Avto.info

Poraba

Dodatki na strehi: kakšen vpliv imajo na porabo goriva?

Strešni kovčki in nosilci za smuči so zelo pripravni za reševanje prostorskih stisk, a obenem povečujejo porabo. Pogledali smo, v kolikšni meri se to odraža pri turbodizelskem in električnem modelu.

Četrtek, 29. december 2022

Če prtljažnik ne zadostuje, je mogoče težavo s pomanjkanjem prostora preprosto rešiti z namestitvijo strešnega kovčka. Enako velja za nosilce za smuči. Gre za zelo pripravne pripomočke, ki pa imajo svojo ceno. Za originalni kovček Audi je treba, denimo, odšteti 636 evrov, za prtljažnik za smuči pa 163 evrov. K temu je treba, seveda, dodati še strošek prečnih strešnih nosilcev, ki znaša približno 250 do dobrih 400 evrov.

Prišteti je treba še en strošek, in sicer dodatno porabo goriva, ki jo ti, na streho avtomobila nameščeni pripomočki prinesejo. Da bi ugotovili, koliko to znaša v praksi, smo izmerili porabo audija Q3 sportback 35 TDI S tronic z in brez obeh dodatkov. 

Turbodizelski in električni audi smo najprej preizkusili brez dodatkov na strehi, nato z nosilcem za smuči in takoj za tem s strešnim kovčkom. Tako smo kar se da omejili okoljske vplive. Ugotovili smo, da dodatki močno vplivajo na aerodinamiko vozila, kar povzroči očiten dvig porabe goriva oziroma energije.

VELIKA RAZLIKA

Pri hitrosti 90 kilometrov na uro je poraba goriva znašala 4,65 litra na 100 kilometrov oziroma 7,14 litra pri hitrosti 130 kilometrov na uro. Z nosilcem za smuči in dvema paroma smuči se aerodinamika pričakovano poslabša in posledično dvigne poraba, ki je znašala 5,26 (+11,6 %) oziroma 8,4 (+15 %) litra na 100 kilometrov. Še nekoliko slabše je s strešnim kovčkom. Z njim smo pri hitrosti 90 kilometrov na uro izmerili 5,55 (+16,3 %) litra na 100 kilometrov. Manjše povečanje pa smo presenetljivo zabeležili pri avtocestni hitrosti, kjer je poraba znašala 8,33 (+14,3 %) litra na 100 kilometrov.

Zelo nas je zanimalo tudi, kako ti dodatki vplivajo na porabo električnega avtomobila. Pri audiju Q4 e-tron, ki pri hitrosti 90 kilometrov na uro porabi 14,92, pri hitrosti 130 kilometrov na uro pa 25,64 kilovatne ure, poraba naraste na 18,4 oziroma na 31,2 kilovatne ure na 100 kilometrov, kar pomeni 19,4- oziroma 17,9-odstotno povečanje. S kovčkom so vrednosti podobne, torej se poraba v primerjavi s turbodizelskim Q3 še dodatno poveča.

Pri Q4 smo preverili tudi, za koliko se z dodatki na strehi poveča hrupnost. Ugotovili smo, da do hitrosti 100 kilometrov na uro ni velikih razlik, te se občutneje povečajo pri višjih hitrostih. Pri 130 kilometrih na uro artikulacijski indeks pade na 47 (to je razmeroma majhna vrednost), medtem ko brez strešnih dodatkov znaša 68.

Vsi rezultati tako jasno kažejo, da dodatki na strehi nezanemarljivo vplivajo tako na porabo goriva kot na udobje, zaradi česar jih velja namestiti le, ko jih res potrebujemo, in jih sneti, ko jih odrabimo.

STABILNOST: ŠE KAKO SE JIH OBČUTI

Sedemdeset kilogramov mase na strehi audija Q3 občutno vpliva na vozno dinamiko. Masa na vrhu vozila povečuje gibanje karoserije. Popravki smeri zahtevajo hitrejše ukrepanje z volanom, sistem ESP pa bolj očitno posega v delovanja podvozja. Brez kovčka smo vstopili v ovinek s hitrostjo 106, s kovčkom pa s 97 kilometrov na uro.

NOSILEC ZA SMUČI: +15 %

Povečanje porabe pri audiju Q3 sportback 35 TDI pri hitrosti 130 kilometrov na uro.

STREŠNI KOVČEK: +14 %

Povečanje porabe pri audiju Q3 sportback 35 TDI pri hitrosti 130 kilometrov na uro.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.