Hyundai i20
Stilska preobrazba za Hyundaijevega nastopača
Eden oblikovno najbolj izstopajočih modelov v segmentu malih avtomobilov je prišel na vrsto za prevetritev. Oblikovni popravki so razmeroma majhni, ima pa zato hyundai i20 več vsebinskih novosti.
Petek, 12. januar 2024
Ker je hyundai i20 oblikovno precej izstopal že pred prenovo, oblikovalci niso imeli prav veliko dela, saj jim ni bilo treba iskati drastičnih rešitev za obuditev atraktivnosti. Dovolj je bilo nekaj malenkostnih popravku tu in tam, za ostalo pa skrbijo novi dizajni platišč ter nekoliko bolj kričeče barvne kombinacije.
Podobno velja tudi za notranjost, katere razgibana oblika je že poznana, zato je bilo tudi tu dovolj, da so ji namenili dekorativne vložke, ki dopolnjujejo zunanjo barvno shemo. Bolj kot to šteje vgrajena tehnologija, ki po zmogljivosti i20 menda uvršča v sam vrh razreda in vsebuje 26-centimetrski zaslon merilnikov, USB priključke tipa A in C, drugo generacijo sistema eCall in posodobitve zemljevidov na daljavo (OTA). Tudi zaslon multimedije meri 26 centimetrov in omogoča povezavo tako z Apple CarPlay kot Android Auto. Na voljo je tudi brezžično polnjenje mobilnih naprav.
Še posebej impresiven je prenovljeni hyundai i20 na področju aktivne varnosti, saj je bil skupek pripomočkov Hyundai Smart Sense še obogaten. Novost pri sistemu za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem vozil in pešcev (FCA) je funkcija za zaznavanje kolesarjev, potem pa so tu še sistem ohranjanja smeri in sledenja oznakam voznega pasu (LFA), sistem za opozarjanje in samodejno zaviranje ob zaznavi prečnega prometa zadaj (RCCA), in še mnogo drugih.
Paleta pogonskih sklopov je izključno bencinska in ponuja tri stopnje moči ter prav tako tri tipe menjalnikov. Osnova je 1,2-litrski atmosferski stroj s skromnimi 61,8 kW (84 KM), ki je povezan s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Stopničko višje je litrski trivaljnik s prisilnim polnjenjem, ki zmore 74 kW (100 KM) in je na voljo bodisi s 6-stopenjskim ročnim ali pa 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Enaki pripadajo najzmogljivejši različici z 88 kW (120 KM), ki ima prav tako litrsko prostornino in je serijsko opremljena z 48-voltnim blago hibridnim sklopom. Pri srednji verziji je blago hibridna nadgradnja na voljo le za doplačilo. O prenovljeni različici N, ki je doslej zmogla 150 kW (204 KM), za zdaj še ni podatka, je pa jasno, da bo poudarjen okus po športu v osveženem i20 na voljo od maja dalje, ko bo v ponudbi opremski paket N line. Do tedaj velja, da je osnovna izvedba z opremo comfort ocenjena na 18.800 evrov, predvidoma najbolje prodajana srednja pogonska različica pa okroglih dvajset tisočakov. Ob tem velja upoštevati, da vsem pripadata dva tisočaka promocijskega popusta.