Alpine v duhu prestiža, ne športnosti
TEST IN OCENA: Renault austral e-tech full hybrid 200 iconic espirit alpine
- Novi Renaultov kompaktni križanec je na voljo le s hibridnimi pogonskimi sklopi
- V najmočnejši izvedbi razvije 147 kW (200 KM) in do stotice pospeši v 8,4 sekunde
- Skupaj z že kar prestižno bogato opremo espirit alpine stane 41.400 evrov
Torek, 18. julij 2023
Kadjar se je poslovil, zamenjal ga je austral. Ali je menjava imena smiselna ali ne, niti ne bomo razglabljali; dejstvo je, da je novi Renaultov kompaktni križanec na voljo le z bencinskimi – oziroma, natančneje, hibridnimi motorji, bodisi blagimi bodisi polnovrednimi hibridi.
Testni austral je bil najmočnejši iz ponudbe, njegov pogonski sklop razvije 147 kilovatov (200 KM), gre pa za kombinacijo prisilno polnjenega 1,2-litrskega trivaljnega bencinskega motorja in izdatne pomoči elektrike, ki prek večstopenjskega menjalnika (ta z voznikovega vidika deluje kot klasični samodejni) poganja sprednji kolesi. Baterija kapacitete 2 kWh omogoča, da precej časa vozite zgolj na elektriko, čeprav stikala za izbiro tovrstnega režima vožnje ni na voljo. Speljete vedno le z njo
in v praksi, če je energije dovolj in ste dovolj nežni z desno nogo, to zmore vse do hitrosti, ki so primerne za vožnjo zunaj naselij, ko pa odločneje pritisnete na stopalko za plin, svoje z običajno precej opaznim sunkom doda še bencinski motor. Žal pa je celoten sklop v običajnem režimu (comfort) precej počasen in neodziven; ko se na primer vključujete na avtocesto ali potrebujete več moči za prehitevanje počasnejšega tovornjaka pred seboj, je zamik že kar neprijetno dolg in brez slabe
vesti lahko zapišem, da so hibridi drugih znamk pri tem precej bolj odločni.
10,1 metra je s sistemom 4control obračalni krog; meter manj, kot pri številko manjšem capturju.
Za bolj dinamično vožnjo je zato precej bolj smotrno izbrati režim sport, tu pa austral prepriča tudi s precej dobrim občutkom na volanu. Testni avtomobil je bil nadgrajen še z opcijskim krmiljenjem vseh štirih koles 4control (doplačilo 1.500 evrov), ki, glede na hitrost, zadnji kolesi obrača bodisi v isto bodisi v nasprotno smer od sprednjih in pri majhnih hitrostih opazno zmanjša obračalni krog na vsega 10,1 metra.
Kot celota se lahko pohvali z zanesljivo lego na cesti, kjer pa je vseeno treba vzeti v zakup, da gre za razmeroma visok avtomobil z mehkim vzmetenjem in blaženje ter udobno požiranje neravnin mu je bolje pisano na kožo kot pa kakšno pretirano priganjanje skozi zavoje. Nekateri tekmeci, zlasti cupra formentor, se pri dinamiki precej bolje odrežejo, po drugi strani pa velika in lepa 20-palčna kolesa z nizkopresečnimi pnevmatikami pri počasnejši vožnji prispevajo k nekaj bolj intenzivnemu prenosu zlasti kratkih udarcev na telesa voznika in potnikov.
Če imate radi velike zaslone, vam bo njegova notranjost prav gotovo všeč – zaslon pred voznikom premera 31,2 cm z možnostjo različnih prikazov podatkov dopolnjuje še pokončen osrednji zaslon premera 30,5 cm, pri katerega upravljanju pozdravljamo pomično oporo med sedežema, na katero lahko med tem udobno naslonite desno roko. Za njegovo delovanje skrbi Google, vključno z možnostjo glasovnega upravljanja in odlično navigacijo, pod njim pa je še, pohvalno, vrsta klasičnih stikal za upravljanje
klimatske naprave. Notranjost kot celota pušča prijeten vtis, piko na i v paketu espirit alpine poleg mehke plastike dodajo še vložki iz alkantare z modrimi šivi.
5,5 litra je porabil na sto testnih kilometrov, kar je glede na zmogljivosti in značaj avtomobila dober rezultat.
Tudi sedi se dobro, zaradi izdatnih nastavitev boste zlahka našli sebi najprimernejši položaj za volanom, pa tudi prostorsko austral nikakor ne razočara. Spredaj je prostora dovolj tako za višje rasle ljudi kot tudi številne drobnarije, z vzdolžno pomično zadnjo klopjo pa lahko prostor prilagajate bodisi potrebam tamkaj sedečih potnikov bodisi prtljagi.
Kot celota je austral soliden naslednik kadjarja in Renaultovo izbiro v segmentu kompaktnih križancev prav gotovo postavlja na višjo raven. Še posebej z najbogatejšo opremo diši že po prestižu, je pa res, da se z več kot 40 tisočaki ne ceni prav nizko in da bi si pri motorni izbiri namesto precej neodločnega, a po drugi strani varčnega hibrida želeli še kakšno drugo možnost. Si upam zapisati, da bi mu soliden dizelski motor vse prej kot škodil.
Renault austral e-tech full hybrid 200 iconic espirit alpine |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni trivaljnik, 1199 ccm, 96 kW (131 KM) pri 4500/min, 205 Nm pri 1750/min; Motor (električni 1): 50 kW (68 KM), 250 Nm; Motor (električni 2): 25 kW (34 KM), 50 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.510 x 1.843 x 1.618 mm; Medos. razdalja: 2.667 mm; Pnevmatike: 235/45 R20; Masa/nosilnost: 1.627/526 kg; Prtljažnik: 430-1.455 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,4 s; Poraba goriva (WLTP): 4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 5,5 l/100 km; Izpust CO2: 105 g/km. |
Cena: osnovni model (austral mild hybrid 140 equilibre): 27.900 €, testno vozilo: 48.170 €; GA Adriatic, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
kakovostna notranjost, počutje za volanom, okretnost |
![]() |
neodziven pogonski sklop |
![]() |
brez napak |