Ločitev mu je koristila
TEST IN OCENA: Volkswagen multivan 2.0 TDI life
Po novem ni več v sorodu s transporterjem, temveč sloni na avtomobilski platformi MQB. Z dvolitrskim turbodizlom s 110 kilovati (150 KM) lahkotno požira kilometre in na vsakih 100 zahteva manj kot 8 litrov. Z opremo life in nekaj skoraj nujnimi dodatki stane 50 tisoč evrov.
Četrtek, 9. marec 2023
Zgodba Volkswagnovega kombija sega v sredino prejšnjega stoletja. Od modela T1 do današnjega T7 je torej minilo več kot 70 let in najnovejša generacija je prinesla eno od največjih sprememb doslej. Potniški multivan najnovejše generacije namreč ne izhaja iz enake osnove kot tovorni, temveč ima svojo, bolj avtomobilsko naravnano. Novi transporter šele pride, nastaja pa v okviru skupnega projekta s Fordom. Multivan torej piše novo, samostojno zgodbo, in sicer s platformo MQB, na kateri sloni večina osebnih modelov skupine Volkswagen, tudi golf in passat.
Toda zaradi nove, avtomobilske platforme ni nič manjši ali manj uporaben. Ravno nasprotno. V primerjavi s predhodnikom je zrasel za slabih sedem centimetrov v dolžino in za slabe štiri v širino, v medosju je pridobil dobrih 12 centimetrov, kar prinaša prostornejšo kabino. Ta pri različici life gosti sedem posameznih sedežev, dva sta nameščena v drugi vrsti in trije v tretji. Vsi so vzdolžno pomični in odstranljivi, kar poleg udobja v različnih postavitvah zagotavlja maksimalno prilagodljivost
in uporabnost prostora. Tega je na voljo od 469 pa vse tja do 3.672 litrov, kar predstavlja pravo malo skladišče.
Multivan je po novem na voljo le v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom DSG, ki se dobro ujame z dvolitrskim turbodizlom.
Multivan torej ni izgubil kombijevskih vrlin, a je pridobil avtomobilske. Te bo cenil predvsem tisti, ki bo sedel za volanom, kjer je občutek, če izvzamemo visok položaj sedenja, zaradi razmeroma navpično postavljenega volanskega obroča bližje klasičnim avtomobilom kot kombijem. Zaradi velikega vetrobranskega stekla in razcepljenega A-stebrička se pohvali tudi z boljšo preglednostjo v slogu enoprostorcev.
Hvalimo tudi njegove vozne lastnosti. Novi multivan je okreten in lahkoten, zato hitro pozabimo, da sedimo v pet metrov dolgem kombiju. V ovinkih se nagne, a ne preveč, na avtocesti pa se počuti kot doma.
Za avtocestno požiranje kilometrov je ustvarjen tudi dvolitrski turbodizel s 110 kilovati (150 KM) moči. Dobro se razume s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in je zmeren pri porabi goriva. Ob testnem povprečju 7,9 litra na 100 kilometrov predstavlja najboljšo izbiro za vse, ki bi ga uporabljali za daljše poti, saj lahko s polnim rezervoarjem prevozi približno 750 kilometrov oziroma 200 kilometrov več kot priključni hibrid. Zadnji je lahko zares učinkovit le ob rednem polnjenju in izkoriščanju električnega dosega, ki znaša nekaj deset kilometrov.
Ločitev od tovorne izvedbe je legendarnemu kombiju koristila, saj je napredoval na vseh področjih. Kljub temu ni popoln. Nas je, denimo, zmotil položaj izbirnega stikala menjalnika, ki je postavljeno razmeroma daleč, zaradi česar ni najbolj praktično in udobno. Bolj praktično bi bilo lahko tudi upravljanje multimedijske in klimatske naprave. Gre za sistem, ki smo ga spoznali že pri drugih predstavnikih najnovejše generacije modelov Volkswagnove skupine, nikjer pa nas ni ravno navdušil.
Upravljanje vsega namreč poteka na zaslonu na dotik in z drsniki na dotik. Na sredinski konzoli najdemo še na dotik občutljive gumbe, ki predstavljajo bližnjice do upravljanja klimatske naprave, varnostnih asistenčnih sistemov in menija parkirne asistence, pri čemer so tako oddaljeni od voznika, da je, zlasti med vožnjo, »ciljanje« nanje s prsti nerodno in nevarno. Na srečo so klasične gumbe ohranili na volanskem obroču, vendar menimo, da bi morali avtomobilu, pri katerem funkcionalnost sodi
med temeljne vrline, nameniti še več klasičnih gumbov in stikal, ki omogočajo lažje, učinkovitejše in varnejše upravljanje glavnih funkcij.
7.162 evrov več bi bilo treba odšteti za priključni hibrid, ki je močnejši in hitrejši, a ima za dobrih 200 kilometrov manjši doseg.
Oprema life serijsko poleg sedmih posameznih sedežev med drugim prinaša zaslon namesto klasičnih merilnikov, žaromete LED spredaj in zadaj ter tripodročno samodejno klimatsko napravo. Doplačati pa je treba za pripomočke, kot so kamera za vzvratno vožnjo in prilagodljivi tempomat, ki se jim pri takšnem potovalniku ne bi radi odrekli. Testni avto je s spiska doplačil imel še 18-palčna lahka platišča in top paket, ki med drugim prinaša panoramsko streho in matrične žaromete, kar je končno ceno s
44 dvignilo na 50 tisočakov.
Sicer pa je najnovejši multivan odličen kombi, ki je z novim avtomobilskim značajem lahko idealno prevozno sredstvo za velike družine, za volanom katerega se oči in mami ne bosta počutila kot voznika šolskega avtobusa.
Volkswagen multivan 2.0 TDI life |
Vozilo in motor: potniški kombi, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.500/min, 360 Nm pri 1.600/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4.973 x 1.941 x 1.907 mm; Medos. razdalja: 3.124 mm; Pnevmatike: 235/50 R18; Masa/nosilnost: 2.117/733 kg; Prtljažnik: 469–3.672 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (WLTP): 8,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 202 g/km. |
Cena: osnovni model (2.0 TDI): 42.824 €, testno vozilo: 50.860 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana |
![]() |
vozne lastnosti, prostornost, prilagodljivost |
![]() |
upravljanje z zaslonom na dotik |
![]() |
brez napak |