Kritika EU
Šef Renaulta: Nekoč si je Fordov delavec lahko privoščil forda T, danes si moj delavec ne more privoščiti niti dacie
Izpostavlja vse večji razkorak med življenjskimi stroški in dohodki delavcev, kar predstavlja resen problem ne le za potrošnike, ampak tudi za proizvajalce, kot je Renault.
Petek, 28. februar 2025
Luca de Meo, izvršni direktor Renaulta, je ostro kritiziral dolgoletne regulatorne politike in politična stališča Evropske unije, ki po njegovem mnenju ogrožajo prihodnost naše celine. V nedavnih izjavah, ki jih povzema italijanska tiskovna agencija Agenzia Nova, je De Meo izpostavil, da je bila politika EU v zadnjih 20 letih neuspešna, politiki z leve in desne pa ponujajo 'čudne ideje', ki vodijo v propad.
"V zadnjih 20 letih je bila ureditev Evropske unije neuspešna in tako levica kot desnica imata ideje, ki bodo uničile celino," je dejal De Meo. Medtem ko si leva in zelena politika po njegovih besedah želita družbo vrniti na cestna kolesa kot v 'Maovi Kitajski', desnica zagovarja vrnitev k dizelskim motorjem in zavračanje tehnološkega napredka. "Gre za položaje, kjer vsi izgubljajo," je opozoril in dodal, da trenutne razmere na trgu, ki so po njegovi oceni od 20 do 25 odstotkov pod najboljšimi rezultati, ne dopuščajo izgubljanja časa z ideološkimi spopadi.
Poziv k pogajanjem s Kitajsko
V luči krize, ki pretresa evropsko avtomobilsko industrijo, je De Meo predlagal pragmatičen pristop: sodelovanje s Kitajsko. Meni, da se mora EU s kitajskimi partnerji pogajati za znižanje carin na uvoz vozil in izkoristiti rast tega trga. "Moramo se pogajati in gledati v prihodnost s pragmatičnimi rešitvami," je dejal in poudaril, da se lahko Evropa veliko nauči od Kitajske, podobno kot se je v preteklosti z Japonsko, ZDA in Južno Korejo.
"Delavec si ne more kupiti niti dacie"
Eden najbolj udarnih De Meovih očitkov je namenjen upadu kupne moči evropskih državljanov, kar neposredno vpliva na prodajo avtomobilov. "Pred sto leti si je fordov delavec lahko privoščil Forda T. Danes si moj delavec ne more privoščiti niti dacie," je dejal in izpostavil vse večji razkorak med življenjskimi stroški in dohodki delavcev, kar predstavlja resen problem ne le za potrošnike, ampak tudi za proizvajalce, kot je Renault.
De Meo meni, da je ta trend posledica dolgoletne ekonomske politike v Evropi, ki ni uspela zagotoviti dostopnosti avtomobilov za širšo populacijo. "Če naši delavci ne morejo kupiti naših izdelkov, kako lahko pričakujemo, da si bo industrija opomogla?" je retorično vprašal.