Narejena za voznika
TEST IN OCENA: Mazda3 G150 exclusive-line
Mazda3 izpostavlja zelo dobre vozne lastnosti ter odlično ergonomijo za volanom. Z bencinskim motorjem s 110 kW (150 KM) je nekaj manj poskočna od turbo tekmecev.
Sobota, 26. oktober 2024
Mazda pri svojih avtomobilih ubira nekoliko drugačen pristop od (večine) tekmecev in poudarja bistvo – torej avtomobil, ki je v prvi vrsti namenjen vožnji in ne brskanju po številnih menijih in funkcijah kot pri domačem televizorju velikega zaslona.
Pa začnimo z njim – seveda ga ima, nameščenega visoko na sredinski konzoli, s povezavama Apple in Android (polnjenje telefona je lahko brezžično) ter navigacijo vred. V premeru ima 26 centimetrov in resda nekaj preprostejšo grafiko, a zato toliko preglednejše menije. Upravljanje na dotik deluje le takrat, ko avto stoji, med vožnjo uporabljate velik vrtljiv gumb – skupaj s fizičnimi stikali klimatske naprave klasična, a še vedno daleč najboljša rešitev.
Tistim voznikom, ki resnično uživajo v vožnji, je Mazdina trojka pisana na kožo.
Nasploh je ergonomija vrhunska, saj si sedež in volan brez kakršnih koli kompromisov zlahka nastavite v idealen položaj, prostora na sprednjih sedežih je dovolj tudi za višjerasle. Zadaj ga je nekaj manj in tamkaj sedeči potniki začno kolena kaj kmalu tiščati v naslonjala sedežev pred seboj ter se z glavo dotikati stropa – pač davek zaradi klinasto urezane športne oblike, ki obenem krni tudi preglednost.
Zato pa so vozne lastnosti športno poudarjene, volan je zelo natančen, ročni menjalnik prav tako. Priganjanje skozi zavoje in vrtenje motorja proti višjim vrtljajem je pravi užitek, je pa res, da avto začne precej hitro z nosom siliti ven iz ovinka – še posebej na mokrem. Zaradi konkretne prostornine motorja ga pri umirjeni vožnji pravzaprav ni treba prav nič priganjati, je pa res, da je takrat manj poskočen od turbo tekmecev.
Tudi porabi kakšen deciliter več, sicer pa trojka s to srednjo motorno možnostjo ter zares temeljito opremo, ki med drugim zajema tudi celovit nabor varnostnih sistemov, matrične žaromete LED in avdiosistem Bose, stane dobrih 30 tisočakov.
Mazda3 G150 exclusive-line |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 110 kW (150 KM) pri 6000/min, 213 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.460 x 1.795 x 1.435 mm; Medos. razdalja: 2.725 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1.384/491 kg; Prtljažnik: 358–1.026 l. |
Največja hitrost: 206 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 128 g/km. |
Cena: osnovni model (mazda 3 G122 prime-line): 25.090 €, testno vozilo: 31.310 €; Mazda Motor Slovenija d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, kakovostna notranjost, funkcionalnost in ergonomija |
![]() |
prostor na zadnjih sedežih, preglednost |
![]() |
brez napak |