Majhne, a učinkovite spremembe
TEST IN OCENA: Mazda CX-30 skyactiv-X 186 GT plus
- Dvolitrski bencinar z izboljšavami zdaj zmore 137 kilovatov (186 KM)
- Njegov glavni adut ostaja uglajenost, s porabo približno sedem litrov na 100 kilometrov je lahko tudi varčen
Sobota, 12. marec 2022
Mazdo CX-30 smo pred kratkim preizkusili s posebej bogatim paketom opreme ob 100. obletnici znamke. Ugotovili smo, da med križanci razreda C izstopa s kakovostjo materialov in končne obdelave, s čimer se prav konkretno spogleduje s premijskimi modeli. Poleg tega smo ugotovili, da se pohvali z voznimi lastnostmi, ki lahko zagotovijo več užitkov za volanom, kot jih zmore ponuditi večina tekmecev. Ob tem Mazdini modeli izstopajo tudi z bencinskimi motorji, ki za razliko od večine niso prisilno polnjeni, temveč atmosferski z nekaj posebnimi tehničnimi rešitvami.
Dvolitrski stroj skyactiv X namreč združuje princip delovanja bencinskih in dizelskih motorjev, saj vžig poteka tako s svečko kot samovžigom stisnjene zmesi v zgorevalni komori. Gre za motor, ki je opremljen tudi z blagim hibridnim sistemom z jermensko gnanim zaganjalnikom/generatorjem (ISG), ki mu zagotavlja večjo učinkovitost. Zaradi atmosferske narave pri nižjih vrtljajih deluje nekoliko bolj zaspano, a vselej zelo zvezno in izjemno uglajeno. Izvedbo s 132 kilovati (180 KM) je zdaj
zamenjal osveženi stroj s 137 kilovati (186 KM), ki zmore 16 Nm več navora, in sicer 240 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto. Boljše zmogljivosti so japonski inženirji med drugim dosegli z zmanjšanjem kompresijskega razmerja (s 16,3 : 1 na 15 : 1), z novimi bati in optimizacijo zgorevalnih komor, prilagoditvijo časov odpiranja sesalnih ventilov in reprogramirano krmilno elektroniko.
Motor skyactiv X ni očitno živahen, a v kombinaciji z natančnim ročnim menjalnikom s kratkimi hodi prestavne ročice omogoča dinamično vozno izkušnjo.
In čeprav so na papirju razlike majhne (stotico doseže dve desetinki sekunde hitreje), v praksi štirivaljnik deluje bolj živahno, pri čemer je čutiti več navora pri nižjih vrtljajih. Vse, kar zmore, seveda, pokaže, ko ga poženemo višje, toda to se zgodi hitro in popolnoma brez napora, z uglajenostjo, ki jo zmorejo le redki. Ob tem je lahko z zmerno desno nogo tudi zgledno varčen. Takrat se zadovolji z manj kot sedmimi litri na 100 kilometrov, pri čemer je povprečna poraba na testu znašala
približno liter več.
CX-30 tako z najmočnejšim bencinskim motorjem nedvomno izstopa z uglajenostjo, pod katero se skrivajo spodobne, a malce manj očitne zmogljivosti.
Mazda CX-30 skyactiv-X 186 GT plus |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, 132 kW (180 KM) pri 6.000/min, 240 Nm pri 4.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.395 x 1.795 x 1.540 mm; Medos. razdalja: 2.655 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.443/532 kg; Prtljažnik: 430–1.406 l. |
Največja hitrost: 204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-30 G122): 23.190 €, testno vozilo: 28.290 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, kakovostna notranjost, motor, bogata oprema |
![]() |
preglednost |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- bencinsi motor
- CX-30
- Mazda
- skyactiv-x
- test