Mazdin najmanši križanec
TEST IN OCENA: Mazda CX-3 G121 takumi plus
- Po nekaj letih še vedno sodi med bolj privlačne in vozniško zabavne modele v svojem razredu
- S klasičnim atmosferskim bencinarjem z 89 kW (121 KM) je zmogljiv, a ne pretirano varčen
Sreda, 25. september 2019
Mazdine novejše modele preveva premijski duh, kar je s svojo uglajenostjo nazadnje potrdila nova trojka. Premijski duh nedvomno kaže tudi prenovljeni CX-3 s paketom takumi plus. Ta kakovostnim in na otip prijetnim materialom dodaja še luksuzne elemente, kot so usnjeno oblazinjenje in električno nastavljanje voznikovega sedeža s pomnilnikom, ogrevanje sprednjih sedežev ter privlačna 18-palčna platišča iz lahke litine.
Občutek za volanom je odličen. Zdi se, kot bi sedeli v kakšnem majhnem športnem avtomobilu. Zasnova armaturne plošče spomni celo na roadster MX-5, pri čemer je tu z oblazinjenim osrednjim delom in v usnje odeto sredinsko konzolo poudarjeno razkošje.
Z opremo takumi plus za razumnih 22 tisočakov ponuja razkošje, ki ga v tem razredu nismo vajeni.
Prvi vtis je torej nadpovprečen, toda če bi želeli biti malce dramatični, bi lahko rekli, da ni vse zlato, kar se sveti. Zmotilo nas je rahlo nemirno delovanje dvolitrskega atmosferskega motorja v prostem teku. Ta je z 89 kilovati (121 KM) sicer dovolj zmogljiv za premikanje malce manj kot 1,3 tone težkega avtomobila, a pri vožnji ni tako zabaven in poskočen kot kakšni manjši, s prisilnim polnjenjem podkrepljeni stroji. Zato, da se njegovi konjiči pokažejo, ga je treba priganjati v višje
vrtljaje, končni rezultat pa je lahko za ta razred razmeroma visoka poraba goriva, ki je na našem testu znašala 8,2 litra na 100 kilometrov.
Na pogled zelo privlačen in po našem mnenju eden od oblikovno bolj posrečenih avtomobilov v tem razredu tako kljub prenovi kaže, da ni več rosno mlad, to pa je še malce bolj očitno tudi zaradi napredka, ki ga je pokazala nova mazda3. Ta namreč premijskega duha ne poudarja le z videzom in materiali, temveč tudi z izjemno uglajenostjo med vožnjo, ki je CX-3 kljub prenovi ne dosega. Ne glede na to s kompaktnostjo in dinamičnostjo med ovinki še vedno presega večino tekmecev, a malce zaostaja na
področju digitalnih novotarij.
Mazda CX-3 G121 takumi plus |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 89 kW (121 KM) pri 6000/min, 207 Nm pri 2800/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4275 x 1765 x 1535 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: 215/50 R18; Masa/nosilnost: 1259/433 kg; Prtljažnik: 350–1.260 l. |
Največja hitrost: 192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,0 s; Poraba goriva (EU): 7,5/5,4/6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2 l/100 km; Izpust CO2: 141 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-3 G121 emotion): 16.090 €, testno vozilo: 22.240 €; MMS, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, oprema, vozne lastnosti |
![]() |
nemiren motor, poraba goriva |
![]() |
brez napak |