Avto.info

»Afera CLA«

Novi električni mercedes CLA ne podpira polnjenja na večini obstoječih hitrih polnilnic

Električni mercedes CLA omogoča hitro polnjenje le na 800-voltnih polnilnicah, kar pomeni, da polnjenje na večini obsotječih hitrih polnilnic v Sloveniji in v Evropi ni mogoče.

Petek, 9. maj 2025

Mercedes je predstavil novo generacijo modela CLA kot izjemno učinkovito električno vozilo z 800-voltnim omrežjem, ki omogoča polnjenje z močjo do 320 kW. To pomeni, da se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v približno 22 minutah. A kljub številnim naprednim tehnologijam ima novinec, kot kaže, eno veliko pomanjkljivost. Ker nima DC/DC pretvornika, ne podpira polnjenja na 400-voltnih DC hitrih polnilnicah.

To pomeni, da je polnjenje novega električnega CLA v Evropi in tudi čez lužo mogoče le na 800-voltnih hitrih polnilnicah, ki jih je trenutno razmeroma malo, zlasti v manj razvitih polnilnih omrežjih. Medtem ko konkurenti, kot so Hyundai, Kia in Porsche, uporabljajo napredne DC/DC pretvornike, ki omogočajo prilagodljivost polnjenja na različnih napetostih, so se pri Mercedesu zavestno odpovedali tej možnosti, s čimer omejujejo uporabnost vozila.

Pri Mercedesu pravijo, da je ta odločitev namenjena zagotavljanju najvišje zmogljivosti brez kompromisov, kar pa bo predstavljalo velike omejitve za uporabnike. Navigacijski sistem v avtomobilu voznike le do kompatibilnih polnilnic, kar pomeni veliko manjšo izbiro in posledično veliko več načrtovanja.

Novega CLA ne bo mogoče polniti na večini hitrih polnilnic po Sloveniji, denimo z močjo 50 kW, prav tako ne na Teslinih postajah supercharger, mogoče pa naj bi bilo na polnilnicah omrežja Ionity. Za doma je na voljo polnjenje z izmeničnim tokom, medtem ko bodo možnosti polnjenja na hitrih javnih polnilnicah ob omrežju, ki je še vedno v povojih in kjer so 800-voltne polnilnice že zelo redke, očitno omejeno.

V času, ko se večina proizvajalcev trudi zagotoviti čim širšo dostopnost polnjenja, Mercedes z  » afero CLA« kaže presenetljivo ozko usmerjeno strategijo, kar je za premijsko znamko nenavadno in tvegano tudi s tržnega vidika.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.