Avto.info

Posebnež

Prodaja se edini porsche 959 speedster na svetu: nosi zanimivo zgodbo in visoko ceno

Ko se strast, nesreča, sanje in moč srečajo, nastane nekaj, kar ne bi smelo obstajati, pa vseeno je: edini porsche 959 speedster na svetu.

Ponedeljek, 5. maj 2025

V svetu avtomobilskih legend zagotovo izstopa porsche 959. Velja za tehnični čudež osemdesetih let, ki je s svojo napredno tehnologijo in zmogljivostjo postavil nove standarde. Ko je prišel na trg, je postal najhitrejši serijski avtomobil z dovoljenjem za cestno vožnjo in si skozi leta utrdil status enega najbolj ikoničnih vozil svoje dobe. Medtem ko je bil originalni 959 na voljo le kot kupe, pa obstaja ena sama različica brez strehe – porsche 959 speedster, ki je rezultat izjemne predelave.

Leta 1987 je nemški dirkač Jürgen Lässig prejel ključe svojega novega porscheja 959 v različici komfort. Žal je že naslednje leto doživel nesrečo na nemški avtocesti pri kar 225 km/h, po kateri je poškodovano vozilo prodal. Avtomobil je prišel v roke Karla-Heinza Feustela, Porschejevega dirkača in mojstra predelav, ki je v svoji delavnici izvedel obsežno preobrazbo.

V več kot 4.000 urah dela je Feustel odstranil streho kupeja in vozilo preoblikoval v kabriolet. Dodal je tako električno pomično mehko streho kot snemljivo trdo streho, ki se shranjuje v posebnem kovčku. Poleg tega je namestil nizko vetrobransko steklo, značilno za modele speedster, kar je poudarilo njegov športni značaj. Predelava je vključevala tudi novo barvo zunanjosti Grand Prix White in modro usnjeno notranjost. 

Javnosti je bil 959 speedster prvič predstavljen leta 1989 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, nato pa še istega leta na salonu v Essnu, kjer so ga ponujali za takrat vrtoglavih 1,2 milijona dolarjev. Po nastopih na sejmih ga je kupil nek nemški zbiratelj, ki je bil njegov lastnik do leta 2008. Nato so ga prodali sedanjemu lastniku. Skoraj štiri desetletja kasneje ima prevoženih samo 8.304 kilometre. Opremljen je z 2,8-litrskim biturbo motorjem, ki razvije 331 kW (450 'konjev').

Dražbena hiša RM Sotheby’s iz Milana ocenjuje njegovo vrednost med 1,1 in 1,5 milijona evrov.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.