Tehnika: Baterije
Cilindrične celice za BMW-je nove generacije
Nove baterijske celice šeste generacije so optimizirane za vgradnjo v platformo Neue Klasse. V primerjavi s sedanjimi obljubljajo boljše zmogljivosti, manjši ogljični odtis in nižje stroške.
Ponedeljek, 21. november 2022
BMW bo leta 2025 predstavil prve modele nove generacije, ki bodo temeljili na novi platformi Neue Klasse in bodo opremljeni z novo generacijo baterijskih celic, posebej prilagojenih tej arhitekturi. Baterijske celice namreč v veliki meri določajo doseg, čas polnjenja in zmogljivosti električnega vozila, zato so pri BMW-ju za šesto generacijo svojega električnega pogona temeljito spremenili obliko celic in njihovo kemijsko sestavo.
Gre za novo generacijo cilindričnih litij-ionskih baterijskih celic, ki se v primerjavi z aktualnimi, prizmatičnimi celicami pete generacije ponašajo z več kot 20 odstotkov večjo energijsko gostoto in do 30 odstotkov večjo hitrostjo polnjenja ter večjim dosegom po standardu WLTP.
Celice premera 46 milimetrov bodo izdelovali v dveh velikostih – dolžine oziroma višine 95 milimetrov za baterijske sklope klasičnih avtomobilov in 120 milimetrov za baterije športnih terencev. V primerjavi s prizmatičnimi celicami, ki jih BMW vgrajuje v svoje aktualne modele, imajo na katodni strani večjo vsebnost niklja in manj kobalta ter več silicija na anodni strani. Sistem baterij kot tak bo tudi eden ključih strukturnih elementov arhitekture Neue Klasse in bo njihovo vgradnjo mogoče prilagoditi za vsak posamezen model vozila posebej ter s tem kar najbolje izkoristiti razpoložljiv prostor. Zaradi novega koncepta integracije tehnologije obljubljajo tudi do 50 odstotkov nižje stroške, kar bo pripomoglo k izenačitvi stroškov izdelave električnih vozil z avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem.
Baterija, pogonski sklop in tehnologija polnjenja nove platforme bodo delovali z napetostjo 800 voltov. To bo med drugim optimiziralo polnjenje na visokozmogljivih polnilnih postajah z enosmernim tokom (DC), ki tako lahko s tokom do 500 amperov dosežejo večjo moč polnjenja, s čimer se bo polnjenje baterije z 10 na 80 odstotkov skrajšalo za približno 30 odstotkov.
Za dobavo novih baterijskih celic je BMW s podjetjema CATL in EVE Energy že sklenil pogodbe v vrednosti več milijard evrov za gradnjo štirih novih tovarn – dve v Evropi in dve na Kitajskem, od katerih bo vsaka imela letno zmogljivost do 20 GWh. Načrti predvidevajo gradnjo še dveh tovarn baterijskih celic v severnoameriški prostotrgovinski coni USMCA, za kateri še niso izbrali partnerjev.
BMW se še posebej osredotoča na čim manjši ogljični odtis in porabo virov, začenši pri dobavni verigi. Proizvajalci celic bodo zato uporabljali kobalt, litij in nikelj z določenim odstotkom sekundarnega materiala, torej surovin, ki ne bodo na novo izkopane. V kombinaciji z zavezo, da bodo za proizvodnjo baterijskih celic uporabljali samo zeleno energijo iz obnovljivih virov energije, bodo ogljični odtis proizvodnje novih baterijskih celic v primerjavi s sedanjimi zmanjšali za do 60 odstotkov.