Avto.info

Družine ga bodo imele še raje

TEST IN OCENA: Škoda kodiaq 2.0 TDI DSG selection

Kodiaq kot eden najbolj vsestranskih velikih križancev prepriča na številnih področjih. Šibkejši turbodizel s 110 kW (150 KM) je ustrezno zmogljiv in z okoli sedmimi litri zmerne žeje. S solidno serijsko opremo in manj kot 40 tisočaki je tudi cenovno zelo zanimiv.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Torek, 29. april 2025

Če potrebujete ali si preprosto želite velik avto oziroma velikega križanca, resnično prostornega in uporabnega, potem je kodiaq nedvomno ena izmed najzanimivejših izbir. Že v prejšnji izvedbi si je tlakoval pot v tej smeri, v novi generaciji pa s svojo vsestranskostjo, radodarno odmerjeno in kakovostno notranjostjo ter preizkušeno tehniko še bolj utrjuje svoj položaj.

V notranjosti je prostora naravnost ogromno, kar boste cenili tako pri poletnem dopustu kot na poti s štirim odraslimi potniki – ja, tudi zadaj se sedi zelo udobno, prostora za noge je v izobilju, seveda če je vzdolžno pomična klop (180 milimetrov) v svojem zadnjem položaju, sicer ne. Tudi konkretno raščeni odrasli z glavo kljub strešnemu oknu ne bodo dosegli stropa, stopala lahko porinejo pod sprednja sedeža, pa tudi trije vštric gredo brez pretirane medsebojne intime. Prtljažnik je resnično ogromen, glede na uraden podatek kar 910 litrov v osnovi meri. Verjetno ob naprej pomaknjenih zadnjih sedežih, a tudi sicer je eden največjih v razredu, ki zlahka pogoltne vso prtljago družinskega dopusta (in še kakšen kos zraven), obenem pa tudi lepo obdelan, z dvojnim dnom (v višjem položaju z ravnim podom), uporabnimi predali ob straneh, kljukicami za obešanje vrečk in vtičnico ter s pomočjo lahko dosegljivih vzvodov preprosto povečljiv na raven majhnega kombija.

Klasičen turbodizel je v vsestranskem križancu še vedno najzanesljivejša izbira, predvsem na daljših poteh.


Sprednja sedeža sta izdatno odmerjena, s prijetno dolgim sedalnim delom, kot celota dajeta ustrezno čvrsto oporo telesu in tudi po več urah vožnje iz avta izstopite zelo spočiti. Sedi se visoko, volan ergonomsko lepo sede v roke (čeprav se ne bi branil, če bi sedež lahko spustil še za kakšen centimeter in volan potegnil bolj ven). Preglednost je zahvaljujoč razmeroma tankim stebričkom vetrobranskega stekla in velikim steklenim površinam dobra na vse strani, svoje dodajo še velika vzvratna ogledala. Notranjost kot celota pušča vtis kakovosti, k celostno dobri ergonomiji pa svoje prispevajo tudi trije večnamenski vrtljivi gumbi za upravljanje klimatske naprave in drugih funkcij (osrednjemu lahko namenite štiri od šestih možnih funkcij, vključno z glasnostjo avdiosistema, izbire voznega načina in prilagajanjem velikosti zemljevida navigacije), kar je nedvomno precej udobneje od upravljanja prek osrednjega zaslona. Ta meri 33 centimetrov v premeru in se lahko pohvali z logičnimi meniji, velikimi ikonami in nekaj stalnimi bližnjicami, vsemi potrebnimi povezavami ter glasovno pomočnico Lauro, ki na osnovi umetne inteligence razume naravni govor in ne le nekaterih fraz (ne, v slovenščini ne deluje). Infotainment kot celoto ocenjujem kot zelo dober, če že ne kot enega boljših, prav tako možnost brezžičnega polnjenja dveh mobilnih telefonov hkrati (moč 15 W, hlajenje preprečuje pregrevanje naprav) na za to namenjenih mestih. Ko smo ravno pri tem – tako kot za potnike in prtljago je tudi za drobnarije odlično poskrbljeno. V žepe v vratih zlahka spravite večjo plastenko, v odlagalna mesta med sedežema vse od denarnice in ključev do vrečke z arašidi in osvežilnih robčkov, zaprta predala pred sovoznikom sta celo dva.

180 mm so vzdolžno pomični zadnji sedeži; ob zloženih prtljažnik meri kar 2.105 litrov.


Med vožnjo je med udobnejšimi v svojem razredu – resda ne tako mehak, kot na primer citroën C5 aircross, saj nekoliko čvrsteje leži na cesti, a vseeno učinkovito blaži tako hitrostne ovire v mestih kot tudi daljše podeželske neravnine (pri kratkih udarcih je podvozje precej glasno). Tudi med nekoliko hitrejšo vožnjo skozi ovinke se razmeroma malo nagiba in ob natančnem volanu vseskozi ostaja lepo vodljiv avto bolj umirjenega in ne prav izrazito ostrega značaja. Pri vsem skupaj se dobro odreže tudi šibkejši dizelski motor 2.0 TDI s 110 kW (150 KM), ki mu tudi pri bolj obremenjenem vozilu zlepa ne zmanjka sape in se ob zmerno živahnem tempu zadovolji z okoli sedmimi litri goriva. Obenem je dobro zvočno zatesnjen in le ob najnižjih vrtljajih morda nekoliko bolj robat, pa tudi samodejni menjalnik DSG (ročica ob volanu na desni strani) gladko menja prestave – le pri speljevanju ali nenadnem odločnem pospešku je na trenutke nekaj manj odločen. Pogon je speljan na sprednji kolesi, štirikolesnega dobite v kombinaciji z močnejšim dizlom.

Vse skupaj zaokrožujejo še bogata oprema z dobršnim naborom varnostnih pripomočkov in drugih sistemov, številne domiselne uporabne rešitve simply clever ter zelo poštena cena dobrih 40 tisoč evrov. Res je, ta je pri testnem avtu na račun precej dodatne opreme presegla 50 tisočakov, res pa je tudi, da kakšen kos (in tisočak) manj ne spremeni dejstva, da je kodiaq kot celota eden najbolj vsestranskih križancev v svojem razredu.
 

Škoda kodiaq 2.0 TDI DSG selection
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.000–4.200/min, 360 Nm pri 1.700–2.750/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.758 x 1.864 x 1.659 mm; Medos. razdalja: 2.791 mm; Pnevmatike: 235/55 R18; Masa/nosilnost: 1.730/500 kg; Prtljažnik: 910–2.105 l.
  Največja hitrost:  205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,6 s; Poraba goriva (WLTP): 6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 136 g/km.
  Cena:  osnovni model (kodiaq 1.5 TSI mHEV DSG selection): 36.850 €, testno vozilo: 51.086 €; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana.
prostorna in kakovostna notranjost, večnamenski gumbi, infotainment vklop brisalcev, občasno neodločen menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.