Kamere, mikrofoni
Avtomobili so postali prisluškovalne naprave: 'Varstvo osebnih podatkov ne obstaja'
Proizvajalci avtomobilov padajo na testu zasebnosti. Lastniki oziroma vozniki imajo malo ali nič nadzora nad zbranimi podatki.
Četrtek, 7. september 2023
Zaščita osebnih podatkov, ki jih zbirajo proizvajalci avtomobilov, je na zaskrbljujoče nizki ravni, pravzaprav lahko rečemo, da je sploh ni. Študija neprofitne organizacije Mozilla, o kateri poroča tiskovna agencija APNews, razkriva, da lastniki avtomobilov nimajo skoraj nobenega nadzora nad osebnimi podatki, ki jih zbira njihovo prevozno sredstvo.
"Zdi se, da so avtomobili res ušli izpod radarja zasebnosti in resnično upam, da bomo to lahko popravili, ker je zaščita res grozna," je povedala Jen Caltrider, vodja raziskave. "Avtomobili imajo mikrofone in ljudje v njih vodijo različne občutljive pogovore. Prav tako imajo avtomobili kamere obrnjene navzven, a tudi proti potniški kabini. Razen če se odločijo za rabljen avto, kupci nimajo veliko možnosti izbire," pravi Caltriderjeva.
Avtomobili so prejeli najslabšo oceno zasebnosti med več kot ducatom kategorij izdelkov – vključno s sledilniki telesne pripravljenosti, aplikacijami za reproduktivno zdravje, pametnimi zvočniki in drugimi povezanimi domačimi napravami.
Nobena od 25 avtomobilskih znamk, katerih obvestila o zasebnosti so pregledali, ni izpolnjevala minimalnih standardov zasebnosti.
Kar 19 avtomobilskih proizvajalcev lahko prodaja vaše osebne podatke. Polovica bo vaše podatke delila z vlado ali organi pregona 'na zahtevo', brez sodne odredbe. Samo Renault in Dacia naj bi ponujala možnost izbrisa podatkov.
"Večina današnjih avtomobilov je postala prisluškovalna naprava na kolesih," je dejal Albert Fox Cahn, sodelavec za tehnologijo in človekove pravice pri Harvardovem centru Carr za politiko človekovih pravic. "Elektronika, za katero vozniki plačujejo vse več denarja, zbira vedno več podatkov o njih in njihovih sopotnikih. Gre za invazivno spreminjanje zasebnosti lastnega avtomobila v prostor za nadzor," je zaključil Cahn.