Tehnika
Zagon motorja na daljavo: kako deluje, je možna naknadna vgradnja?
Sistem za daljinski zagon motorja omogoči predvsem pripravo avtomobila na vožnjo in gretje ali hlajenje kabine na prijetne temperature.
Sreda, 7. september 2022
Predvsem električni avtomobili in pojav pametnih telefonov so v funkcionalnost sistemov na krovu vnesli marsikatero novost, ki se je preselila tudi v ostale avtomobile in vozila na trgu. Med takšnimi je daljinski zagon avtomobila in njegovih sistemov, kot so klimatska naprava ali gretje in predpriprava motorja za vožnjo. Voznik namreč lahko z daljinskim upravljalnikom ali aplikacijo na pametnem telefonu zažene motor in ga predvsem pozimi že pred vožnjo ogreje na delovno temperaturo, s tem se vključi tudi klimatska naprava, ki notranjost ogreje ali ohladi na prijetno temperaturo, kar pride prav predvsem v vročih poletnih ali zelo hladnih zimskih dneh.
Danes skoraj običajni dodatek
V ponudbi novih avtomobilov, tudi če ti ne segajo v najvišje razrede, je postalo že precej običajno, da proizvajalci ponudijo različne vrste upravljanja z aplikacijami, pa naj gre za preverjanje, ali je avtomobil zaklenjen, vnašanje podatkov v navigacijsko napravo, že omenjene funkcionalnosti in še kaj. Kaj pa tisti, ki doma že ima avtomobil in z njim še ni mogel ali preprosto ni kupil možnosti daljinskega upravljanja? Ali je v tem primeru edina rešitev nakup novega avtomobila?
Seveda ne, saj na trgu obstaja več poprodajnih sistemov za daljinski zagon motorja za naknadno vgradnjo. Ti sistemi običajno omogočajo daljinski zagon motorja z daljinskim upravljalnikom ali aplikacijo na pametnem telefonu in v bistvu delujejo na enak ali zelo podoben način kot originalni sistemi avtomobilskih proizvajalcev.
Enaka funkcionalnost kot pri originalnih
Ko namreč dobi signal za zagon, sistem, ki ga opremijo s posebnim sprejemnikom signala, vžge motor in sisteme na krovu. Voznik običajno lahko določi čas delovanja motorja po daljinskem zagonu ali z aplikacijo nadzoruje večino naprav v avtomobilu.
Razumljivo je vprašanje, kako je z varnostjo avtomobila, v katerem deluje motor, voznika pa ni blizu. Sistemi so zasnovani tako, da v primeru motenj v delovanju vozila samodejno ugasnejo motor, enako velja, ko je v posodi premalo goriva.
Avtomobil med delovanjem motorja po daljinskem vžigu ostane zaklenjen, v zaklenjenem položaju ostane tudi njegov volan. Če nekdo poskuša odpreti vrata, pokrov motorja ali prtljažnik oziroma sistem zazna pritisk na pedal plina ali ravnanje z menjalnikom, se motor samodejno ustavi, avtomobil pa prestavi v varnostni režim.
Nekateri sistemi, ki so opremljeni z oddajnikom signala GPS, omogočajo nadzor pozicije vozila in olajšajo njegovo iskanje ob kraji, lahko so opremljeni tudi s sistemom za samodejno javljanje intervencijskim službam v primeru prometne nesreče, ki je v novih avtomobilih že obvezno, starejši pa ga kljub koristnosti, seveda, še nimajo.