Postal bo hibrid
Narobe svet: električni fiat 500e bo zdaj dobil bencinski motor
Najnovejša petstotica je izključno električna, vendar bo Fiat s koncem leta 2025 ali začetkom leta 2026 vanjo vgradil tudi motor z notranjim zgorevanjem.
Petek, 14. junij 2024
Govorice so bile resnične. Fiat je potrdil, da bo najnovejša petstotica dobila motor z notranjim zgorevanjem. Čeprav so jo predstavili kot električni mestni avtomobil brez napovedi o različici s klasičnim motorjem, bo mestni malček dobil tudi bencinski pogon. Matična družba Stellantis je namreč napovedala, da bodo hibridni model 500 s koncem leta 2025 začeli izdelovati v tovarni Mirafiori v Italiji.
Model 500 tehnično nikoli ni izgubil motorja z notranjim zgorevanjem, saj Fiat pri nas še vedno prodaja model prejšnje generacije v hibridni različici. Na nekaterih drugih trgih, kot je Severna Amerika, je model 500 izključno električen. Prodajni rezultati so pokazali, da električni fiat 500 zaradi visoke cene nima možnosti zamenjati starega, a še vedno priljubljenega brata z bencinskim motorjem. Kot omenjeno, tega izdelujejo od leta 2007, njegove registracije pa so vedno nekajkrat presegle električne različice. V štirih letih je Fiat v celotni Evropi prodal približno 185.000 modelov 500e, torej samo približno 46.000 primerkov na leto, sedemnajst let stari uspešnici pa je uspelo najti več kot 170.000 kupcev letno.
Poleg tega je letos prodaja fiata 500e upadla zaradi splošnega upada prodaje električnih avtomobilov v Evropi, zaradi česar so morali zmanjšati proizvodnjo. Na srečo se je med razvojem novega 500e, torej v času koncerna FCA, nekomu zdelo pametno zasnovati platformo tako, da bi bila združljiva z motorji z notranjim zgorevanjem, če bi šlo s 500e kaj po zlu.
Hibridni fiat 500 bo rešil tovarno v Termoliju
Stellantisova tovarna v Termoliju, znana po proizvodnji ikoničnih motorjev z notranjim zgorevanjem, se sooča z nepričakovani spremembami. Po Stellantisovem načrtu Dare Forward 2030 naj bi postala giga tovarna baterij. Toda situacija se je spremenila, saj so projekt preobrazbe tovarne ustavili. To stanje bi lahko bilo katastrofalno za občino Termoli: upadajoča proizvodnja klasičnih motorjev in preklicani načrti za proizvodnjo baterij. Novi fiat 500 ibrida tako prihaja ravno pravi čas, da reši tovarno. Poljska tovarna Fiat Powertrain v Bielski, ki je od leta 2007 proizvajala motorje za stari fiat 500, se zapira. Napoved, da bodo novi fiat 500 ibrida proizvajali v Italiji, v tovarni Mirafiori, pomeni, da se bo proizvodnja termičnih motorjev v Termoliju nadaljevala vsaj do leta 2029.