Kje je meja?
TEST IN OCENA: BMW M3 competition
- Novi BMW M3 še bolj uspešno združuje športno ostrino in vsakdanjo uporabnost
- Prisilno polnjen šestvaljnik 375 kW (510 KM) ga do stotice pospeši v le 3,9 sekunde
- Njegove meje so postavljene zelo visoko; ko jih doseže, je izjemno obvladljiv
Sobota, 25. september 2021
Že od osemdesetih let prejšnjega stoletja M3 označuje najhitrejše in najvznemirljivejše izvedbe BMW-jeve serije 3. Tudi pri aktualni je tako, za povrh je dodatno podkrepljena z različico competition, kakršno smo preizkusili tokrat.
Prisilno polnjen vrstni šestvaljnik razvije kar 375 kW (510 KM) oziroma 22 kW (30 KM) več kot pri običajnem M3, kar pomeni pospešek do stotice v brutalnih 3,9 sekunde (lahko tudi s pomočjo sistema launch control) in končno hitrost, omejeno bodisi na 250 bodisi na 290 km/h, če izberete opcijski paket M Driver's Package. Okej, to so številke na papirju, ki so vse prej kot suhoparne in že same hitreje poženejo kri po žilah, a kakšen je M3 v resnici? Berite naprej.
Praktično vsi športni avtomobili nudijo možnost takšnih ali drugačnih nastavitev oziroma režimov vožnje, a BMW gre tu v ekstreme. Samo pritisnite gumb setup ob menjalniku! Po lastnih željah in potrebah si lahko nastavite praktično vse – od občutljivosti delovanja zavor do glasnosti izpuha. Ko smo že pri tem; zvok je športen, rohneč in ob odločnem pritisku na stopalko za plin oziroma v višjih vrtljajih vseskozi daje vedeti, da je odraz mogočne konjenice. Pa dviguje dlake? No ja, to morda ravno
ne; osemvaljni mercedes-AMG C63 je pri tem uspešnejši.
BMW M3 competition je kljub poudarjeno športnim zmogljivostim presenetljivo vsakdanje uporaben.
Da se vrnemo k nastavitvam: tu so, seveda, še prednastavljeni vozni programi, ki so zelo dobro uravnoteženi za posamezen tip vožnje, ko pa se s svojim M3 bolje spoznate, se lahko lotite še finih nastavitev.
V režimu comfort je vožnja presenetljivo udobna in mirno lahko zapišemo, da je avtomobil vsakdanje uporaben. Šestvaljnik v nizkih vrtljajih deluje presenetljivo umirjeno, osemstopenjski samodejni menjalnik M steptronic prestavlja mirno in gladko, zaradi prilagodljivega vzmetenja je blaženje udarcev s ceste presenetljivo učinkovito. Ne, ni pojem udobja in tudi (ostrejše) grbine boste precej čutili, a je svetlobna leta daleč od tega, da bi bilo pretrdo in prenaporno za vsakdanjo vožnjo. Nagibanja je zelo malo, za dinamično vožnjo po zavitih podeželskih cestah pa se bolje odreže športni program, saj z njim M3 čvrsteje leži na cesti, tudi občutek na volanu se izostri, čeprav pri tem ni športno trd. Volan ocenjujemo kot odličen, natančen in z obilo povratnih informacij, čeprav ni tako neposreden kot pri alfi.
Če je po eni strani vsakdanje uporaben, je po drugi čistokrvni športnik. Ob odločnem pritisku na stopalko za plin butne v hrbet kot pobesnel bik in na podlagi z ne ravno idealnim oprijemom ima elektronika vseskozi veliko dela. In opravlja ga z odliko. Moči je toliko, da posega vmes tudi pri, na primer, prestavljanju iz tretje v četrto pri hitrosti krepko več kot 100 km/h (na suhem in precej gladkem asfaltu), a naravnost odlična tehnika in še posebej povezava med voznikom in strojem, ko
vseskozi dobesedno čutite, kaj se dogaja pod sprednjim in zadnjimi kolesi, omogočata zvrhano mero vozniških užitkov.
Z 91 tisočaki je vse prej kot poceni, a zato na vseh ravneh ponuja resnično veliko užitkov.
A ne začnite takoj iskati njegovih meja, najprej ga bolje spoznajte. Oprijem sprednjih koles je namreč fantastičen, prenos moči na cesto prek zadnjih koles naravnost odličen, meja, kjer se začne zabava z raznimi drsenji, je postavljena zelo zelo visoko. Pri vožnji na meji je v primerjavi s predhodnikom precej bolj predvidljiv in lažje nadzirljiv, in če zadnja kolesa oprijem izgubijo ravno sredi zavoja, je bočno drsenje (drift) razmeroma preprosto. Tudi zato, ker lahko natančno določite (kar
10 stopenj!), koliko vrtenja v prazno zadnjim kolesom in drsenja dovoljuje varnostna elektronika oziroma kdaj poseže vmes – v primerjavi z drugimi športnimi avtomobili, kjer je pri elektroniki možnost zgolj on/off (okej, morda vmesni športni program) velik korak naprej.
Verjetno tega ne bi bilo treba zapisati, a fizika ima vseeno svoje zakonitosti in še tako napredna elektronika ne more obvarovati pred kombinacijo neizkušenosti in prevelikega ega. Ne nazadnje so dokaz za to prvi razbiti primerki, vključno z M4 (kupejevski dvojček) pri nas.
BMW M3 competition |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 375 kW (510 KM) pri 6.250/min, 650 Nm pri 2.750–5.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.794 x 1.903 x 1.433 mm; Medos. razdalja: 2.857 mm; Pnevmatike: spredaj 275/35 R19, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 1.805/480 kg; Prtljažnik: 480 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,9 s; Poraba goriva (WLTP): 10,0 l/100 km; Povprečje na testu: 12,0 l/100 km; Izpust CO2: 228 g/km. |
Cena: osnovni model (318i): 34.350 €, testno vozilo: 111.577 €; BMW Group Slovenia, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
tehnika, športne zmogljivosti, vozne lastnosti, vsakdanja uporabnost |
![]() |
precej visoka cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- competition
- limuzina
- M3
- šestvaljnik
- test
- turbo