. Je novi mustang zaradi globalne naravnanosti postal preveč ukročen? Morda tisti s štirivaljnikom pod motornim pokrovom, tale z V8 pa niti približno ne! Vse sodobne izboljšave le pomenijo, da ni ostal dinozaver, ampak se je uspešno prilagodil današnjemu času. Ob tem pa niti za trenutek ni pozabil, kdo je in od kod prihaja!
 

Ford mustang fastback GT
 Vozilo in motor športni kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, osemvaljnik V oblike, 4.951 ccm, 310 kW (421 KM) pri 6500/min, 530 Nm pri 4250/min; Menjalnik: ročni, šeststopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4784 x 1916 x 1381 mm; Medos. razdalja: 2720 mm; Pnevmatike: 255/40 R19 spredaj in 275/40 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1720/510 kg; Prtljažnik: 408 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,8 s; Poraba goriva (EU): 20,0/9,6/13,5 l/100 km; Povprečje na testu: 16,4 l/100 km; Izpust CO2: 299 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.3 ecoboost fastback): 43.100 €, testno vozilo: 66.500 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
motor, videz, vozne lastnosti cena v Sloveniji, obdelava prtljažnika brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.