Še je upanje
TEST IN OCENA: Mercedes-benz razred B 200 d AMG line
Razred B je dokaz, da je lahko tudi uporaben enoprostorec še vedno atraktiven. Prostorna notranjost ne izključuje tipičnih lastnosti znamke, denimo vrhunske ergonomije, udobja in suverenih voznih lastnosti. Dvolitrski turbodizel mu je pisan na kožo, zlasti če opravlja nalogo prvega avtomobila pri hiši.
Torek, 4. julij 2023
Če odmislimo dostavnike, ki so na voljo v potniških različicah, je svet družinskih enoprostorcev na robu izumrtja. Še renault espace, eden pionirjev te karoserijske zasnove, je nedavno postal čistokrvni SUV! Zato je še toliko bolj zanimivo, da je tovrstna karoserijska zasnova nadpovprečno zastopana med prestižnimi znamkami. Tako BMW kot Mercedes imata namreč v ponudbi sodobna kompaktna avtomobila, ki uspešno kljubujeta SUV-trendu. Primerek z zvezdo na nosu je bil nedavno prenovljen, mi pa smo ga preizkusili v pogonski različici, ki prav tako ne bi smela biti več v ospredju.
Osvežitev ni bila pretresljiva, gre le za glajenje starostnih gubic, denimo z novo masko z atraktivnim zvezdastim vzorcem čez mrežo za zajem zraka. Potem so tu še nekoliko spremenjene sprednje luči, nove oblike platišč in drugačen zadnji difuzor. Bolj kot kaj drugega je to dokaz posrečenega oblikovanja modela pred prenovo.
Naj vas enoprostorska zasnova ne zavede, razred B je lahko tudi zelo dinamičen avtomobil.
Po svoji naravi razred B sicer ni klasičen, velik enoprostorec, nima niti drsnih vrat niti škatlaste oblike, a to vseeno ne pomeni, da na račun tega žrtvuje prostor ali uporabnost. Je »pravi« mercedes, ki misli na določen segment kupcev z željo po višjem sedenju in praktičnosti. Kabina daje občutek zračnosti, prostora je dovolj za pet dovoljenih potnikov, čeprav srednji na zadnji klopi ne uživa ravno posebnih ugodnosti. Novost pri sedežih je uporaba okolju prijaznih recikliranih materialov,
katerih delež je, odvisno od izvedbe, lahko kar stoodstoten.
Dobrodošla funkcija, ki je testni avtomobil sicer ni imel, je 14-centimetrski vzdolžni pomik zadnje klopi, ki pomaga regulirati razmerje med prostorom na zadnji klopi in prtljažnikom. Ta v osnovi meri 445 litrov.
110 kW (150 KM) zmore preverjeni turbodizel, ki nima pomoči elektromotorja.
Tesno sorodstvo z razredom A ni skrivnost, zato je tudi njuna prenova prišla sočasno. Poznani elementi, kot so vodoravna plošča z dvema zaslonoma in vpadljivi zračniki v obliki turbine, ostajajo, posodobljen pa je multimedijski sistem MBUX, ki prav gotovo velja za enega vrhuncev tega avtomobila. Je izjemno odziven in pregleden, z njim se upravlja prek zaslona na dotik ali z nešteto gumbi na volanskem obroču. Ti zahtevajo nekaj privajanja in kar prosijo po nenamernem dotiku.S prenovo je razred
B dobil nadgrajeno bencinsko pogonsko paleto, ki je po novem v celoti blago hibridna. Mi smo tokrat testirali preverjeno klasiko – dvolitrski turbodizelski motor z oznako 200 d in močjo 110 kW (150 KM). Ta je serijsko povezan z 8-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom 8G-DCT, zato je vožnja z njim lahko zelo živahna. Vseeno takšen motor kar kliče po premagovanju daljših razdalj, saj je neutrujajoč, zmogljiv in varčen. Na preizkusu smo največ prevozili po mestu, pa je še vedno za 100 kilometrov
vožnje zahteval zmernih sedem litrov dizla.
Razred B je na papirju avtomobil, ki danes ne bi smel biti uspešen, še posebej v konfiguraciji, kakršno smo testirali. A uporabniška izkušnja pokaže, kako posrečen avtomobil je, tudi zato, ker se ne odreka prestižu ter prefinjenosti in vozniškim užitkom. Vseeno pa so mu po nekaterih informacijah dnevi šteti. Do leta 2025 naj bi Mercedes dvojico A in B namreč izločil iz ponudbe. Kakor koli že, če se bo to zgodilo ali ne, je razred B še na voljo in, če vprašate nas, tudi zelo dobra izbira. Ko
le ne bi imel Mercedesove cene …
Mercedes-benz razred B 200 d AMG line |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.950 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.400/min, 320 Nm pri 1.400/min; Menjalnik: dvosklopčni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.419 x 1.796 x 1.562 mm; Medos. razdalja: 2.729 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.535/520 kg; Prtljažnik: 445–1.530 l. |
Največja hitrost: 219 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (EU): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (B 180): 40.700 €, testno vozilo: 52.074 €; Star Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, udobje, pogonski sklop |
![]() |
cena, preveč digitaliziran vmesnik |
![]() |
brez napak |