BMW X5 in X6
Vozili smo prenovljena BMW-ja X5 in X6
Sedli smo za volan prenovljenih bavarskih športnih terencev X5 in X6. Ob estetskih popravkih prevetrena motorna paleta vključuje bencinske in dizelske blagohibridne stroje, pri X5 je na voljo tudi izboljšan priključni hibrid. Za X5 je treba odšteti najmanj 87.400 za X6 pa 92.250 evrov.
Sreda, 18. oktober 2023
Bavarci svojih dveh osrednjih uspešnih športnih terencev ob prenovi navzven niso drastično spreminjali. Za razliko od X7, ki so mu namenili dvojne, deljene sprednje žaromete, so tu ohranili bolj klasične oblikovne poteze. Sprednji žarometi so po novem sicer malce bolj zašiljeni in vključujejo nove dnevne luči v obliki dvojne puščice. Pri X5 je opcijsko na voljo osvetlitev sprednje maske, ki jo je X6 ponujal že pred prenovo. Kupejevski križanec je zdaj serijsko opremljen s paketom M sport, ki med drugim prinaša bolj agresivno oblikovana odbijača.
Oblikovno je pri obeh modelih bolj očitno spremenjena notranjost. Oba sta dobila novo armaturno ploščo z velikim vodoravno nameščenim ukrivljenim panelom, ki pod enotno stekleno površino gosti dva zaslona. Tisti pred voznikom meri 31,2 centimetra (12,3 palca), osrednji pa 37,8 centimetra (14,9 palca). Poganja ju nov operacijski sistem OS8, ki ob možnosti glasovnega upravljanja in na dotik, še vedno ponuja tudi praktičen sistem upravljanja z vrtljivim gumbom vmesnika iDrive. Novo je tudi majhno izbirno stikalo namesto klasične prestavne ročice samodejnega menjalnika.
V prevetreni motorni paleti so vsi pogonski sklopi elektrificirani. Bencinski in dizelski vrstni šestvaljnik ter bencinski V8 se pohvalijo z 48-voltno blago hibridno tehnologijo, tu pa je tudi nova priključnohibridna različica. Ta je z oznako 50e na voljo le pri X5 in s kombinacijo bencinskega šestvaljnika in električnega motorja s sistemsko močjo 360 kilovatov (490 KM) zmore 70 kilovatov (95 KM) več kot predhodnik 45e. V primerjavi s predhodnikom ima njegova baterija skoraj za 25 odstotkov večjo kapaciteto, ki znaša 25,7 kilovatne ure in po meritvenem ciklu omogoča do 110 kilometrov vožnje brez izpustov.
Priključni hibrid je bil eden od modelov, ki smo jih lahko preizkusili na daljši poti v Romunijo in na Madžarsko. Čeprav je njegova električna plat namenjena predvsem vsakodnevni uporabi na krajših poteh, se je izkazal kot odličen potovalnik. Preizkusili smo tudi model oznako 30d, čigar šestvaljnik turbodizel zmore 219 kilovatov (298 KM) in je zaradi večjega dosega kot naročen za daljša potovanja. Del poti pa smo opravili z X6 M60i, ki s turbobencinskim V8 ponuja 390 kilovatov (530 KM) moči. Ta ob izjemnih zmogljivostih prav tako brez težav melje kilometre in ob upoštevanju hitrostnih omejitev ni niti pretirano žejen, a zaradi trše nastavitve vzmetenja in velikih koles z nizkopresečnimi pnevmatikami na daljših poteh, zlasti na zadnjih ponuja malce manj udobja.
Vrh ponudbe tako pri X5 kot pri X6 še naprej predstavljata modela M competition, ki s 460 kilovati (625 KM) moči omogočata pospešek do stotice v 3,9 sekunde in dosegata elektronsko omejeno končno hitrost 250 ali 285 kilometrov na uro.
Cene za X5 se gibljejo od 87.400 do 113.050 evrov. Za X6 je treba odšteti od 92.250 do 116.150 evrov, medtem ko serijsko opremljena X5 M competition in X6 M copetition staneta 154.950 oziroma 158.050 evrov.
Podrobneje o prenovljenih bavarskih športnih terencih pa v aktualni številki naše tiskane izdaje (AF 291).