BAIC v Sloveniji
Kitajska znamka z dolgo tradicijo po novem tudi pri nas
Beijing Automobive Industry Corporation ali na kratko BAIC je kitajska znamka avtomobilov, ki ima na domačem trgu že zelo bogato zgodovino, sedaj pa prihaja tudi k nam. Najprej bodo pri desetih slovenskih trgovcih na voljo štirje križanci in terenski avtomobili.
Sreda, 21. maj 2025
Podjetje je bilo ustanovljeno že davnega leta 1958 in do danes zraslo v šestega največjega proizvajalca avtomobilov na Kitajskem. Skozi leta si je ugled zanesljivega partnerja zgradilo s skupnimi tovarnami z Mercedes-Benzom in Hyundaijem, ima pa tudi bogato lastno avtomobilsko ponudbo.
Za začetek bo k nam pripeljala četverica bencinsko gnanih avtomobilov. Dva sta že v desetih prodajnih salonih po vsej Sloveniji. Prvi je križanec X55 dolžine 4,63 metra z 1,5-litrskim bencinskim motorjem, ki zmore 130 kW (177 KM). Menjalnik je 7-stopenjski dvosklopčni (DSG), pogon pa je speljan na sprednji kolesi. Gre za precej tipičen primer kitajskega avtomobila, saj je bogato založen z opremo, ima nadpovprečno prostorno zadnjo klop in razmeroma skromen prtljažni prostor z vsega 380 litri prostornine. Njegova največja prednost je cena, ki znaša 29.900 evrov in velja za popolnoma opremljeno izvedbo, pri čemer je edina možna izbira kupca zunanja barva, pa tudi ta je brezplačna.
Nekoliko večji od X55 je model X7, ki z dolžino 4,75 metra ponuja več prostora v notranjosti, kar se tiče tehnike, pa je enak manjšemu bratu. Pogon je torej popolnoma enak, prtljažnik meri 410 litrov, cena pa znaša 31.900 evrov. Na zelo dolgem spisku serijske opreme so celo sprednji in zadnji sedeži s funkcijami ogrevanja, hlajenja in celo masaže.
Kasneje se bo križancem pridružil tudi resnejši terenski dvojec s štirikolesnim pogonom. Oznaka BJ 30 pripada manjšemu dolžine 4,73 metra, kateremu moč zopet zagotavlja 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, a tokrat z blago hibridno podporo in močjo kar 206 kW (280 KM), medtem ko je menjalnik tudi tu 7-stopenjski DCT. Da se ne boji terena, priča 215-milimetrski odmik karoserije od tal, spodbudna pa je tudi njegova cena, ki znaša 35.900 evrov.
Četrti model, ki bo znamko BAIC pospremil v prvo leto prodaje na Slovenskem trgu se imenuje BJ 60. To je pravi terenski avtomobil, katerega odmik karoserije od tal (215 mm), možnost brodenja po vodi globine 750 mm in pristopni kot 30 ter izstopni kot 42 stopinj dokazujeta, da misli resno. Poganja ga dvolitrski bencinski štirivaljnik s podporo 10-kilovatnega elektromotorja, kar zagotavlja skupno največjo moč 185 kW (252 KM). Samodejni menjalnik je izdelal ZF, gre pa za različico z osmimi stopnjami prenosa. Resen terenec, ki v dolžino meri nekaj več kot pet metrov, ima tudi nekoliko bolj resno ceno, saj zanj zahtevajo 50.900 evrov.
Več o novi znamki si preberite v tiskani izdaji revije Avto fokus (AF311).