Vsebinski pristop
TEST IN OCENA: Audi Q5 40 TDI quattro S line
- Prenovljena druga generacija Q5 ostaja zvesta osnovnim vrednotam prestiža, udobja in vozne suverenosti
- Spet je največji oblikovni poudarek na naprednih svetilih, navzven je sicer tradicionalno zadržan
- Dvolitrska turbodizelska klasika je bila nadgrajena z blagim hibridnim sistemom in funkcijo jadranja
Sobota, 20. november 2021
Pravijo, da se avtomobile kupuje z očmi, in s tem se do neke mere zagotovo strinjamo. Zato se veliko novih avtomobilov z obliko vsaj na neki način šopiri, še posebej med premijskimi modeli, kjer pa se zdi, da Audi najmanj podlega temu pristopu. Zadržane, za marsikoga dolgočasne linije največkrat popestrijo nadvse zapletena in učinkovita svetlobna telesa. Zakaj se potem toliko kupcev odloči prav za to znamko?
Odgovor na zastavljeno vprašanje smo iskali s temeljito prenovljenim Q5, pri katerem se osvežitev ni resneje dotaknila zunanjosti. Malce drugačna je maska, novi sta tudi grafika in tehnika luči (OLED). V Ingolstadtu skladno oblikovane, nekoliko mišičaste, predvsem pa nemško trdne športno-terenske klasike niso želeli spreminjati.
Niso le ljubitelji klobas in piva, ampak so Nemci obsedeni tudi z redom in disciplino, kar je več kot očitno v notranjosti tega avtomobila. Moramo priznati, da izjemna ergonomija in logika upravljanja prijata, zato se ju v hipu privadiš. Kako dovršena je, pa dojameš šele, ko se usedeš v drugi avtomobil. Odmik od modela pred prenovo in obenem malce zapoznel korak s časom je večji osrednji zaslon, ki deluje na dotik, kar pomeni, da je vrtljiv gumb za upravljanje odslej nepotreben kradljivec
prostora. Sproščen prostor na sredinskem grebenu je tako na voljo za kakšen predalček več, od katerih sicer notranjost ravno ne prekipeva. A nič zato, Q5 je še vedno družini prijazen in uporaben avtomobil. Prostora na zadnji klopi je dovolj tudi za podmladek odrasle velikosti, le sedalni del bi lahko bil kak centimeter daljši. Tudi prtljažnik s 520 litri več kot zlahka zadosti zmernim družinskim potrebam.
Premijska konkurenca se navzven prav gotovo bolj šopiri, a te Q5 na svojo stran pridobi z izjemno uporabniško izkušnjo.
Izbira motorja najbrž za nikogar ni presenečenje, saj se trenutno soliden turbodizel v tovrstnih avtomobilih še vedno najbolje odreže. Poznan dvolitrski stroj zmore dobrih 200 »konjev« in 400 Nm največjega navora, kar je ob vrhunskem štirikolesnem pogonu že odlična kombinacija. Piko na i nato pritisne še hiter dvosklopčni menjalnik, ki poskrbi, da se do stotice požene v le 7,6 sekunde. Nič novega, bi lahko rekli, a tudi stari znanec je podlegel trendu elektrifikacije. Postal je 12-voltni blag
hibrid z generatorjem, ki je vgrajen pred menjalnik in zajeto energijo od zaviranja pošilja v majhno litij-ionsko baterijo. Od tam je namenjena pomoči pri speljevanju in napajanju porabnikov, kot sta klimatska naprava ter servo volan. Dodatna funkcija, ki prav tako zmanjšuje porabo goriva (na testu smo izmerili zmernih 7,4 litra), je jadranje ali odklop pogona in izkoriščanje inercije vozila, ko to omogočajo pogoji na cesti. V nasprotnem primeru, denimo v kakšnem snežnem metežu, se lahko
takšen Q5 zanese na preverjen pogon quattro, ki v osnovi navor pošilja k sprednjim kolesom, a v trenutku, ko elektronika zazna izgubo oprijema, aktivira tudi zadnji kolesni par.
Seveda gre pri Audiju aktivna varnost veliko dlje od tega, saj je bogato založen z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi in drugimi pripomočki. Kot je že v navadi, temu stavku kot vedno sledi opomba, da se s seznamom teh in ostalih dodatkov drastično zvišuje tudi cena. V primeru testnega vozila je z osnovnih 52.430 evrov na račun odlične vsebine precej zrasla in le za las zgrešila 70 tisočakov.
Audi Q5 40 TDI quattro S line |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 150 kW (204 KM) pri 3.800/min, 400 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.682 x 1.893 x 1.662 mm; Medos. razdalja: 2.819 mm; Pnevmatike: 255/45 R20; Masa/nosilnost: 1.880/630 kg; Prtljažnik: 520–1.520 l. |
Največja hitrost: 222 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (WLTP): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 165 g/km. |
Cena: osnovni model (35 TDI): 47.650 €, testno vozilo: 69.610 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
ergonomija, kakovost, udobje in oprema, pogonski sklop |
![]() |
cena dodatne opreme, zadržano oblikovanje |
![]() |
brez napak |