Karavan z višjim namenom
TEST IN OCENA: BMW 330e xDrive touring M sport
Karavanska trojka z zmogljivim hibridnim sklopom, ki zmore slabih 300 »konjev«, ponuja zanimivo kombinacijo športne dinamike in družinske uporabnosti. S štirikolesnim pogonom je vsestranska uporaba še nekoliko bolj poudarjena.
Četrtek, 19. avgust 2021
O limuzinski trojki v zmogljivejši od dveh priključnohibridnih izvedb smo pisali že v eni od prejšnjih številk (AF249), zdaj pa smo se lotili še karavanske izvedbe. Pogonski sklop je sicer popolnoma enak – kombinacija dvolitrskega turbobencinskega štirivaljnika s 135 kilovati (184 KM) in elektromotorja s 83 kilovati (113 KM) s sistemsko močjo 185 kilovatov (252 KM) oziroma 215 kilovatov (292 KM) za kratek čas s funkcijo XstraBoost. Ta je na voljo le, ko je 12-kWh baterija dovolj napolnjena. Baterija sicer po meritvah WLTP zagotavlja kar 55 kilometrov popolnoma električnega dosega, a je v praksi ta številka bližje 40, oziroma še kakšen kilometer manj.
Takšna trojka ni namenjena le »šparanju«, ampak tudi vozniškim užitkom, s pospeškom do stotice v manj kot šestih sekundah in senzacijami, ki jih spremlja bogat navor električnega pogona. Nekaj k vozni dinamiki in suverenosti v slabših pogojih prispeva štirikolesni pogon xDrive. Vse skupaj je toliko bolj presunljivo ob dejstvu, da se masa avtomobila približuje dvema tonama. Ob tem je spodbuden podatek, da je na testu avtomobil po izpraznjenju baterije in le 40-litrske posode za gorivo za 100
kilometrov vožnje zahteval nekaj manj kot sedem litrov bencina. Brez ustavljanja torej realen doseg znaša približno 600 kilometrov.
Z »dvojnim« pogonskim sklopom postane bolj zmogljiv, a za to zahteva nekaj odrekanja.
Majhna posoda za gorivo je ena od tipičnih pomanjkljivosti priključnih hibridov, druga je žrtvovani prostor za baterije. Pri karavanski trojki se to odraža v prtljažniku, ki namesto 500 meri le 410 litrov in za povrh nima popolnoma ravnega dna. Lepo obdelan prtljažni prostor kljub vsemu obvlada vse ostalo, kar se od njega pričakuje na smučariji ali med aktivnim družinskim vikendom.
Najbolj »zelena« trojka je posebnež, ki prav gotovo ni po okusu vsakogar, a ima specifičen nabor znanj, ki so nekaterim pisana na kožo. Ti morajo biti za to pripravljeni odšteti lep kupček denarja, saj karavanski 330e s štirikolesnim pogonom stane vsaj 55 tisočakov, preveliko navdušenje pri izbiri dodatkov pa ceno brez težav ponese čez 80 tisočakov!
BMW 330e xDrive touring M sport |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, 135 kW (184 KM) pri 5.000–6.500/min, 265 Nm pri 1.350–4.250/min; Motor (električni): sinhronski, 83 kW (113 KM), 265 Nm; Sistem: 215 kW (292 KM), 420 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.709 x 1.827 x 1.445 mm; Medos. razdalja: 2.851 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj in 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1.965/465 kg; Prtljažnik: 410/1.420 l. |
Največja hitrost: 225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (WLTP): 1,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 35 g/km. |
Cena: osnovni model (318i): 36.700 €, testno vozilo: 83.200 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozne lastnosti, poraba |
![]() |
prtljažnik, cena dodatkov |
![]() |
brez napak |