Vrnitev yuga
Veliki povratek legendarnega yuga? Premiera najavljena za leto 2027, pokazali so tudi prve skice
Prototip naj bi se prvič predstavil na svetovni razstavi Expo 2027, ki bo potekala v Beogradu.
Torek, 18. februar 2025
Yugo je bil eden izmed najbolj znanih avtomobilov nekdanje Jugoslavije in je bil izjemno uspešen na domačem trgu, soliden izvozni uspeh pa je dosegel tudi v svojem "izletu" v ZDA, kjer pa se je hitro spremenil v svojevrstno komedijo. Kljub temu je yugo marsikje po svetu precej znano ime in lastnik blagovne znamke je napovedal njegov veliki povratek. To je dr. Aleksandar Bjelić, ki si je veliko izkušenj nabral v nemški avtomobilski in dobaviteljski industriji. Pravice za blagovno znamko in uporabo imena si je že zagotovil na mednarodni ravni, poročajo srbski mediji.
Zastavil si je ambiciozen cilj – do leta 2027 želi razviti prototip sodobnega yuga in ga predstaviti na svetovni razstavi Expo 2027 v Beogradu. Njegova vizija ni le vrnitev legendarnega imena, temveč tudi oživitev domače avtomobilske industrije. Kot je poudaril Bjelić, bo novi yugo zasnovan po najvišjih standardih sodobne avtomobilske industrije, a bo hkrati ohranil duh prvotnega modela.
Začetna sredstva za financiranje pravic do znamke, koncepta in dizajna naj bi sprva primaknil Belić, srbski mediji pa domnevajo, da je za uresničitev projekta poiskal tudi druge partnerje. Za obliko bo posrkbel srbski oblikovalec Darko Marčeta. Ta je s svojimi prvimi skicamo dobro "ujel" bistvo klasičnega yuga. Retro-futurističen stil spominja na hyundaia ioniq 5 in koncept N74, a bo za razliko od korejskih avtomobilov novi yugo cenovno dostopnejši avtomobil. Tehnična osnova naj bi bila obstoječa platforma pogodbenega partnerja, ki je Bjelić še ne želi razkriti. Po trenutnih načrtih naj bi ga poganjal izključno bencinski motor.
Mali trivratni mestni avtomobil je sicer prišel na trg konec leta 1980. Temeljil je na "domači tehniki", ki je izhajala iz fiata 127. Hitro je postal zelo priljubljen, prodajne številke pa so rasle vse do leta 1989, ko so pri Zastavi izdelali kar 200.000 primerkov tega avtomobila. Po razpadu Jugoslavije je njegova priljubljenost izven Srbije močno padla, kljub temu pa se je z več predelavami na trgu obdržal do leta 2008. Bomo kmalu priča novemu poglavju tega legendarnega avtomobila?