Preračunljivec
TEST IN OCENA: BMW M135i xDrive
Štirivaljnik z 225 kilovati (306 KM) omogoča pospešek do stotice v 4,8 sekunde. Z dodatki, ki ne pustijo veliko neizpolnjenih želja, se cena približa 70 tisočakom.
Sobota, 19. junij 2021
Stvari se spreminjajo. Tako je tudi BMW s tretjo generacijo popolnoma spremenil model serije 1. Nekoč je bila to kupejevsko navdihnjena kombilimuzina z dolgim nosom in pogonom na zadnji kolesi. A Bavarci pravijo, da si kupci v tem razredu želijo bolj praktičnih avtomobilov. Zato so novo enko postavili na platformo s prečno vgrajenim motorjem, pri kateri je pogon v osnovi speljan k sprednjima kolesoma. To ji je prineslo krajši sprednji del in višjo strešno linijo, ki med drugim omogoča bolj udobno vstopanje in izstopanje iz avtomobila.
Sprememba zasnove pa je, tudi za trenutno najbolj športno izvedbo M135i xDrive, prinesla drugačen značaj. Nekoč, še ne tako davno, je ta oznaka pomenila, da se pod sprednjim pokrovom vrti trilitrski vrstni šestvaljnik, ki je bil v tem razredu prava posebnost. Toda ti časi so minili. Zdaj M135i prinaša nabrit dvolitrski turbobencinski štirivaljnik z 225 kilovati (306 KM) moči in 450 Nm navora v kombinaciji z osemstopenjsko avtomatiko in štirikolesnim pogonom. Motor ob zagonu zelo obetavno
zarohni in se precej razbijaško oglaša, vendar kmalu postane jasno, da gre za umetno ustvarjen in na trenutke pretiran zvok. Čeprav ima za liter manjša pljuča od predhodnika, je moči in navora na pretek že pod dva tisoč vrtljaji na minuto. Besno vleče do petice na merilniku vrtljajev, kjer doseže največjo moč, toda veselje se kmalu, za avtomobil s statusom športnika kar malce prekmalu, konča, saj nastopi omejevalnik.
Nova »ta hitra« enka je res izjemno hitra in učinkovita, a zaradi nove zasnove ne tako ostra in zabavna kot predhodni modeli.
Status športnika pa ni pod vprašanjem med ovinki, toda … Volan je natančen, a ne tako oster, kot bi pričakovali od Bavarca s črko M v oznaki. Zaradi pogona, ki je v osnovi speljan k sprednjima kolesoma, prav tako ni tistega značilnega občutka vodljivosti in igrivosti zadka, kot pri bolj klasičnih, tudi štirikolesno gnanih BMW-jih. Zaradi štirikolesnega pogona ob speljevanjih dobesedno grabi asfalt in gre točno tja, kamor ga usmerimo, k čemur med drugim prispeva mehanski samozaporni
diferencial. Športno podvozje M vestno skrbi, da se v ovinkih komaj kaj nagne, a zato v kombinaciji z 19-palčnimi platišči z nizkopresečnimi pnevmatikami v kabino brez filtrov poroča tudi o najmanjših nepravilnostih na cesti.
Nova najbolj športna enka je torej izjemno hiter avtomobil prijetno športnega videza, ki je v želji, da bi osvojil čim širši krog kupcev, malce bolj preračunljiv, zaradi česar je izgubil nekaj klasičnega bavarskega šarma.
BMW M135i xDrive |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, štirivaljnik, 1.998 ccm, 225 kW (306 KM) pri 5.000/min, 450 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.319 x 1.799 x 1.434 mm; Medos. razdalja: 2.670 mm; Pnevmatike: 235/35 R19; Masa/nosilnost: 1.600/485 kg; Prtljažnik: 380–1.200 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,8 s; Poraba goriva (EU): 8,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,6 l/100 km; Izpust CO2: 179 g/km. |
Cena: osnovni model (116i): 26.185 €, testno vozilo: 68.008 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, motor, menjalnik |
![]() |
pretiran umeten zvok, cena |
![]() |
brez napak |