Velja za vse nove avtomobile
Konec prehitre vožnje? V celotni Evropski uniji od julija obvezni samodejni omejevalniki hitrosti
Vsi novi avtomobili, ki bodo čez nekaj tednov naprodaj v Evropski uniji, bodo morali biti opremljeni z obveznim sopotnikom - sistemom pametne asistence za hitrost (ISA).
Sreda, 29. maj 2024
Z julijem stopajo v veljavo nova pravila evropske Uredbe o splošni varnosti vozil - sistem pametne asistence za hitrost (ISA) bo postal obvezen za vse nove avtomobile (torej ne bo zadeval voznega parka, ki je do julija že registriran in v prometu).
Gre za samodejni omejevalnik hitrosti, ki bo s kombinacijo tehnologije GPS in kamer, ki so sposobne prepoznavati prometne znake, ves čas spremljal hitrost voznika glede na postavljene omejitve hitrosti. V primeru prekoračitve najvišje dovoljene hitrosti voznik prejme zvočni signal, svetlobno opozorilo ali vibrajoče opozorilo na volanu, ki ga opomni na kršitev.
Če voznik ignorira opozorila, lahko sistem ISA sprejme dodatne ukrepe, da vozilo prisili k upočasnitvi - od samodejnega zmanjšanja moči vozila do povečanja upora stopalke za plin. Kljub temu lahko voznik sistem "preglasi" z močnejšim pritiskom na stopalko za plin. Lahko ga tudi začasno izklopi, stalen izklop pa ni možen.
Evropska komisija poudarja, da je primarni cilj tega sistema uskladitev z načrtom "Vision Zero", katerega cilj je do leta 2050 odpraviti smrtne žrtve na evropskih cestah. Ocene sicer kažejo, da bi uvedba sistema ISA lahko zmanjšala število smrtnih žrtev na cestah v EU za 20 odstotkov.
Tako kot pri mnogih ukrepih, je tudi pri tem nekaj kritik. Prometni psiholog Gerard Tertolen je za belgijski 7sur7 denimo povedal, da lahko stalna spremljava sistema potencialno poveča stres za voznike: "Potreben je samo kratek trenutek nepazljivosti in že lahko za malenkost presežemo omejitev hitrosti. Ko vas nekaj nenehno opozarja s piskanjem, je to lahko neverjetno razdražljivo."