Nissan qashqai 1.6 dCi tekna propilot
Kopilot
- Sistem propilot omogoča deloma samodejno vožnjo
- Kombinacija turbodizla in brezstopenjskega menjalnika tu deluje presenetljivo dobro
Sobota, 23. november 2019
Konkurenca med križanci C-segmenta je neizprosna in zelo številčna, zato vsak izmed njih išče nekaj, kar bi ga ločilo od drugih. Nissan je tako kot prvi ponudil možnost deloma samodejne oziroma avtonomne vožnje. Komplet sistemov, ki to omogočajo, so poimenovali propilot, za tisočaka doplačila pa ta ponuja aktivni tempomat, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu ter sistem za samodejno ustavljanje in premikanje vozila v zastojih.
In kako se je odrezal v praksi? Pritisk na magični gumb na volanu ne pomeni, da bo avtomobil kar sam pripeljal na želeni cilj, ampak gre bolj za podporo vozniku. V zastojih se tako samodejno zaustavi in spelje z mesta, če brez smernika zapeljemo proti črti, pa s posredovanjem na volanu vozilo zadrži na voznem pasu. A vselej zahteva, da je voznik pri stvari in v primeru, da ta rok nima na volanu, zvočno in vizualno opozarja.
Čeprav propilot namesto voznika opravlja nekatere funkcije vožnje, ga vselej opominja na pozornost.
V praksi nas je sistem deloma navdušil, vseeno pa mu še kar nekaj manjka pri mestni vožnji, kjer počasne reakcije pri speljevanju povzročajo stres pri ostalih udeležencih v prometu. Poleg tega se nam je zgodilo, da se avtomobilu za stoječo kolono ni uspelo pravočasno zaustaviti, temveč je moral posredovati voznik. Nekaj avtomatizacije je zagotovil tudi brezstopenjski samodejni menjalnik X-tronic, katerega delovanje je presenetljivo gladko in skorajda brez tipičnega tuljenja 1,6-litrskega
turbodizla.
Za propilot bi težko rekli, da je avtopilot, a je s svojo pomočjo pri vožnji in posredovanjem v kritičnih situacijah prej dober kopilot. Takšen, ki budno spremlja dogajanje, ko za trenutek preusmerimo pozornost, in nas reši pred nezgodo. In za le 1.000 evrov doplačila je to zagotovo dobra kupčija.
Nissan qashqai 1.6 dCi tekna propilot |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 96 kW (131 KM) pri 4000/min, 320 Nm pri 1750/min; Menjalnik: brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4394 x 1806 x 1595 mm; Medos. razdalja: 2646 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1507/498 kg; Prtljažnik: 430–1598 l. |
Največja hitrost: 183 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 5,3/4,4/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,3 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km. |
Cena: osnovni model (qashqai 1.2 DIG-T 2WD visia): 19.950 €, testno vozilo: 32.460 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljiv motor, cena dodatne opreme |
![]() |
dovršenost nekaterih tehnologij |
![]() |
brez napak |