Krivi so Kitajci
TEST IN OCENA: Mazda CX-30 G122 plus
Z dolžino 4,4 metra se mazda CX-30 postavlja med modela CX-3 in CX-5. Štirivaljnik z 90 kW (122 KM) združuje solidne zmogljivosti in porabo okoli 7 litrov. Z zelo bogato opremo plus, a brez dodatkov, stane 23.690 evrov.
Nedelja, 5. januar 2020
Samo za oznako, za drugo so, seveda, krivi Japonci. Glede na velikost in umestitev znotraj modelske pakete bi bilo več kot logično, da bi se imenovala CX-4, a ker so Japonci tako že poimenovali izključno kitajskemu trgu namenjen model, je novinka dobila oznako CX-30.
Ne glede na nomenklaturo gre za predstavnika nove generacije Mazdinih modelov, katere začetnik mazda3 pomeni osnovo za najnovejšega križanca te znamke. V primerjavi s trojko je približno sedem centimetrov krajša (tudi v medosju) in 10 centimetrov višja ter v notranjosti toliko večja od CX-3, da zadaj udobneje sedita dva odrasla človeka in prtljažnik s 430 litri uspešneje zadovolji družinske potrebe. Nima pa dvojnega dna (precejšen nakladalni rob), kljukic in podobnih elementov za pripenjanje
prtljage.
Z odlično tehniko ter kakovostjo materialov in izdelave se spogleduje s premium znamkami.
Notranja arhitektura je povzeta po trojki, kar pomeni čiste, minimalistične linije in poudarjeno kakovostne materiale, vse skupaj zaokrožuje odlična ergonomija, saj izdatni pomiki sedeža in volanskega obroča omogočajo preprosto nastavitev idealnega položaja. Vse je na naravnem dosegu voznikovih rok, vključno z vrtljivim gumbom večopravilnega vmesnika med sedežema. Upravljanje sistema infotainment je intuitivno preprosto, v Mazdinem slogu so tudi jasni meniji brez odvečnih grafik in animacij.
Tudi merilniki so klasični analogni (merilnik hitrosti je sicer digitalen, a podatke prikazuje v analogni obliki), zato zelo lahko berljivi in klub velikemu številu informacij pregledni – vključno s sistemom hud.
Zaradi privlačne oblike mehko tekočih linij, visokih bokov in precej položno prirezanega zadka je preglednost temu primerno slabša (čeprav zaradi dodatnega okenca v C-stebričku boljša kot pri mazdi3), a številni varnostni sistemi, vključno s tistim, ki zaznava prečni promet in po potrebi samodejno zavira, delujejo odlično. Pozitivno ocenjujemo tudi sistem kamer za 360-stopinjski pogled okoli vozila in matrične žaromete LED s samodejno prilagodljivim svetlobnim snopom glede na druge prometne udeležence.
Mazda se s premium predstavniki ne spogleduje zgolj z bogato opremo, vrhunskim avdio sistemom in podobnim, temveč tudi z izjemno natančno izdelavo in odlično uravnoteženimi voznimi lastnostmi, ki so med križanci tega segmenta med najbolj prepričljivimi. Brez kakšnega posebnega nagibanja v zavojih se CX-30 pelje natančno kot po tračnicah, čemur med drugim botruje dejstvo, da ni bistveno višja in težja od trojke. Blaženje cestnih neravnin je prav tako učinkovito, malce bolj boste morda občutili
le kratke in ostre udarce.
Sistem infotainment z vrtljivim večopravilnim vmesnikom je naravno intuitiven in resnično učinkovit.
Preizkusili smo jo v kombinaciji s šibkejšim bencinskim motorjem, dvolitrskim štirivaljnikom z 90 kW (122 KM) moči. Gre za klasičen, atmosferski motor in zato za doseganje prepričljivejših zmogljivosti zahteva vrtenje proti višjim vrtljajem. Tudi nižje ni popolnoma anemičen, čeprav tistega sunka pri dveh tisočakih, kakršnega omogočajo manjši turbo motorji, pač ne zmore. Je pa v nizkih vrtljajih izjemno uglajen in skoraj neslišen, pri manjših obremenitvah izklopi dva valja (opazili boste po
spremembi v zvoku) in tako še dodatno varčuje z gorivom. Testno povprečje je s sedmimi litri v mejah pričakovanj oziroma ne izstopa niti v pozitivno niti v negativno smer.
Celoten paket pusti zelo pozitiven vtis in v poplavi takšnih in drugačnih križancev CX-30 znova prepriča z vsemi Mazdinimi aduti – odlično tehniko in voznimi lastnostmi, kakovostno izdelavo in materiali na ravni premium avtomobilov ter že v osnovi bogato opremo. Z dodatki testnega vozila – paketi sound (zmogljiv avdio sistem bose z 12 zvočniki), style (adaptivni matrični žarometi LED, nekaj kroma in drugih okrasnih dodatkov), luxury (usnjeni sedeži, voznikov električno nastavljiv) in safety
(opozarjanje na prečni promet, 360-stopinjska kamera) – in privlačno rdečo kovinsko barvo stane razumnih 28 tisočakov.
Mazda CX-30 G122 plus |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 90 kW (122 KM) pri 6000/min, 213 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4395 x 1795 x 1540 mm; Medos. razdalja: 2655 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1395/532 kg; Prtljažnik: 430–1.406 l. |
Največja hitrost: 186 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,6 s; Poraba goriva (EU): 6,2/4,5/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 116 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-30 G122): 22.290 €, testno vozilo: 28.420 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, vozne lastnosti, bogata oprema |
![]() |
preglednost |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- bencinski motor
- CX-30
- križanec
- Mazda
- test