Mercedes-benz GLC 220 d 4matic
Svoje dobrote visoko ceni
- Mercedes GLC je glede udobja in počutja v kabini ena izmed najboljših izbir v razredu
- Vstopni motor, štirivaljni turbodizel z 200 »konji«, je primerno zmogljiv in varčen
- S ceno več kot 68 tisočakov je po ceniku občutno dražji od audija Q5 ali BMW X3
Sobota, 9. september 2023
Verjetno ni treba posebej poudarjati, kam se po velikosti uvršča GLC – audiju Q5 in BMW-ju X3 ob bok, znotraj Mercedesove modelske palete pa nad modela GLA in GLB ter pod GLE oziroma gre za ekvivalent mercedesa razreda C v športno-terenski obliki. A ne le zaradi oznake, temveč tudi s samo obliko in številnimi podrobnostmi (roko na srce, te so skupne večini Mercedesovih modelov) ter zasnovo notranjosti oziroma armaturne plošče. To pomeni, da na njej prevladujeta dva zaslona – jasen in oster
premera 31,2 cm pred voznikom z možnostjo izbire različnih prikazov prek nerodnih na dotik občutljivih površin na volanu in pokončen premera 30,2 cm za potrebe infotainmenta. Ta je nameščen razmeroma visoko na sredinski konzoli in zato manj odvrača pogled s ceste ter obenem ravno prav položno in na zelo naravnem dosegu voznikove desne roke. Poleg ostre grafike se hitro in tekoče odziva na dotik posameznih ikon, upravljati pa ga je mogoče tudi glasovno ali s pomočjo že omenjenih nerodnih
drsnikov na volanu ter prav nič bolj prijazne na dotik občutljive površine med sedežema. Kakorkoli, vmesnik v obliki fizičnega vrtljivega gumba z nekaj dodatnimi stikali je še vedno (naj)boljša rešitev. Zato pa notranjost pušča vtis visoke stopnje kakovosti in temne površine se lepo ujemajo s svetlejšimi dodatki. Materiali so prav tako kakovostno izbrani in nekaj trše plastike boste našli le v spodnjem delu armaturne plošče.
Pri voznem udobju mu skoraj ni para, v hitreje odpeljanih ovinkih pa z njim nismo ravno uživali.
Kot je pri tej znamki v navadi, se tudi v tem avtomobilu sedi zelo dobro in zaradi izdatnih nastavitev sedeža (predvsem v dolžino) tudi nadpovprečno velik voznik zlahka najde ugoden položaj za volanom. Razmeroma visok položaj omogoča dobro preglednost, v križiščih jo sicer morda malce okrnijo precej zajetni sprednji stebrički, za druge manjše »slepe pege« pa učinkovito skrbijo kamere. Predalov za drobnarije je dovolj in tudi radodarno veliki so; v žepe sprednjih vrat zlahka spravite večjo
plastenko, precej drobnarij gre tudi v pokrit predal pod osrednjim naslonom za roke. No, kljub športnemu videzu in značaju je tudi na zadnjih sedežih prostora resnično veliko za ta velikostni razred; tako v dolžino z dovolj prostora za stopala pod sprednjimi sedeži kot tudi višino, saj stropa z glavo zlepa ne boste dosegli. Zares udobno bosta sedela dva človeka, zaradi visokega talnega grebena tisti v sredi precej manj. Prtljažnik je lepo obdelan in z ravnim dnom tudi ob zlaganju zadnjih
sedežev, s čimer osnovnih 600 povečate na 1.640 litrov.
Novega GLC smo preizkusili z osnovno motorno izbiro, dvolitrskim turbodizelskim motorjem z blagohibridno tehnologijo dodatne podpore elektromotorja, ki še posebej v nižjih vrtljajih opazno popravi krivulji moči in navora. Zato za odločne pospeške niti ni treba imeti pretirano težke desne noge in čeprav tako motoriziran GLC ni kakšen pretiran športnik, je ta motor po našem mnenju več kot solidna izbira za veliko večino voznikov. Štirivaljnik se dobro ujema tudi z vsemi devetimi stopnjami
samodejnega menjalnika (ob odločnem pritisku na stopalko za plin si sicer utegne včasih vzeti kakšen trenutek več za prestavljanje navzdol) ter vseskozi ostaja v zelo zmernih okvirih, kar se glasnosti tiče. Enako velja za porabo dobrih šestih litrov.
23 konj (17 kW) in 220 Nm navora zlasti v nižjih vrtljajih prispeva električni motor blagohibridne podpore.
Ne glede na to, kje se vozite, po avtocesti ali bolj ovinkastih lokalnih cestah, GLC vselej prepriča z dobro uravnoteženimi voznimi lastnostmi, učinkovitim blaženjem udarcev s ceste in na splošno udobno vožnjo. Ta mu je nekako bolj pisana na kožo, kot kakšno pretirano priganjanje skozi ovinke, kjer se malce več nagiba, a vseeno postreže z dobrim občutkom na volanu. K suvereni legi na cesti v vseh razmerah svoje prispeva tudi pri vseh motorjih serijski štirikolesni pogon, medtem ko krmiljenja
vseh štirih koles (na voljo za doplačilo) testno vozilo ni imelo.
Vseeno pa se GLC visoko ceni; 68.100 evrov brez doplačil, kar je po rednem ceniku in če se preveč ne poglobimo v podrobnosti serijske opreme posameznega vozila, kar 15 tisočakov več od primerljivega audija Q5 (40 TDI quattro) in nekaj manj kot devet od BMW-ja X3 (xDrive20d).
Mercedes-benz GLC 220 d 4matic |
Vozilo in motor: kšportni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.993 ccm, 145 kW (197 KM) pri 3600/min, 440 Nm pri 1800-2800/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.716 x 1.890 x 1.640 mm; Medos. razdalja: 2.888 mm; Pnevmatike: spredaj 255/45 R20, zadaj 285/40 R20; Masa/nosilnost: 2.000/550 kg; Prtljažnik: 600-1.640 l. |
Največja hitrost: 219 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba goriva (WLTP): 5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 136 g/km. |
Cena: osnovni model (GLC 200 4matic): 65.900 €, testno vozilo: 81.011 €; Star Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozno udobje, prostorna notranjost, motor |
![]() |
cena |
![]() |
brez napak |