Lažje se diha
TEST IN OCENA: Renault grand scenic Tce 160 initiale paris
- Na novo zasnovan 1,3-litrski štirivaljnik je pri scenicu zamenjal vse ostale bencinske motorje
- V najmočnejši različici ponuja 120 kW (163 KM) in se v 7-sedežnem grand scenicu odlično znajde
Torek, 16. julij 2019
Uradno je nastal kot plod sodelovanja med koncernoma skupin Renault in Daimler, a je iz različnih namigov jasno, da so bili zanj zadolženi Francozi. Štirivaljni turbobencinar je tako najprej romal v scenica, kjer je na voljo v treh izvedbah, z močmi od 85 do 120 kW (115 do 163 KM). Mi smo ga preizkusili v najzmogljivejši različici, ki poganja največji in najbolje opremljeni grand scenic.
Motor je poln najsodobnejših tehničnih rešitev, vključno z neposrednim vbrizgom (250 barov), variabilno odmično gredjo in posebnim premazom sten valjev za manjše trenje. Tega uporablja tudi ultra zmogljivi nissan GT-R. A tu ne gre za doseganje dirkaških zmogljivosti, temveč za zagotavljanje kar se da čistega in varčnega delovanja, brez večjih kompromisov pri zmogljivosti. Moramo priznati, da so inženirji svoje delo odlično opravili, pa naj za malico jedo »baguette« ali pa »bratwürst«!
Ugodno nizko količino škodljivih izpustov zagotavlja tudi filter trdih delcev, ki je sicer bolj v domeni dizelskih motorjev.
Grand scenic se s tem motorjem razume zares dobro. Moči mu zlepa ne zmanjka, predvsem nas je presenetila prožnost motorja. Ni ravno dizelsko voljan, a nas je med vožnjo po strmih klancih slovenske Istre prav prijetno presenetil, ko ni bilo treba vsakokrat prestaviti v drugo ali celo prvo prestavo. Druga, prav tako pozitivna plat je vožnja pri višjih hitrostih, ko zagotavlja brezskrbno prehitevanje in celo malce divjanja, če si voznik to želi. Ob zelo mešanem načinu uporabe smo na testu
zabeležili povprečje malenkost nad osmimi litri, kar tudi ni slabo.
V celoti je tak scenic avtomobil, ki družino zlahka navduši. Zlasti če nosi oznako najbogatejšega paketa opreme initiale paris. Seznam opreme bi hitreje opisali z naštevanjem stvari, ki jih ni na njem. Če k temu dodamo še ceno dobrih 28 tisočakov (brez popustov), ne moremo drugače kot vse skupaj oceniti za zelo soliden paket.
Renault grand scenic Tce 160 initiale paris |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1333 ccm, 120 kW (163 KM) pri 5500/min, 260 Nm pri 1800/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4635 x 1866 x 1653 mm; Medos. razdalja: 2804 mm; Pnevmatike: 195/55 R20; Masa/nosilnost: 1506/578 kg; Prtljažnik: 189–1901 l. |
Največja hitrost: 197 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 6,2/7,7/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,6 l/100 km; Izpust CO2: 141 g/km. |
Cena: osnovni model (TCe 115 zen): 21.090 €, testno vozilo: 28.320 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, motor, prilagodljivost v notranjosti |
![]() |
odpiranje sovoznikovega predala |
![]() |
brez napak |