Citroën C5 aircross
To je novi citroën C5 aircross
V Parizu smo se udeležili razkritja novega C5 aircross, največjega in najnovejšega Citroënovega križanca.
Sreda, 30. april 2025
Včeraj je v mestu ob Seni je potekala svetovna premiera novega citroëna C5, katere so se udeležili predstavniki sedme sile in številni vplivneži z vsega sveta. Seveda smo bili tam tudi mi, zato smo lahko pobliže spoznali tega novega križanca, ki bo na slovenske ceste zapeljal letos jeseni.
Serijski avto je v dobršni meri podoben nedavno predstavljenemu konceptu, kar pomeni ostro urezane in prepoznavne linije nove generacije Citroënovih vozil. Po modelih C3, C3 aircross in aktualnem C4 ga zaznamuje tudi značilen svetlobni podpis LED elementov, posebej pa velja omeniti tudi zadnji oziroma D stebriček, ki poleg oblikovne drznosti prispeva tudi k boljši aerodinamiki.
Obenem je z dolžino 462 cm novinec 15 cm daljši od predhodnika, nekoliko širši in za 60 mm radodarnejši v medosju, kar se odraža v prostornejši kabini, predvsem za zadaj sedeče potnike. Obenem je, vsaj na prvi otip, notranjost odeta v kakovostne materiale in arhitekturno ustvarja zelo prijeten bivanjski občutek.
Omeniti velja pokončen osrednji zaslon premera 33 cm, največji v katerem koli vozilu znamk skupine Stellantis (imenujejo ga »waterfall touchscreen«), ki se od zgornjega roba armaturne plošče razteza vse do sredinske konzole med sedežema. Ponaša se s številnimi sodobnimi funkcijami in možnosti povezljivosti, voznikov zaslon premera 25,4 cm pa povezuje še sistem HUD za prikaz podatkov na vetrobranskem steklu oziroma v vidnem polju voznika.
Novi C5 aircross temelji na Stellantisovi platformi STLA medium, torej enaki, kot opel grandland ali Peugeotova križanca 3008 in 5008, z njimi pa si deli tudi pogonsko tehniko. To pomeni, da bo avto na voljo z 1,2-litrskim blagim hibridom s 107 kW (145 KM), 1,6-litrskim priključnim hibridom s 143 kW (195 KM) in v dveh električnih različicah – z manjšo baterijo kapacitete 73 kWh, močjo 157 kW (214 KM) in dosegom 520 km ali z večjo, ki ima kapaciteto 97 kWh, moč motorja 170 kW (231 KM) in obljublja doseg do 680 km.
Toliko za pokušino, kaj vse pa smo še izvedeli o novem Citroënovem zastavonoši, pa v prihodnji številki revije Avto fokus (AF310).