Dostavnik, ki to ni
TEST IN OCENA: Citroën ami cargo
Simpatični ami cargo je izjemno okreten, a zaradi številnih omejitev uporaben le pogojno. S ceno 9.990 evrov je le nekaj tisočakov cenejši od pravega avtomobila.
Sreda, 10. april 2024
Ne, ni pravi dostavnik in njegova uporabnost je zelo omejena, a tale Citroënov drobižek je pravi magnet za poglede. Idealen, da ga odenete v grafiko in logotipe svojega podjetja, saj boste zagotovo deležni številnih dvignjenih palcev mimoidočih.
Kot lahki kvadrimobil ima največjo hitrost omejeno na 45 km/h, za vožnjo zahteva vozniško dovoljenje kategorije AM in na avtocesto (niti mestno obvoznico) ne sme. Tudi magistralke so v resnici prehud zalogaj, na vpadnicah ovira avtobuse mestnega prometa, na ulicah, kjer je hitrost omejena na 50 km/h ali manj in še posebno v coni 30, pa precej zlahka sledi prometnemu tempu. V mestnem središču prepriča s svojo okretnostjo (obračalni krog je 7,2 metra), z resnično majhnimi merami zlahka najde
parkirno mesto ter ob tem dostavi do 260 litrov različnega tovora. Ob voznikovem sedežu je na desni strani namreč tovorni prostor, odet v trdo in trpežno plastiko s snemljivo polico nad njim. Skozi krilna vrata je precej lahko dostopen, je pa res, da kakšnih večjih škatel iz Ikee vanj ne boste spravili.
75 km po uradnih podatkih prevozi ami cargo z enim polnjenjem, tudi v praksi je doseg precej podoben.
48-voltni elektromotor na zadnji osi ima dovolj moči, da brez predaha vztraja tudi v klanec, baterijo kapacitete 5,5 kWh pa je z nerodno vgrajenim kablom mogoče polniti le prek šuko vtičnice. Motor je glasen, pa tudi sicer ami nima nikakršne zvočne izolacije, na trk si niti pomisliti ne upam, je pa zaščita pred vetrom in dežjem vseeno boljša kot na mopedu. Gretja in hlajenja ni, zato vas bo pozimi zeblo (skozi številne reže ves čas hinavsko vleče kot v stari hiši s preperelimi okni), poleti
je v kabini vroče (steklena streha nima senčnika), oprema je le najnujnejša. Luči, smerniki, brisalec, hupa in … no, to je to. Na priročen nosilec pa lahko namestite mobilni telefon in v predalček nad volanom postavite prenosni zvočnik.
In cena? Kar deset tisočakov stane (brez upoštevanih tisoč evrov subvencije). Za kakšna dva tisočaka več dobite že pravi avto (resda z bencinskim motorjem) – neprimerno varnejši, udobnejši in uporabnejši, a po drugi strani tudi veliko manj opazen in simpatičen.
Citroën ami cargo |
Vozilo in motor: lahki kvadrimobil (L6e-BP), 2 vrata, 1 sedež; Motor: sinhronski (PSM), 6 kW (8,2 KM), 40 Nm; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 2.410 x 1.390 x 1.525 mm; Medos. razdalja: 1.728 mm; Pnevmatike: 155/65 R14; Masa/nosilnost: 487/140 kg; Prtljažnik: 260 l. |
Največja hitrost: 45 km/h; Pospešek (0–45 km/h): 10,0 s; Baterija (bruto/neto): 6,3/5,5 kWh; Moč polnjenja (AC): 2,3 kW; Poraba energije (WLTP): 8,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: / kWh/100 km; Doseg: 75 km. |
Cena: osnovni model (ami): 9.500 €, testno vozilo: 9.900 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
videz, okretnost | cena, omejena uporabnost, površna izdelava, udobje, oprema | brez napak |