Vezni člen
TEST IN OCENA: BMW M340i xDrive
Črka M v oznaki prinaša šestvaljnik s skoraj 400 konji in 500 Nm navora. Do stotice potrebuje le 4,4 sekunde, z dodatki lahko stane tudi 90 tisočakov.
Četrtek, 20. maj 2021
Na prvi pogled je videti kot malce bolje opremljena trojka. A tisti M pred trimestno številko ni tam kar tako. Zdaj že vemo, da številka štirideset ne označuje štirilitrskega stroja, a nič zato. Za njo se skriva trilitrski turbobencinski vrstni šestvaljnik, ki razvije 275 kilovatov (374 KM) in okroglih 500 Nm navora. To je dovolj za izstrelitev do stotice v 4,4 sekunde in suvereno nadaljevanje pospeševanja do elektronsko omejene končne hitrosti 250 kilometrov na uro. Vse to se dogaja ob navdušujoči zvočni kulisi, ki jo ustvarja mogočni bavarski stroj.
Toda takšno moč je treba učinkovito usmerjati in krotiti. Za to skrbijo športen osemstopenjski samodejni menjalnik steptronic, štirikolesni pogon xDrive, športno variabilno krmiljenje in športni diferencial ter športne zavore iz oddelka M. S tem je bavarska limuzina vsestranski stroj. Lahko je le ubrana, uglajena in varna. A lahko je tudi veliko več. Moči in navora je za uporabo na navadnih cestah več kot dovolj, štirikolesni pogon pa je naravnan tako, da daje prednost zadnjemu kolesnemu
paru, s čimer ustvarja občutek vožnje z zadnjim pogonom. Toda elektronika je vselej na preži in v razmerah s slabšim oprijemom se navor v trenutku samodejno prenese naprej. Sicer pa je prenos v prid zadnjim kolesom še bolj poudarjen v načinih sport in sport+, zaradi česar je avtomobil še bolj vodljiv in zaradi bolj živahnega zadka bolj zabaven.
Čeprav naj bi bil M3 športnik za vsak dan, v resnici ni čisto tako, za to je tu izjemno zmogljiv in zelo zabaven, a bistveno manj vpadljiv M340i.
Pred kratkim predstavljeni novi M3 z videzom in zmogljivostmi na papirju sicer obljublja še precej več, toda več je na cesti hitro preveč in večino teh presežkov lahko le redko zares izkoristimo. Ravno zato je tu M340i kot vrhunski vezni člen med običajnimi trojkami in njenim visočanstvom M3. Je avtomobil, ki lahko ponudi veliko vozniškega zadoščenja, a ni tako zahteven in vpadljiv, obenem ženam in dekletom, ki morda niso okužene z oktanskim virusom, pri vsakdanji vožnji ne bo vzbujal
občutkov strahospoštovanja. Strahospoštovanje bo sicer pri marsikom vzbudila cena, ki je pri testnem z dodatki dosegla 90 tisočakov.
BMW M340i xDrive |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, šestvaljnik, 2.998 ccm, 275 kW (374 KM) pri 5.500/min, 500 Nm pri 1.850/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.713 x 1.827 x 1.440 mm; Medos. razdalja: 2.851 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj in 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1.745/500 kg; Prtljažnik: 480 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,4 s; Poraba goriva (EU): 7,9 l/100 km; Povprečje na testu: 10,1 l/100 km; Izpust CO2: 181 g/km. |
Cena: osnovni model (318i): 36.600 €, testno vozilo: 90.014 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, motor, menjalnik, zvok, vozne lastnosti |
![]() |
monotona notranjost, cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- M340i
- štirikolesni pogon
- test
- xDrive