Naj… mercedes!
TEST IN OCENA: Mercedes-benz GLB 200 d
Ob estetskih popravkih in posodobitvah ohranja svoje bistvo. Kot najprostornejši »mali mercedes« brez težav opravlja funkcijo družinskega avtomobila. S klasičnim turbodizlom je poskočen in zmeren pri porabi goriva, a ker je mercedes, ni poceni.
Četrtek, 15. maj 2025
Mercedesov mali veliki športni terenec je pred kratkim doživel prenovo, ki je je bila deležna celotna paleta manjših hišnih modelov. Ti so zasnovani na platformi, pri katerih je pogon v osnovi speljan k sprednjemu kolesnemu paru, v oznaki pa nosijo črko A ali B. Oblikovno je prinesla osvežen sprednji del z novo grafiko žarometov s tehniko LED, ki so bili pri testnem matrični, ter nov sprednji odbijač z bolj poudarjenimi vstopniki za dovod hladnega zraka. Osvežene so tudi zadnje luči ter oblika platišč.
Notranjost je ohranila enako osnovno zasnovo z dvema velikima zaslonoma pod enotno stekleno površino in ročico dvosklopčnega menjalnika na volanskem drogu, ki zagotavlja prostor za odlagalna mesta na sredinski konzoli. Večjo oblikovno novost predstavlja volanski obroč z ravnimi kraki, ki vpliva tudi na uporabnost, a žal v negativnem smislu. Klasične gumbe so namreč nadomestile na dotik občutljive površine, ki dajejo slabše povratne informacije in zahtevajo več pozornosti kot klasični gumbi. S
prenovo je s sredinske konzole izginila upravljalna ploščica, ki je ne bomo pogrešali, saj prav tako ni bila zgled praktičnosti. Upravljanju je tako poleg površin na volanskem obroču in zaslona na dotik namenjena še učinkovita govorna asistenca. Sicer pa je prenova prinesla grafično osvežen in še prilagodljivejši vmesnik MBUX ter brezžično povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay.
Ob videzu bi morali pri Mercedesu posvetiti malce več pozornosti materialom v notranjosti.
Med stvarmi, ki po prenovi ostajajo nespremenjene, najdemo glavni adut tega modela. To je prostornost kabine, ki jo zagotavljata velika medosna razdalja in dolga, ravna strešna linija. Prostor v drugi vrsti je radodarno odmerjen predvsem za noge in glave potnikov, medtem ko je prostornost v predelu ramen povprečna. Prostor je mogoče prilagajati med drugim z (opcijskim) vzdolžnim pomikom zadnjih sedežev, za kolena povprečnega odraslega pa ga ne zmanjka niti, ko so ti pomaknjeni povsem naprej.
Uporabnosti je naklonjen tudi pravilno oblikovan in lepo obdelan prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri 570 litrov.
Pod sprednjim pokrovom testnega avtomobila se je vrtel klasičen turbodizelski stroj. Gre za dvolitrski štirivaljnik s 110 kW (150 KM) in 320 Nm največjega navora. Serijsko je povezan z osemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, prek katerega se moč prenaša na sprednji kolesi. Motor je uglajen in zagotavlja dovolj poskočnosti za tovrsten avtomobil. Stotica je dosegljiva v 9,2 sekunde, končna hitrost znaša 204 km/h. Menjalnik prestavlja hitro, a ko se želimo z odločnejšim pritiskom na plin hitro
premakniti, zamuja, nato pa zna pocukati. Zlasti pri manevrih je moteče tudi zamujanje pri prestavljanju v vzvratno prestavo. Tako motoriziran GLB se ob priganjanju na splošno odziva precej sunkovito, zato je vožnja bistveno udobnejša ob bolj umirjeni desni nogi. Takrat je tudi poraba zelo sprejemljiva in se giblje med 6,5 in 7 litrov na 100 kilometrov.
6,6 litra na 100 kilometrov je znašala poraba na testu.
Čeprav ji pogonski sklop morda ni najbolj naklonjen, pa se dinamične vožnje ne ustraši podvozje. Volan je natančen in neposreden, vzmetenje pa ne dovoli veliko prečnega nagibanja, kar zagotavlja dobro vodljivost in zanesljiv občutek v ovinkih. Po drugi strani se v kabino prenese več tresljajev, kot bi pričakovali, za kar pa so bila pri testnem avtomobilu deloma odgovorna velika 19-palčna kolesa z nizkopresečnimi pnevmatikami.
Prenovljeni GLB tako ni popoln, a je glede na zunanje mere gotovo prostorsko najuporabnejši in najučinkovitejši mercedes. In ker je mercedes, pričakovano ni ravno poceni. Osnovni 200 d stane nekaj čez 52.490 evrov, z nekaj dodatki, kot so paket AMG line za športni videz in paket voznih asistentov, pa brez težav tudi 10.000 evrov več.
Mercedes-benz GLB 200 d |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.400/min, 320 Nm pri 1.400/min; Menjalnik: dvosklopčni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.634 x 1.834 x 1.692 mm; Medos. razdalja: 2.829 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1.730/500 kg; Prtljažnik: 570–1.805 l. |
Največja hitrost: 204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 146 g/km. |
Cena: osnovni model (GLB 180): 49.490 €, testno vozilo: 62.249 €; Star Import, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost in prilagodljivost |
![]() |
upravljanje na volanskem obroču, cena |
![]() |
brez napak |