V slogu večjih bratov
TEST IN OCENA: Volvo XC40 D3 A momentum
- Tudi najmanjši Volvov križanec prepriča s kakovostjo in tehniko večjih modelov
- Motor D3 in samodejni menjalnik sta zmogljiva in udobna kombinacija
Torek, 23. julij 2019
Volva XC40 smo prvič preizkusili v njegovi najzmogljivejši (in najdražji) različici (test v AF230), zdaj pa še s šibkejšo izvedbo dvolitrskega dizelskega motorja, pogonom zgolj na sprednji kolesi in paketom opreme momentum. Ter, seveda, s povprečnemu slovenskemu žepu za spoznanje bolj prijazno ceno.
Ta je sicer relativna, saj 39 tisoč evrov za avtomobil te velikosti pač ni malo denarja, a po drugi strani primerljivo z neposrednimi tekmeci v obliki audija Q3, BMW-ja X1 ali mercedesa GLA. Z nekaj dodatki, kot so usnjeno oblazinjenje, električno panoramsko strešno okno ali prav tako električno pomična vrata prtljažnika, takšen volvo stane 44 tisočakov, kar je praktično na ravni številko večjih in zmogljivejših akcijskih modelov XC60.
Z nekaj doplačilnimi dodatki in ceno več kot 40 tisočakov se močno približa številko večjemu volvu XC60.
Ne, ni poceni. A s kakovostno izdelano in v izbrane materiale z umetelnimi dodatki odeto notranjostjo prepriča tudi zahtevnejše kupce, po zasnovi z velikim večnamenskim zaslonom na sredinski konzoli, ki združuje praktično vse funkcije, pa je enak drugim volvom. Njegovo odzivno delovanje in logične menije ocenjujemo kot enega izmed najboljših, klasične zasnove z nekaj klasičnimi stikali za najpogosteje uporabljane funkcije ali zasnove z večopravilnim vmesnikom v obliki vrtljivega gumba pa
vseeno ne dosega.
Turbodizelski motor D3 s 110 kW (150 KM) ustreza značaju avtomobila in potrebam povprečnega voznika ter uspešno sodeluje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Zvočno je dobro zatesnjen, a vseeno manj kot v večjih volvih. Sprednji pogon zadošča, odlično podvozje je pravšnja kombinacija med udobnim blaženjem udarcev s ceste in spopadanjem z željami voznika po izrazitejši dinamiki – pri tem morda zmoti le (pre)mehak volan.
Volvo XC40 D3 A momentum |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3750/min, 320 Nm pri 1750–3000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4425 x 1863 x 1652mm; Medos. razdalja: 2702 mm; Pnevmatike: 235/55 R18; Masa/nosilnost: 1674/506 kg; Prtljažnik: 460–1336 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 132 g/km. |
Cena: osnovni model (XC40 D3): 34.325 €, testno vozilo: 44.387 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
motor in pogon, kakovost izdelave |
![]() |
malce glasnejši motor, cena |
![]() |
brez napak |