Dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate
Še vedno brez pravih tekmecev



Veliko kupcev se za dusterja odloča zaradi posrečene zunanje oblike, zato je ob prenovi ostala skoraj nespremenjena.

Tudi notranjost je doživela le manjše popravke. Glavna novost so opcijski sistem medi-nav ter stikala za pomik stekel na vratih.

Na zadnji klopi je več kot dovolj prostora tako za noge kot za glavo.

Prtljažnik je zaradi štirikolesnega pogona razmeroma plitek.
V zadnjem času videz velikokrat šteje več od vsebine. Ravno na to bi lahko pomislili ob posrečeno, že skoraj postavljaško oblikovanem športnem terencu Renaultove znamke za plitvejše žepe. A za dusterja to ne velja. Romun pod mišičasto postavo namreč ponuja preverjeni turbodizel francoskega porekla, ki je z 81 kilovati moči (110 KM) primerno zmogljiv, prožen in kultiviran. Preverjen in zanesljiv je tudi štirikolesni pogon, ki prihaja od Nissana in poleg osnovnega načina s pogonom na sprednji
kolesi ponuja še samodejni način za spolzke podlage ter stalni prenos moči razmerju 50:50 za resnejšo terensko vožnjo. Posebnost tega modela je zelo kratka prva prestava šeststopenjskega ročnega menjalnika, kar na terenu uspešno nadomešča reduktor. Le poraba goriva bi lahko bila nižja, saj je na testu znašala 7,6 l/100 km.
Zahvaljujoč majhnim spremembam in novi opremi je udobnejši, njegova glavna aduta pa še naprej ostajata Renaultov turbodizel in Nissanov štirikolesni pogon.
A našteto je za dusterja veljalo že pred prenovo. Sedaj pa so mu namenili nekaj majhnih sprememb, ki so zelo dobrodošle pri vsakdanji uporabi. Denimo stikala za električni pomik stekel so s sredinske konzole prestavili na vrata, po novem so na voljo tudi Renaultova poznana multimedijska naprava z zaslonom na dotik media nav ter tovarniško vgrajena parkirna tipala. Žal se prenova ni dotaknila osnovnih elementov, na katerih se najbolj pozna varčevanje. Volanski obroč je tako še vedno nastavljiv
zgolj po višini, sprednja sedeža s kratkim sedalom in precej mehkim oblazinjenjem pa sta tudi poslej razmeroma neudobna.
Skratka, duster je najbolj napredoval s ponudbo opreme, ki pa končno ceno približa 20 tisočakom. Kljub temu tudi po štirih letih še nima neposrednega tekmeca, ki bi v tem cenovnem okviru (brez popustov) ponujal kombinacijo sodobnega turbodizelskega motorja in štirikolesnega pogona.
Dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, ena odmična gred v glavi, dva ventila na valj, sistem vbrizgavanja preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1461 ccm; Vrtina in gib: 76 x 80,5 mm; Kompresijsko razmerje: 15,7 : 1; Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 17,3 kg/kW (12,7 kg/KM); Največji navor: 240 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 3. |
Velikost: 44315 x 1822 x 1695 mm; Medosna razdalja: 2673 mm; Pnevmatike: 215/65 R16; Masa/nosilnost: 1400/480 kg; Prtljažnik: 443–1604 l. |
Največja hitrost: 168 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,9 s; Poraba (EU): 5,7/4,9/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 135 g/km. |
Cena: osnovni model (1.6 16V base): 10.300 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 17.500 evrov, z dodatno opremo: 19.535 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
motor, štirikolesni pogon, prostornost, uporabnost, opcijski sistem media nav |
![]() |
položaj za volanom, poraba goriva |
![]() |
brez napak |