BMW M5
To je novi M5!
Novi M5 je naposled le podlegel elektrifikaciji ter je s priključnohibridnim pogonskim sklopom s 535 kW (727 KM) najmočnejša petica doslej.
Četrtek, 27. junij 2024
Gre za v osnovi enak pogonski sklop kot v XM, kombinacijo prisilno polnjenega 4,4-litrksega bencinskega troja in elektrike, le da prvi samostojno razvije 424 kW (577 KM), ob podpori elektrike pa skupaj kar 535 kW (727 KM) moči in 1.000 Nm navora.
Obenem je novi M5 z 2.445 kg občutno težji od predhodnika (1.971 kg), tako da kljub večji moči za pospešek do stotice potrebuje 3,5 sekunde oziroma drobec več, medtem ko največja hitrost ostaja omejena pri 250 km/h (oziroma 306 km/h s paketom M Driver’s Package).
Elektrike je za okoli 40 km vožnje, sicer pa obema motorjema streže osemstopenjski menjalnik M Steptronic ter moč na cesto prenaša prek štirikolesnega pogona xDrive. Po želji je mogoče vklopiti tudi dvokolesno gnan režim – na zadnji kolesi, seveda!
Poleg aktivnega osrednjega diferenciala, ki delež moči po želji razporeja med sprednji in zadnji kolesi sta taka tudi na oseh in za prerazporejanje moči med levo in desno kolo, poleg tega pa se avto ponaša tudi s temeljito spremenjenim podvozjem, vključno z lažjimi sprednjimi dvojnimi trikotnimi vodili.
Oblikovno se od običajne petice razlikuje po širših blatnikih in drugih športnih dodatkih, obut pa je v 20- in 21-palčna kolesa s pnevmatikami velikosti 285/40 ZR20 spredaj in 295/35 ZR21 zadaj. Prav tako je dodelan tudi zavorni sistem s koluti premera kar 40,6 cm spredaj in 39,4 zadaj.
V športno ukrojeni notranjosti nima školjkastih sedežev, temveč športno ukrojene, a vseeno tudi udobne sedeže, sicer pa se avto ponaša z znano arhitekturo dveh zaslonov ter novim volanom z značilnima stikaloma M1 in M2, ki služita kot bližnjici do izbranih nastavitev.
Na ceste bo zapeljal jeseni, nemške cene pa se začenjajo pri 144 tisoč evrih.