Avto.info

Vrste okolju prijaznih pogonov

Glavne razlike med električnimi in hibridnimi pogoni

Vse oblike pogona izkoriščajo kinetično energijo in jo pretvarjajo v električno. Elektrika povečuje učinkovitost in zmanjšuje emisije, glavna značilnost hibridov pa je, da njihov pogon temelji na dveh virih energije.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: arhiv AF
Ponedeljek, 13. januar 2020

Električni, hibridni, priključni, blagi … Ti izrazi označujejo različne tipe pogona, ki prispevajo k večji učinkovitosti in okoljski prijaznosti vozil oziroma gre za štiri osnovne koncepte, katerih najpomembnejše značilnosti povzemamo spodaj.

Blagi hibridni pogon

Vozila z blagim hibridnim pogonom so v osnovi običajna vozila z nekaj hibridnimi komponentami, a z omejenimi hibridnimi lastnostmi. Običajno gre za vzporedni hibrid s sistemom start/stop in določeno stopnjo regenerativnega zaviranja. Tako pridobljena električna energija se ne uporablja kot primarni pogon vozila, temveč pri večjih obremenitvah kot pomoč motorju z notranjim zgorevanjem. Nekateri k njim prištevajo tudi tako imenovane mikro hibride, avtomobile z motorjem z notranjim zgorevanjem in sistemom start/stop, a dejansko to niso pravi hibridi, saj pogon ne temelji na dveh virih moči.

  • Sistem start/stop: DA
  • Rekuperativno zaviranje: DA
  • Vožnja z električnim motorjem: NE
  • Polnjenje baterije iz zunanjega vira: NE
  • Odvisnost od elektrike/polnjenja: NE

Popolni hibridni pogon

Z izrazom popolni hibrid označujemo vozila, ki so opremljena z motorjem z notranjim zgorevanjem in električnim motorjem (lahko jih je tudi več), za pogon pa lahko skrbi eden, drugi ali kombinacija obeh. V primerjavi z blagimi hibridi imajo dodatno zmogljivejšo baterijo, električni sistem deluje z višjo napetostjo, tudi električni motor je občutno zmogljivejši. Kombinacija obeh motorjev pripeva k boljšim zmogljivostim in nižji porabi goriva tako gnanega vozila, omogoča pa tudi popolnoma električno vožnjo. Nekatera hibridno gnana vozila med različnimi režimi delovanja pogonskega sklopa nudijo možnost izbire popolnoma električne vožnje (vklop s stikalom), ni pa nujno.

  • Sistem start/stop: DA
  • Rekuperativno zaviranje: DA
  • Vožnja z električnim motorjem: DA
  • Polnjenje baterije iz zunanjega vira: NE
  • Odvisnost od elektrike/polnjenja: NE

Priključnohibridni pogon

Kot že ime pove, lahko priključne hibride »priključimo« in tako polnimo baterije. Arhitekturna zasnova z dvema viroma pogona je v osnovi enaka kot pri popolnem hibridu, sta pa električni motor in baterija še zmogljivejša, saj takšno vozilo omogoča popolnoma električno vožnjo tudi pri večjih obremenitvah, na daljših razdaljah in pri višjih hitrostih. Ko elektrike zmanjka, se vklopi motor z notranjim zgorevanjem (to stori tudi pri večjih obremenitvah ali v nekaterih režimih vožnje) in prevzame vlogo primarnega pogona, vozilo pa se takrat obnaša kot popolni hibrid. Polnjenje elektrike iz zunanjega vira za samo vožnjo niti ni nujno, je pa ta ob prazni bateriji precej manj učinkovita.

  • Sistem start/stop: DA
  • Rekuperativno zaviranje: DA
  • Vožnja z električnim motorjem: DA
  • Polnjenje baterije iz zunanjega vira: DA
  • Odvisnost od elektrike/polnjenja: NE

Električni pogon

Za pogon električnega vozila skrbi elektromotor, baterija večje kapacitete pa omogoča uporabno velik doseg. Polniti jo je mogoče tako na domačem, hišnem priključku, ki ima zaradi karakteristik gospodinjskega omrežja (vodi in varovalke) omejeno moč polnjenja, kot tudi na javnih hitrih ali superhitrih polnilnicah, ki baterijo do 80 odstotkov (nato se hitrost polnjenja bistveno upočasni) napolnijo v doglednem času. Čas polnjenja je, seveda, odvisen od napolnjenosti baterije, zmogljivosti polnilne postaje in sistema za hitro polnjenje v vozilu – ta običajno zmore vsaj 50 kW, kar pomeni, da polnjenje za 100 kilometrov vožnje traja približno 20 minut.

  • Sistem start/stop: NE
  • Rekuperativno zaviranje: DA
  • Vožnja z električnim motorjem: DA
  • Polnjenje baterije iz zunanjega vira: DA
  • Odvisnost od elektrike/polnjenja: DA

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.