Z leti je vse boljša
TEST IN OCENA: Mazda6 karavan CD184 revolution top
Druga prenova je aktualni mazdi6 prinesla številne drobne in dobrodošle spremembe. Močnejši turbodizelski motor prepriča s 135 kW (184 KM), prožnostjo in odzivnostjo. Z bogato založenim paketom opreme stane zelo razumnih 35 tisoč evrov.
Petek, 10. april 2020
»Kaj je tu novega?« porečete. Na prvi pogled so spremembe prenovljene šestice navzven resnično minimalne, a so pri Mazdi prilagoditev motorjev v skladu z aktualnimi emisijskimi standardi (Euro 6d Temp.) izkoristili tudi za številne druge drobne spremembe. Saj veste, take, ki niso nujne, a naredijo avtomobil še za drobec boljši.
Drugič prenovljeno mazdo6 smo preizkusili v kombinaciji z zmogljivejšo različico 2,2-litrskega turbodizla. Motor je deležen številnih izboljšav, kot so rahlo višje kompresijsko razmerje, drugače oblikovane zgorevalne komore in večji turbopolnilnik s prilagodljivo geometrijo. Rezultat je največja moč 135 kW (184 KM), ki skupaj s 455 Nm navora tudi ob zahtevnejšem vozniku in na avtocestah brez hitrostnih omejitev ne pušča odprtih želja. A spremembe niso botrovale le večji moči (in čistejšemu
izpuhu), temveč je motor izjemno prožen in odziven prek širokega območja vrtljajev, saj odločno »vleče« že globoko pod dvema ter ostaja tak vse do petih tisočakov. Zato morda sprva pusti malce medel vtis, saj ob pritisku na stopalko za plin oziroma med pospeševanjem ni tistega značilnega sunka, a je v resnici tako motorizirana šestica zelo suverena v vseh pogojih vožnje. Motor je solidno zvočno zatesnjen, a morda za spoznanje manj kot pri nekaterih tekmecih.
Z zmogljivim motorjem, bogato opremo in predvsem kakovostjo cilja na najzahtevnejše kupce.
Mazde so od nekdaj znale prepričati z dobro in športnemu vozniku prijazno tehniko, in pri aktualni šestici ni prav nič drugače. Natančen volan in odlično uravnotežena lega na cesti znata zadovoljiti tudi malce bolj dinamične vozniške ambicije, po drugi strani vozno udobje vseskozi ostaja na ustrezno visoki ravni. V to smer so poleg drobnih sprememb podvozja ukrojeni tudi sedeži, ki so s prenovo izgubili nekaj bočnega oprijema, a zato zaradi novega, čvrstejšega polnila telesu nudijo precej
boljšo oporo, zaradi česar se šestica še bolje znajde v vlogi udobnega potovalnega avtomobila. Sedeži so v paketu revolution top odeti v usnje (bodisi belo bodisi črno), ogrevani in po novem hlajeni, prostorsko pa radodarno odmerjeni tako za spredaj kot zadaj sedeče potnike. Skupaj z dovolj velikim prtljažnim prostorom, ki se lahko pohvali z dodatnimi predali ob straneh za manjše predmete in kljukicami za obešanje vrečk, je tako prostoren in uporaben družinski karavan. Dobrodošla podrobnost –
sidrišča za pritrjevanje otroškega sedeža – so zdaj v plastičnih okvirjih in zato precej enostavneje dostopna.
Led žarometi s samodejnim prilagajanjem svetlobnega snopa glede na nasproti vozeča vozila so resnično učinkoviti.
V kabini uporabljeni materiali so zelo kakovostni in čeprav Mazda ne sodi med premium znamke, se jim po tej plati zlahka postavlja ob bok. Tudi izdelava je natančna, merilniki pa so deloma digitalni oziroma z velikim zaslonom v osrednjem delu, ki hitrost vseeno prikazuje v analogni obliki in ne omogoča kakršnih posebnih individualizacijskih nastavitev. Sistem hud podatke urejeno pregledno prikazuje neposredno na vetrobranskem steklu, zaslon na sredinski konzoli premera sedem palcev pa se
lahko pohvali z logičnimi meniji in preprosto funkcionalnostjo. Upravljanje je možno bodisi z dotikom bodisi vrtljivim vmesnikom med sedežema. Tudi grafika je v primerjavi s tekmeci malce bolj preprosta, je pa infotainment po novem združljiv s sistemoma android auto in apple carplay.
Prenovo dopolnjujejo še izpopolnjeni varnostni sistemi (opozarjanje na prečni promet pri vožnji vzvratno, na primer), pod črto pa celoten paket zmogljivosti in bogate opreme paketa revolution top (vključno z usnjem, navigacijo, led žarometi, 19-palčnimi kolesi …) zaokrožuje še poštena cena.
Mazda6 karavan CD184 revolution top |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2191 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4000/min, 445 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4805 x 1840 x 1475 mm; Medos. razdalja: 2750 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1641/576 kg; Prtljažnik: 522–1648 l. |
Največja hitrost: 227 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,1/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km. |
Cena: osnovni model (mazda6 karavan G145 challenge): 28.190 €, testno vozilo: 35.200 €; Mazda Motor Slovenija, Ljubljana. |
![]() |
motor, kakovost izdelave, bogata oprema |
![]() |
grafika osrednjega zaslona |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- karavan
- Mazda6
- test
- turbodizel