Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW 730d xDrive

Zasluženo na prestol

  • Nova sedmica pod tradicionalistično obliko prinaša tehnološko revolucijo
  • Med drugim so ji namenili ogljikova vlakna za karoserijo, upravljanje s kretnjami in pametni ključ
  • Številne pripomočke za udobje in pomoč vozniku je treba doplačati; tudi 58 tisočakov in več ...
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 12. marec 2016

Ko tekmujejo najboljši, vedno znova dokazujejo superiornost nad svojimi prav tako odličnimi tekmeci. To tekmovanje dosega vrhunec v najvišjem razredu, kjer premijske znamke s svojimi admiralskimi ladjami pokažejo vse, kar v določenem trenutku zmorejo, znajo, si upajo ... s preprostim ciljem – biti najboljši.

Zato je oblika nove sedmice, ki je v primerjavi s predhodnim modelom bolj kompaktna in elegantna, še najmanj vznemirljiv element avtomobila. Kljub evolucijskim spremembam namreč ostaja v razmeroma tradicionalističnih okvirih. Veliko bolj zanimiva je zgradba karoserije, pri kateri so poleg aluminija in jekla za zmanjšanje mase (tako kot pri modelih i) uporabili tudi ogljikova vlakna. Gre v bistvu za z ogljikovimi vlakni ojačeno plastiko, ki so jo med drugim vgradili v strešna loka ter stebrička B in C ter tako zmanjšali maso delov karoserije nad težiščem. Zato je sedaj do 130 kilogramov lažja od predhodnega modela

Sedmica je bolj udobna kot kadar koli prej, njena prednost pa ostaja vozniška usmerjenost.


Tako kot pri zunanjosti gre tudi v notranjosti za evolucijo znanih oblik, kakovost materialov in izdelave pa sta pričakovano na vrhunski ravni. Poleg obilice usnja, ki ga najdemo tudi na armaturni plošči, kabino krasijo vložki iz pravega lesa in prave kovine. A tudi tu ima glavno vlogo tehnika. Sedmica namreč med drugim premierno ponuja upravljanje avdio naprave in telefona s kretnjami. Za povečanje ali zmanjšanje glasnosti avtoradia tako zadostuje krožni gib prsta, s preprosto kretnjo dlani pa lahko tudi sprejemamo in zavračamo klice. Tu pa so še večji in izboljšani projekcijski zaslon ter nočna kamera night vision, ki prepoznava pešce in živali. A to ni vse. Ne le sprednja, tudi zadnja sedeža sta električno nastavljiva in med drugim ponujata masažno funkcijo. Glavni sladkorček v drugi vrsti pa je v naslon za roko vgrajena Samsungova tablica, s katero lahko med drugim upravljamo delovanje klimatske naprave, izbiramo glasbo in vrsto osvetlitve. Tu se zdi, da so Bavarci pozabili le na eno stvar, in sicer na prostor. Tega je za ta razred avtomobila in za razkošje, ki ga ponuja, presenetljivo malo. A to pri sedmici ni novost, kot ni novost, da je za košarkarje ter za vse ostale, ki pri prostoru ne želijo sklepati kompromisov, na voljo tudi daljša različica L.

Prav nobenega kompromisa pa ni treba sklepati pri udobju, ki mu največja bavarska limuzina tokrat posveča še več pozornosti kot do sedaj. Zračno vzmetenje, ki omogoča tudi dvig karoserije, skrbi, da v načinih comfort in comfort + avtomobil dobesedno lebdi čez neravnine. Tu je še športni način, pri katerem se karoserija spusti za 10 milimetrov, vzmetenje in volan pa otrdita ravno toliko, da vozniku dajeta bolj neposreden občutek nadzora nad vozilom, pri čemer je še vedno zagotovljena zavidljiva raven udobja. Najbolj napreden je prilagodljivi način adaptive, ki analizira slog vožnje ter s pomočjo kamere v povezavi z navigacijsko napravo samodejno prilagaja delovanje glavnih sklopov, tudi glede na to, ali se vozilo nahaja v urbanem območju ali na odprti cesti. In čeprav se vse skupaj sliši zelo zapleteno, v praksi avtomobil deluje točno tako, kot si voznik zamisli – po potrebi zelo odzivno, a vselej uglajeno.

Za dovolj odzivnosti skrbi tudi šestvaljni turbodizelski stroj, ki razvije 195 kilovatov (265 KM) in 620 Nm navora. Čeprav gre za vstopni motor, ponuja zelo solidne zmogljivosti. Z njim sedmica v kombinaciji s štirikolesnim pogonom od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 5,8 sekunde in doseže končno hitrost 250 km/h. Pri hitrostih, ki so še sprejemljive za naše može v modrem, pa se zdi, da šestvaljnik lenobno drema pod dolgim pokrovom, saj mu ni treba čez 1.500 vrtljajev na minuto. 8-stopenjski samodejni menjalnik prestavlja skoraj neopazno in poleg samodejnega delovanja omogoča ročno pretikanje s prestavno ali z obvolanskima ročicama. Za poskočna prehitevanja in lenobna avtocestna križarjenja je 1,9 tone težka limuzina na testu zahtevala 9,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov. To je kar 4,7 litra več od porabe, ki so jo dosegli v življenjsko povsem nerealnem certificiranem meritvenem ciklu, a je glede na maso in zmogljivosti avtomobila še vedno sprejemljivo.

Vstopni turbodizelski stroj brez težav zadovolji potrebe po zmogljivostih in udobju, obenem pa predstavlja najbolj racionalno izbiro.


Med tehnične vrhunce tega avtomobila se nedvomno uvrščajo še doplačljive laserske luči. To so, poleg tistih v i8, gotovo najučinkovitejši žarometi, s katerimi smo se srečali do sedaj. Poleg izjemne svetilnosti nas je navdušila natančnost njihovega delovanja, saj svetijo le tja, kamor je treba, to pa počnejo povsem samodejno. Med večje novosti pa sodi ključ ali bolje rečeno pametni daljinski upravljalnik z zaslonom na dotik, ki med drugim omogoča preverjanje stanja avtomobila in domet ter nastavljanje vklopa gretja ali hlajenja.

Ob tem si težko predstavljamo še več udobja na štirih kolesih. Ko se namestimo v odlično zatesnjeni kabini, se nas zunanji svet več ne tiče, obenem pa nam ušesa boža avdio sistem Bowers & Wilkins s 16 zvočniki, med drugim z visokotonci, ki so izdelani iz sintetičnega diamanta. A vse to ima svojo ceno. Skoraj za vse naštete sladkorčke Nemci namreč zahtevajo konkretno doplačilo. Za vrhunsko ozvočenje je tako treba odšteti skoraj sedem tisočakov, laserske luči stanejo malce več kot 3.500 evrov. Dobra dva tisočaka vas bo stal tempomat s funkcijo popolne zaustavitve in ponovnega speljevanja, doplačati pa je treba tudi za malenkosti, kot so individualne bralne lučke in električna roloja na zadnjih stranskih steklih. Pri testnem avtomobilu je tako zgolj vrednost opcijskih dodatkov presegla 58 tisočakov, končna cena pa je znašala več kot 165 tisoč evrov. A vemo, da razkošje in prestiž nista ravno nujni dobrini, in kdor si ju lahko privošči, je zanju navadno pripravljeni seči precej globoko v žep.

Skratka, nova sedmica je bolj udobna kot kadar koli prej, a v primerjavi z glavnima tekmecema audijem A8 in mercedesom razreda S ostaja najbolj vozniško naravnana luksuzna limuzina. K temu dodaja še kopico tehnoloških inovacij, s čimer si, vsaj trenutno, upravičeno zasluži premijski prestol.


Kot mala tablica

BMW je iz klasičnega daljinskega upravljalnika naredil mini računalniško tablico z zaslonom na dotik. Trenutno lahko z njim preverjamo, ali je avtomobil zaklenjen, koliko znaša domet s preostalim gorivom ter nastavljamo vklop gretja in hlajenja. Z njim pa bo v prihodnje mogoče tudi upravljati avtomobile, ki bodo opremljeni z opcijskim sistemom za samodejno parkiranje, in sicer tako, da bomo izstopili iz avtomobila, ta pa bo sam zapeljal v garažo ali ozko parkirno mesto. Ker pa BMW-jev super ključ z barvnim zaslonom porabi več energije kot običajen daljinski upravljalnik, moramo poskrbeti za redno polnjenje. Temu je namenjeno posebno mesto za brezstično polnjenje v predalu med sprednjima sedežema, priložen pa je tudi USB kabel.

 

BMW 730d xDrive
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 195 kW (265 KM) pri 4000/min, 620 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5098 x 1902 x 1478 mm; Medos. razdalja: 3070 mm; Pnevmatike: 245/45 R19; Masa/nosilnost: 1900/640 kg; Prtljažnik: 515 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,8 s; Poraba goriva (EU): 5,7/4,3/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 9,5 l/100 km; Izpust CO2: 127g/km.
  Cena:  osnovni model (730d): 104.250 €, testno vozilo: 165.453 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
udobje, vozne lastnosti, motor, menjalnik, kakovost materialov in izdelave, inovativni dodatki prostor v drugi vrsti, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.