Avto.info

Redno vzdrževanje

Daljši servisni interval je dvorezen meč

Mnogo proizvajalcev avtomobilov kot konkurenčno prednost svojih vozil poudarja daljši servisni interval rednega vzdrževanja, kar za kupca kratkoročno pomeni manjše stroške. Pri starejših in rabljenih vozilih z večjim številom prevoženih kilometrov pa pomeni večje tveganje za hujše okvare.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: arhiv AF
Nedelja, 19. december 2021

Vsak stroj, vključno z avtomobilom (motor, menjalnik in podobno), potrebuje redno vzdrževanje. Še pred desetletjem ali kvečjemu dvema je bil pri povprečnem osebnem avtomobilu redni servisni interval (ki je med drugim vključeval pregled vitalnih delov vozila, menjavo olja in še česa) predpisan na eno leto oziroma na 10 do 15 tisoč prevoženih kilometrov. Tak obisk servisa za lastnika, seveda, pomeni večji ali manjši (vsakoletni) strošek, zato so številni proizvajalci svojo konkurenčno prednost začeli iskati z daljšimi servisnimi intervali, na dve leti oziroma 25 ali 30 tisoč prevoženih kilometrov, recimo. Na prvi pogled za kupca zelo vabljivo, saj to posledično obljublja manjše stroške rednega vzdrževanja; nekaj stotakov vsaki dve leti namesto vsako leto. Pa je to dolgoročno res dobra rešitev?

Za mnenje smo povprašali Klemena Pančurja iz družbe GSV, d. o. o., ki nudi različne pakete jamstev predvsem samostojnim trgovcem z rabljenimi vozili – torej tistim, ki na trgu neodvisno kupujejo rabljena vozila in jih nato prodajo novim kupcem, ne toliko pooblaščenim avtohišam, ki imajo v svoji ponudbi običajno vozila, ki jih odkupijo od strank po sistemu »staro za novo« (od stranke odkupijo rabljeno vozilo in ga vzamejo v račun pri novem) in s svojim paketom jamstva. Sodelujejo s približno 600 partnerji oziroma 440 trgovci rabljenih vozil, različne pakete jamstev pa nudijo za vozila z do 300 tisoč prevoženimi kilometri in za obdobje enega leta.

»Servis na dve leti pri novem vozilu še gre, saj so sestavni deli motorja, menjalnika in drugih komponent še novi,« pravi Pančur. Torej približno toliko časa, kot je vozilo še v garanciji proizvajalca oziroma v okviru jamstva uradnega zastopnika. Pri starejših vozilih, z na primer 200 tisoč prevoženimi kilometri, je zgodba drugačna, saj materiali niso več novi in pri daljših servisnih intervalih so okvare in lomi motorja lahko precej pogostejši. »Številni proizvajalci v servisnih knjižicah svojih vozil navajajo, da lahko vozilo po določenem času porabi kar 1,5 litra olja na tisoč kilometrov in se na ta način zavarujejo,« je nazoren sogovornik.

Pri prvih sto tisoč prevoženih kilometrih daljši servisni interval ni težava, kasneje je priporočljiv servis na eno leto oziroma 15 tisoč kilometrov.

Posebno poglavje je redno vzdrževanje (samodejnega) menjalnika, na kar številni kar pozabijo – tudi proizvajalci avtomobilov zanje pogosto ne predvidevajo menjave olja oziroma to ustreza »do konca življenjske dobe«. Kaj to pomeni, se sprašuje Pančur. »Do izteka garancije, morda pet, deset let?« Še bolj zaskrbljujoč je podatek, da proizvajalci menjalnikov (teh avtomobilske znamke običajno ne izdelujejo same, temveč jih kupujejo od zunanjih dobaviteljev) vseeno predpisujejo menjavo olja. Kot primer navede BMW, ki ne predvideva menjave olja v menjalniku, proizvajalec menjalnika ZF (te namreč uporablja BMW) pa svetuje menjavo olja na 70 do 80 tisoč kilometrov. Tudi menjalnik je, podobno kot motor, mehanska komponenta, sestavljena iz zobnikov, sklopke, ležajev in ostalega. Med vožnjo in delovanjem menjalnika med njimi prihaja do trenja, pri čemer nastajajo mikroskopsko drobni opilki, ki sčasoma lahko zamašijo oljni filter. »Za povrh se je v zadnjem času zmanjšala kakovost olj,« še dodaja Pančur.

Če torej želite, da bo vaš avtomobil tudi po več letih in večjem številu prevoženih kilometrov brezhibno deloval (ali kupite rabljenega z večjim številom prevoženih kilometrov), morate poskrbeti za ustrezno redno vzdrževanje oziroma za pogostejše servisne intervale, kot jih običajno predpiše proizvajalec. »Servis z menjavo olja vsako leto ali na vsakih 15 tisoč prevoženih kilometrov je kar prava odločitev,« za konec svetuje strokovnjak.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.