BMW X5 M50d
Ni duh iz čudežne svetilke
- Čeprav tehta 2,3 tone, do stotice potrebuje le 5,2 sekunde in zahteva le približno 10 l/100 km
- Je model z vrha dizelske ponudbe, kar kaže tudi s ceno, ki že v osnovi presega 100 tisočakov
Nedelja, 3. maj 2020
BMW oznako M že nekaj časa uporablja tudi za ne ravno ekstremno športne modele. Tako so slavno črko dobile tudi dizelske različice. Kdor želi najbolj zmogljivi dizelski X5, nima kaj veliko razmišljati. Izbrati mora model M50d. Številka 50, seveda, ne pomeni, da ta pod sprednjim pokrovom skriva petlitrski stroj, temveč najmočnejšo izvedbo bavarskega trilitrskega turbodizelskega šestvaljnika.
Mogočni agregat s pomočjo kar štirih turbin razvije 294 kilovatov oziroma okroglih 400 »konjev« in 760 Nm navora. Impresivni podatki v praksi pomenijo, da lahko nekaj več kot 2,3 tone težek luksuzni športni terenec pospeši do stotice v 5,2 sekunde. Ob bolj odločnem pritisku na plin pa se zdi, da mu moči in navora ne more zmanjkati. Toda zaradi zajetnih mer in mase to vseeno ni športni avtomobil. Štirikolesno krmiljenje mu zagotavlja okretnost v urbanih okoljih, med ovinki pa ne smete
pričakovati pretirane agilnosti. Podvozje je ne glede na izbran način vožnje razmeroma trdo. V sicer zelo dobro zatesnjeno kabino se prenese kak tresljaj več, kot bi si želeli, za kar so kriva tudi velika kolesa s širokimi, nizkopresečnimi pnevmatikami. A na avtocesti boste z njim mleli kilometre v popolnem udobju.
Ni pravi M, a ponuja izjemno razmerje med zmogljivostmi in porabo goriva.
Poraba je za tako zmogljiv in tako težek avtomobil sprejemljiva. Na testu je v povprečju zahteval 9,9 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Malce manj sprejemljiva je, vsaj za nas, končna cena. Gre za avtomobil, ki že v osnovi ne pusti veliko neizpolnjenih želja. A šele ob pogledu na spisek dodatkov vidimo, kaj vse si lahko še zaželimo. Denimo paket first class upgrade (s komfortnima sprednjima sedežema z aktivnim prezračevanjem, zvočnim sistemom harman kardon sorround, mehkim zapiranjem
vrat …), prilagodljivo vzmetenje M, akustična zasteklitev in še bi lahko naštevali. Toda BMW ni duh iz čudežne svetilke in želja ne izpolnjuje zastonj. Zato začetni ceni 105.100 evrov brez slabe vesti doda še nekaj 10 tisočakov.
BMW X5 M50d |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 294 kW (400 KM) pri 4400/min, 760 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4922 x 2004 x 1745 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: 275/40 R21 spredaj, 315/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2350/660 kg; Prtljažnik: 650–1870 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,2 s; Poraba goriva (EU): 8,3 l/100 km; Povprečje na testu: 9,9 l/100 km; Izpust CO2: 218 g/km. |
Cena: osnovni model (xDrive25d): 69.850 €, testno vozilo: 140.982 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, ergonomija, oprema |
![]() |
trdo podvozje, cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- M50d
- šestvaljnik
- test
- turbodizel
- X5