Poraba
Dodatki na strehi: kakšen vpliv imajo na porabo goriva?
Strešni kovčki in nosilci za smuči so zelo pripravni za reševanje prostorskih stisk, a obenem povečujejo porabo. Pogledali smo, v kolikšni meri se to odraža pri turbodizelskem in električnem modelu.
Četrtek, 29. december 2022
Če prtljažnik ne zadostuje, je mogoče težavo s pomanjkanjem prostora preprosto rešiti z namestitvijo strešnega kovčka. Enako velja za nosilce za smuči. Gre za zelo pripravne pripomočke, ki pa imajo svojo ceno. Za originalni kovček Audi je treba, denimo, odšteti 636 evrov, za prtljažnik za smuči pa 163 evrov. K temu je treba, seveda, dodati še strošek prečnih strešnih nosilcev, ki znaša približno 250 do dobrih 400 evrov.
Prišteti je treba še en strošek, in sicer dodatno porabo goriva, ki jo ti, na streho avtomobila nameščeni pripomočki prinesejo. Da bi ugotovili, koliko to znaša v praksi, smo izmerili porabo audija Q3 sportback 35 TDI S tronic z in brez obeh dodatkov.
Turbodizelski in električni audi smo najprej preizkusili brez dodatkov na strehi, nato z nosilcem za smuči in takoj za tem s strešnim kovčkom. Tako smo kar se da omejili okoljske vplive. Ugotovili smo, da dodatki močno vplivajo na aerodinamiko vozila, kar povzroči očiten dvig porabe goriva oziroma energije.
VELIKA RAZLIKA
Pri hitrosti 90 kilometrov na uro je poraba goriva znašala 4,65 litra na 100 kilometrov oziroma 7,14 litra pri hitrosti 130 kilometrov na uro. Z nosilcem za smuči in dvema paroma smuči se aerodinamika pričakovano poslabša in posledično dvigne poraba, ki je znašala 5,26 (+11,6 %) oziroma 8,4 (+15 %) litra na 100 kilometrov. Še nekoliko slabše je s strešnim kovčkom. Z njim smo pri hitrosti 90 kilometrov na uro izmerili 5,55 (+16,3 %) litra na 100 kilometrov. Manjše povečanje pa smo presenetljivo zabeležili pri avtocestni hitrosti, kjer je poraba znašala 8,33 (+14,3 %) litra na 100 kilometrov.
Zelo nas je zanimalo tudi, kako ti dodatki vplivajo na porabo električnega avtomobila. Pri audiju Q4 e-tron, ki pri hitrosti 90 kilometrov na uro porabi 14,92, pri hitrosti 130 kilometrov na uro pa 25,64 kilovatne ure, poraba naraste na 18,4 oziroma na 31,2 kilovatne ure na 100 kilometrov, kar pomeni 19,4- oziroma 17,9-odstotno povečanje. S kovčkom so vrednosti podobne, torej se poraba v primerjavi s turbodizelskim Q3 še dodatno poveča.
Pri Q4 smo preverili tudi, za koliko se z dodatki na strehi poveča hrupnost. Ugotovili smo, da do hitrosti 100 kilometrov na uro ni velikih razlik, te se občutneje povečajo pri višjih hitrostih. Pri 130 kilometrih na uro artikulacijski indeks pade na 47 (to je razmeroma majhna vrednost), medtem ko brez strešnih dodatkov znaša 68.
Vsi rezultati tako jasno kažejo, da dodatki na strehi nezanemarljivo vplivajo tako na porabo goriva kot na udobje, zaradi česar jih velja namestiti le, ko jih res potrebujemo, in jih sneti, ko jih odrabimo.
STABILNOST: ŠE KAKO SE JIH OBČUTI
Sedemdeset kilogramov mase na strehi audija Q3 občutno vpliva na vozno dinamiko. Masa na vrhu vozila povečuje gibanje karoserije. Popravki smeri zahtevajo hitrejše ukrepanje z volanom, sistem ESP pa bolj očitno posega v delovanja podvozja. Brez kovčka smo vstopili v ovinek s hitrostjo 106, s kovčkom pa s 97 kilometrov na uro.
NOSILEC ZA SMUČI: +15 %
Povečanje porabe pri audiju Q3 sportback 35 TDI pri hitrosti 130 kilometrov na uro.
STREŠNI KOVČEK: +14 %
Povečanje porabe pri audiju Q3 sportback 35 TDI pri hitrosti 130 kilometrov na uro.