Volkswagen ID.3
Enostavno v novo dobo
Prvi pravi električni volkswagen je prostoren in zelo uglajen na cesti. Na voljo bo v treh različicah z močmi od 93 do 150 kilovatov (od 126 do 204 KM) ter z dosegi od 330 do 550 kilometrov. Za osnovni model 1st edition je treba s popustom odšteti 34 tisočakov.
Četrtek, 15. oktober 2020
ID.3 je prvi pravi popolnoma električen volkswagen, zasnovan na prilagodljivi platformi za električna vozila MEB. Gre za kombilimuzino, ki je približno dva centimetra krajša od najnovejšega golfa, obenem pa ima zahvaljujoč električni zasnovi kar za 15 centimetrov daljšo medosno razdaljo. S tem ponuja več prostora v kabini, ki zahvaljujoč velikim steklenim površinam deluje zelo zračno.
Armaturna plošča je čisto drugačna od tega, kar smo bili pri volkswagnih vajeni do zdaj. Je razmeroma prazna, saj nima klasične sredinske konzole. Glavno vlogo imata dva zaslona, manjši, 13,5-centimetrski (5,3-palčni) pred voznikom in večji, 25,4-centimerski (10-palčni), ki je občutljiv na dotik in je namenjen upravljanju večine funkcij avtomobila. Za nastavljanje temperature in glasnosti radia so tu drsniki na dotik, ki se zdijo manj praktična rešitev od klasičnih gumbov. Nekaj gumbov, ki so prav tako občutljivi na dotik, najdemo le na volanskem obroču in na armaturni plošči levo od njega. Prav tako ni klasične prestavne ročice. Nadomestilo jo je prevesno stikalo ob zaslonu pred voznikom, podobno tistemu pri BMW-ju i3. Na voljo je tudi projicirni zaslon z obogateno resničnostjo, ki med drugim prikazuje oznake, kot bi bile pred vozilom.
Elektromotor je nameščen na zadnji osi in povezan s enostopenjskim menjalnikom. Na voljo bodo različice s 93, 107 in 150 kilovati (126, 146 ali 204 KM) v kombinaciji z baterijami s kapacitetami 45, 58 ali 77 kilovatnih ur, ki zagotavljajo približno 330, 420 oziroma 550 kilometrov dosega. Glede na kapaciteto in moč motorja avtomobil omogoča domače polnjenje z močjo do sedem ali do 11 kilovatov ter do 100 ali 125 kilovatov na hitrih javnih polnilnicah. Omeniti velja še, da model z najzmogljivejšo baterijo ni registriran za pet, temveč le za štiri potnike.
Na kratki vožnji smo preizkusili najmočnejši model, ki je z dobrimi 200 konjiči zelo živahen, predvsem pa zelo uglajen. Elektromotor, ki poganja zadnji kolesi, je praktično neslišen. V načinu D ob umiku noge s stopalke za plin zelo lahkotno jadra, v načinu B pa se vključi sistem zaviranja z motorjem, ob katerem se polni baterija, klasično zaviranje pa skoraj ni potrebno.
Za modele iz prve serije 1st edition je treba s popustom odšteti od 34.162 do 44.879 evrov. Za druge različice se cene začnejo pri 38.207 evrih, v primeru financiranja so na voljo popusti v višini 2.500 oziroma 3.000 evrov.
Volkswagnov slovenski zastopnik poleg električnih avtomobilov ponuja tudi celovite rešitve za polnjenje. Za polnjenje na poti si lahko kupci omislijo članstvo v sistemih We Charge in Moon Charge, ki zagotovi polnjenje na javnih polnilnicah s številnimi ugodnostmi, pod znamko Moon pa so na voljo polnilne postaje za domačo in ravno uporabo, sončne elektrarne, energijski zalogovniki in vse kar sodi zraven.
Oznake:
- baterija
- ID.3
- kombilimuzina
- moon
- polnilnice
- Volkswagen