Tehnika
Hladno popravilo pločevine je hitrejše in cenejše popravilo poškodb
Nekatere poškodbe avtomobilske pločevine je namesto s klasičnimi kleparskimi in ličarskimi postopki mogoče popraviti tudi s tako imenovanim hladnim popravilom. Ta metoda je hitrejša, cenejša in kakovostnejša, saj vozilo ohrani prvotno barvo.
Petek, 13. maj 2022
Hladno popravilo pločevine se najpogosteje uporablja pri poškodbah, ki jih je povzročila toča, primerno pa je tudi za druge poškodbe, ki so posledica trkov vozil, udarcev odpiranja vrat na tesnih parkiriščih, zdrsa snega in podobno. Pri večjih poškodbah je hladno popravilo primerna osnova za popravilo pločevine pred nadaljnjim lakiranjem, saj kitanje v večini primerov ni potrebno.
Brez uporabe polnil in lakiranja
Največja prednost hladnega popravila pločevine je v kakovost končnega popravila, saj uporaba polnil oziroma kita, ki se lahko sčasoma posede ali drugače deformira, ni potrebna. Pri tej metodi namreč vozilo ohrani originalni tovarniški del, poleg tega ni potrebno ponovno lakiranje poškodovane površine, ki je časovno precej zamudno, zato je vozilo praviloma mogoče popraviti v enem dnevu. S stalnim razvojem orodja in izpopolnjevanjem postopkov je hladno popravilo primerno za večino vrst poškodb pločevine v velikosti nekje do pet oziroma osem centimetrov, popravilo pa je mogoče tudi na delih iz aluminija.
Načini hladnega popravila
Hladnega popravila ne smemo enačiti z vakuumom – ta v resnici ne obstaja oziroma gre za ljudski izraz za hladno ravnanje pločevine. Mojstri pri svojem delu glede na vrsto in mesto poškodbe običajno uporabljajo tri različne postopke – površino s posebnimi palicami poravnajo z notranje strani, nanjo s posebnim lepilom, ki ne pušča sledi, prilepijo posebne čepke ali uporabijo poseben pripomoček, ki z električnim tokom spremeni temperaturo pločevine. Kateri koli od teh postopkov zahteva strokovno usposobljenega mojstra z ustreznim znanjem, izkušnjami, orodjem in opremo, zato se ga ne more lotiti vsak. Če delo ni opravljeno tako, kot je treba, lahko lak poči, to pa pomeni, da je treba površino ponovno lakirati, kar prinese nepotrebne dodatne stroške.