Avto.info

Tehnika

Hladno popravilo pločevine je hitrejše in cenejše popravilo poškodb

Nekatere poškodbe avtomobilske pločevine je namesto s klasičnimi kleparskimi in ličarskimi postopki mogoče popraviti tudi s tako imenovanim hladnim popravilom. Ta metoda je hitrejša, cenejša in kakovostnejša, saj vozilo ohrani prvotno barvo.

Avtor: AJ / Foto: arhiv AF
Petek, 13. maj 2022

Hladno popravilo pločevine se najpogosteje uporablja pri poškodbah, ki jih je povzročila toča, primerno pa je tudi za druge poškodbe, ki so posledica trkov vozil, udarcev odpiranja vrat na tesnih parkiriščih, zdrsa snega in podobno. Pri večjih poškodbah je hladno popravilo primerna osnova za popravilo pločevine pred nadaljnjim lakiranjem, saj kitanje v večini primerov ni potrebno.

Brez uporabe polnil in lakiranja

Največja prednost hladnega popravila pločevine je v kakovost končnega popravila, saj uporaba polnil oziroma kita, ki se lahko sčasoma posede ali drugače deformira, ni potrebna. Pri tej metodi namreč vozilo ohrani originalni tovarniški del, poleg tega ni potrebno ponovno lakiranje poškodovane površine, ki je časovno precej zamudno, zato je vozilo praviloma mogoče popraviti v enem dnevu. S stalnim razvojem orodja in izpopolnjevanjem postopkov je hladno popravilo primerno za večino vrst poškodb pločevine v velikosti nekje do pet oziroma osem centimetrov, popravilo pa je mogoče tudi na delih iz aluminija.

Načini hladnega popravila

Hladnega popravila ne smemo enačiti z vakuumom – ta v resnici ne obstaja oziroma gre za ljudski izraz za hladno ravnanje pločevine. Mojstri pri svojem delu glede na vrsto in mesto poškodbe običajno uporabljajo tri različne postopke – površino s posebnimi palicami poravnajo z notranje strani, nanjo s posebnim lepilom, ki ne pušča sledi, prilepijo posebne čepke ali uporabijo poseben pripomoček, ki z električnim tokom spremeni temperaturo pločevine. Kateri koli od teh postopkov zahteva strokovno usposobljenega mojstra z ustreznim znanjem, izkušnjami, orodjem in opremo, zato se ga ne more lotiti vsak. Če delo ni opravljeno tako, kot je treba, lahko lak poči, to pa pomeni, da je treba površino ponovno lakirati, kar prinese nepotrebne dodatne stroške.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.