Hyundai ix35 1.6 GDi 2WD life
Racionalen pristop



Izvedbe z 1,6-litrskim bencinskim motorjem nosijo oznako blue drive, ki med drugim prinaša sistem stop-start.

Notranjost posreduje dober občutek kakovosti, še boljši vtis pa bi naredila, če bi vsaj na sredinski konzoli namesto trde in škripajoče plastike uporabili mehkejšo, gumirano različico le-te.

Prostor v drugi vrsti je radodarno odmerjen.

Prtljažnik s 591 litri osnovne prostornine močno prekaša večino tekmecev.
Veliko ljudi se za nakup športnega terenca odloča predvsem zaradi višjega položaja sedenja in občutka varnosti, pa tudi zaradi imdža, ki ga takšno vozilo prinaša. Zato proizvajalci ponujajo kar nekaj modelov, ki so videti kot pravi športni terenci, a nimajo pravih terenskih zmogljivosti.
Pri Hyundaiju takšnim kupcem namenjajo vstopno različico modela ix35, ki so ga pred kratkim prenovili, pri tem pa so mu namenili le minimalne estetske spremembe. Novi so sprednji žarometi z dnevnimi lučmi v tehniki led, ki prinašajo posodobitev v skladu z najnovejšimi trendi. Še manj opazne so spremembe v notranjosti, kjer nas je razveselila nova, bolj praktična postavitev gumba za upravljanje potovalnega računalnika, ki se namesto na armaturni plošči sedaj nahaja na volanskem obroču. Večje
spremembe niso bile potrebne, saj oblika armaturna plošče še vedno deluje dovolj sodobno in je tudi ergonomsko dobro zasnovana. Materiali so večinoma prijetni na otip, končna obdelava je kakovostna. Na sredinski konzoli je še vedno precej trde plastike, zaradi česar se predmeti na odlagalnem mestu pred prestavno ročico moteče 'vozijo' sem in tja, pri vožnji čez neravnine pa plastika rada tudi zaškripa.
Ix35 je značilen predstavnik mehkih športnih terencev, ki pred dejanske terenske zmogljivosti postavljajo imidž in vsakdanjo uporabnost.
S prenovo je ix35 dobil drugačno vpetje McPhersonovih vzmetnih nog, kar naj bi zagotavljalo več udobja. No, v praksi večje razlike ni čutiti, podvozje pa je glede na namembnost tega avtomobila še vedno pretrdo. Najbolj moteči so tresljaji, ki se v kabino prenesejo pri vožnji čez krajše neravnine. Izboljšav je bil deležen tudi volan, ki je (kot zagotavljajo tudi pri Hyundaiju) sedaj res bolj neposreden, a še vedno manj komunikativen kot pri fordu kugi ali volkswagnu tiguanu. Da gre za
avtomobil, ki ni ustvarjen za športno vožnjo, se dokončno pokaže pri hitreje odpeljanih ovinkih, kjer se moramo spopadati s precejšnjim podkrmiljenjem in prečnim nagibanjem karoserije. A pri umirjeni vožnji na kolikor toliko ohranjeni asfaltni podlagi je udobje zadovoljivo. In prav tu bo takšen ix35 preživel večino časa, saj nima štirikolesnega pogona in ga bodo zato najbrž le redki peljali stran od urejenih cest.
Njegov 1,6-litrski atmosferski bencinar z neposrednim vbrizgom goriva je zelo tih in uglajen, živahen postane šele nad 4.000 vrtljaji na minuto. Zato moramo, če se želimo dovolj hitro vključevati v promet in varno prehitevati, pogosteje segati po menjalniku. To je povsem prijetno opravilo, saj so hodi prestavne ročice gladki in natančni. A tudi ob zelo učinkoviti uporabi prestavnih stopenj ne moremo pričakovati bliskovitih pospeškov. Prav tako od bencinarja ne moremo pričakovati rekordno
nizke porabe, ki pa kljub temu ostaja v sprejemljivih okvirih. Na testu, kjer se nismo ukvarjali z varčevanjem, je zahteval slabih devet litrov na 100 kilometrov, predvidevamo pa, da bi se ob dolgoročni uporabi zadovoljil tudi z litrom manj.
Z vstopnim bencinskim motorjem je na voljo zgolj v kombinaciji s pogonom na sprednji kolesi.
Kaj pa oprema? Idealna se nam zdi kombinacija osnovnega nivoja life ter paketa dynamic, ki za dodatnih 750 evrov vključuje ravno to, kar bi sicer pogrešali. To so predvsem usnje na volanskem obroču in prestavni ročici, tempomat, naprava za prostoročno telefoniranje s povezavo bluetooth in parkirna tipala zadaj, dobrodošlo pa je tudi gretje sprednjih in zadnjih sedežev.
Vse to bi bilo po redni ceni na voljo za slabih 21 tisočakov, zahvaljujoč popustu pa dejansko stane nekaj manj kot 19 tisoč evrov in tako omogoča racionalen vstop v svet mehkih športnih terencev, v katerem štejejo predvsem videz, udobje in oprema ter šele nato vse, kar je povezano s pojmom 'terenski'.
Hyundai ix35 1.6 GDi 2WD life |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva; Prostornina: 1591 ccm; Vrtina in gib: 77,0 x 85,4 mm; Kompresijsko razmerje: 11,0 : 1; Največja moč: 99 kW (135 KM) pri 6300/min; Razmerje mase in moči: 13,9 kg/kW (10,2 kg/KM); Največji navor: 165 Nm pri 4850/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4410 x 1820 x 1660 mm; Medosna razdalja: 2640 mm; Pnevmatike: 215/70 R16; Masa/nosilnost: 1380/450 kg; Prtljažnik: 591–1436 l. |
Največja hitrost: 178 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba (EU): 8,2/6,0/6,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Emisije CO2: 158 g/km. |
Cena: model (1.6 GDi life): 19.790 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 19.790 evrov, z dodatno opremo: 20.890 evrov; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, oprema, cena |
![]() |
trdo podvozje, nekomunikativen volan, preglednost nazaj |
![]() |
brez napak |