Tehnika
Mazda CX-60 skyactiv D: Velika vrnitev odpisanega
Dizelska različica mazde CX-60 je z zmogljivostmi in učinkovitostjo osupnila avtomobilski svet. Kar 3,3-litrski šestvaljnik je s pomočjo inovativnih tehnologij izjemno čist motor s 5-litrsko porabo goriva.
Torek, 25. julij 2023
Z glavo skozi zid, bi marsikdo rekel za početje Mazde. Japonska znamka, ki se je sicer v zgodovini že večkrat izkazala z nekonvencionalnimi pristopi, je sedaj v obdobju, ko so dizli tik pred pokopom, razvila čisto nov stroj. In to kakšnega! S šestimi valji v vrsti in s 3,3 litra prostornine, ki s pomočjo prisilnega polnjenja zmore 200 ali 254 »konjev« moči.
Pri Mazdi že od začetka razvoja t. i. skyactiv tehnologij pred več kot desetimi leti zagovarjajo »right size« ali pravo velikost motorja, zato ni presenetljiva velika prostornina motorja. Večja prostornina v valju (547 kubičnih centimetrov) namreč pomaga pri bolj učinkovitem zgorevanju zmesi. Na ta način zagotavljajo tudi možnost uporabe bolj siromašne zmesi, kar pomeni manjši delež dizelskega goriva v razmerju z zrakom. Obenem pa že dolgo časa vztrajajo tudi pri manjšem kompresijskem
razmerju 14,4 : 1, medtem ko tekmeci praviloma vztrajajo v razmerju okoli 16 : 1.
40 odstotkov znaša termična učinkovitost, kar je za dizelski stroj izjemen dosežek.
Navedene specifike so pri Mazdi znane že od prej, medtem ko se nova mala revolucija skriva v oblika bata. Že poznano zasnovo s posebno »jajčasto« vdolbino so tokrat še dodelali in ustvarili dve manjši krožni vdolbini. Gre za izboljšavo, ki rešuje težavo neželenega mešanja zračnih tokov v valju. Namesto v eno, se sedaj gorivo namreč vbrizga v dve vdolbini in nato še v celotno komoro. S tem se pride do učinkovitejšega mešanja zmesi (ta je bolj homogena), kar je pogoj, da je ta ob manjšem deležu
goriva še primerna za vžig.
Po besedah Mazdinih inženirjev skupek inovacij zagotavlja več kot 40-odstotno termično učinkovitost, kar je za dizelski motor izjemen dosežek. S tem se ujemajo uradni podatki o porabi goriva (po WLTP), ki navajajo med 5 in 5,3 litra povprečne porabe goriva in med 128 in 130 grami v ozračje izpuščenega CO2 na prevožen kilometer.