Avto.info

Caterham project V

To je prvi popolnoma električni caterham

Angleška znamka, poznana po purističnih avtomobilih z odkritimi kolesi je predstavila svoj prvi električni model, ki je obenem prvi s klasično karoserijo.

Četrtek, 30. november 2023

Če slišimo Caterham, pomislimo za osnovne, špartanske bencinsko gnane dvosedežnike, namenjene užitkom na stezi. Toda časi se spreminjajo in elektrifikaciji se ni mogla izogniti niti legendarna angleška znamka. Tako je nastal project V, popolnoma električni granturismo, ki je obenem tudi prvi Caterham s karoserijo s pokritimi kolesi, če odmislimo ceterham 21, ki so ga v 90. letih izdelali v le 40 primerkih.

Gre za avtomobil, ki se na oblikovni ravni zgleduje po dirkalnikih iz 60. let ter po legendarnem lotusu elan. V dolžino meri 4,25 metra, v širino 1,89 metra ter seže komaj 1,22 metra v višino.

Ena od posebnosti tega modela, je nedvomno njegova kabina, ki je zahvaljujoč 2,58-metrski medosni razdalji razmeroma prostorna. Ponuja namreč zanimivo trisedežno postavitev z enim sedežem v drugi vrsti, ki je namenjen nižjim osebam. Baterijski sklop je razdeljen v dva dela, pri čemer je en del postavljen pod armaturno ploščo, drugi pa pod tretji sedež tako, da sta sprednja nameščena nizko, kot se za športni avtomobil spodobi.

Čeprav je voznikov delovni prostor zasnovan minimalistično, so vsi instrumenti sodobni in digitalizirani.

Pogonski sklop sestavljata na zadnji osi nameščen elektromotor, ki ponuja 197 kilovatov (268 KM) moči in baterijski sklop s kapaciteto 55 kilovatnih ur. Avtomobil zahvaljujoč okvirju iz aluminija in karoseriji iz ogljikovih vlaken tehta le 1.190 kilogramov. Tako se lahko do stotice požene v 4,5 sekunde, medtem ko končna hitrost presega 230 kilometrov na uro. Baterijo je mogoče polniti z največjo močjo 150 kilovatov, kar pomeni, da jo je mogoče napolniti od 20 do 80 odstotkov v le 15 minutah, doseg z enim polnjenem pa znaša 400 kilometrov.

Serijski model bo nared proti koncu leta 2025 ali na začetku leta 2026. Cena ni še uradno znana, a naj ne bi presegala 90 tisoč evrov.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.