Mercedes-benz E 300 bluetec hybrid
Hibrid po meri voznika


Mercedes razreda E je še vedno eden izmed najudobnejših potovalnih avtomobilov in se še posebej dobro počuti na avtocesti.

Klasična in elegantna notranjost vas razvaja z udobjem in ergonomijo. Pri dodatni opremi ne kaže skopariti.

Hibridu prilagojeni merilniki prikazujejo tudi delovanje električnega motorja.


Na sredinskem zaslonu lahko podrobno analizirate porabo goriva in delež regenerirane energije ter njen tok.


Iz tega avtomobila boste čili in spočiti izstopili tudi po daljši poti – ne glede na to, ali boste sedeli na sprednjih ali zadnjih sedežih.


Za razliko od tekmecev je prtljažnik pri hibridnem mercedesu E povsem enak kot pri drugih različicah.

Litij-ionski akumulator kapacitete 0,8 kWh je pod motornim pokrovom.
Večina hibridnih avtomobilov stavi na kombinacijo električnega in bencinskega motorja, v mercedesu razreda E pa usklajeno, z roko v roki delujeta zmogljiv štirivaljni turbodizel in razmeroma šibak elektromotor. Bistvo avtomobila namreč ni, da bi na elektriko zmogel prevoziti daljše razdalje – v teoriji je to sicer možno do hitrosti 35 km/h in do razdalje enega kilometra, v praksi pa rezervirano predvsem za manevriranje na parkirišču ali na hišnem dovozu.
Glavna vloga električnega motorja je namreč pomoč dizelskemu – s svojim bogatim navorom vskoči takrat, ko je dizel najmanj učinkovit (speljevanja, nenadna pospeševanja, zelo počasno pomikanje v koloni) ter s tem zmanjša porabo oziroma, če se izrazimo malce bolj slikovito, poreže tiste vrhove, ki najbolj štrlijo iz povprečja. V praksi to pomeni, da med vožnjo po magistralnih cestah in avtocestah za pogon skrbi dizelski motor, električni pomaga predvsem pri mestni vožnji.
Skupna moč dizelskega in električnega motorja je s 170 kW (231 KM) enaka šestvaljnemu E 300 bluetec – zato takšna oznaka.
Poraba? Ta naj bi po tovarniških podatkih znašala le 4,1 litra na sto kilometrov, a to je le teorija. Tekom testa smo v povprečju porabili dobrih šest litrov (je pa res, da je bil avtomobil obut v zimske pnevmatike) – okoli te številke računajte tudi v praksi, z izrazito umirjeno vožnjo, nežno desno nogo ter malo pospeševanja in zaviranja pa na dobrih pet. Seveda bo občasno poraba tudi nižja, saj lahko določene odseke ceste (predvsem kakšen daljši klanec navzdol) vse do hitrosti 160 km/h tudi
prejadrate – z obvolansko ročico za menjavanje prestav namreč lahko vklopite funkcijo Segeln+, ki prekine povezavo med dizelskim motorjem in menjalnikom ter zmanjša regeneracijo energije. Avtomobil takrat hitrost vzdržuje le zaradi svoje kinetične energije in manjše pomoči električnega motorja. Tako nam je ob izrazito umirjeni vožnji (za tempo sodobnega prometa mestoma celo preveč) ter ob odrekanju siceršnjim zmogljivostim avtomobila uspelo doseči porabo okroglih pet litrov. Dober rezultat,
še posebej za skoraj pet metrov dolgo luksuzno limuzino.
Ta se lahko pohvali z vsem udobjem, ki smo ga vajeni pri Mercedesu, zmogljivosti pa so kljub hibridnemu pogonskemu sklopu zelo solidne. Skupnih 170 kW (231 KM) največje moči je namreč zelo prepričljivih in v vseh pogledih, tako pri odločnem pospeševanju ali lahkotnem doseganju višjih potovalnih hitrostih, povsem ustreza značaju zmogljive potovalne limuzine. Morda vas bo zmotil le malce bolj robat zvok motorja – štirivaljni turbodizel se pač ne more kosati s šestvaljnikom ali bencinskim
strojem.
Kljub hibridnemu pogonu se ni treba ničemur odpovedati – niti prostorskemu niti kakšnemu drugemu udobju.
Skratka, avtomobil večinoma sam izbira vir pogona glede na trenutne potrebe, samodejno pa tudi vklaplja in izklaplja dizelski motor. Vožnja hibridnega mercedesa E je zato povsem enaka običajno gnanim izvedbam s samodejnim menjalnikom (ta je pri hibridu serijski), za razliko od tekmecev pa tudi hibridne komponente v ničemer, ampak resnično v ničemer ne krnijo siceršnje prostornosti in uporabnosti avtomobila. Litij-ionski akumulator kapacitete 0,8 kWh je namreč nameščen pod motornim pokrovom
(tam, kjer je sicer običajni akumulator, ki je v hibridu svoje mesto našel pod prtljažnim prostorom), elektromotor pa pred menjalnikom.
In to je bistvo tega mercedesa: hibridni pogonski sklop je v celoti prilagojen avtomobilu, vozniku in potnikom, ne obratno, zato se na račun varčevanja ni treba prav ničemur odpovedovati.
Mercedes-benz E 300 bluetec hybrid |
Vozilo in motor:
limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2143 ccm; Vrtina x gib (mm): 83,0 x 99,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16,2 : 1; Motor (električni): trifazni, AC; Največja moč (dizelski motor): 150 kW (204 KM) pri 4200/min; Največja moč (električni motor): 20 kW (27 KM); Največja moč (sistem): 170 kW (231 KM); Razmerje mase in moči: 10,8 kg/kW (8,0 kg/KM); Največji navor (dizelski motor): 500 Nm pri 1600–1800/min; Največji navor (električni motor): 250 Nm; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj in zadaj hlajene kolutne; Elektronska podpora: ABS, ASR, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost:
4879 x 1854 x 1474 mm; Medosna razdalja: 2874 mm; Pnevmatike: 245/45 R 17; Masa/nosilnost: 1845/585; Prtljažnik: 505 l. |
Največja hitrost:
242 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,5 s; Poraba goriva (EU): 4,1/4,1/4,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 107 g/km. |
Cena: Osnovni model
(E 200 CDI): 42.100 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 56.120 evrov; z dodatno opremo: 62.136 evrov; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje med vožnjo, prostorna kabina in prtljažnik |
![]() |
robat zvok dizelskega motorja, razlika med tovarniško in realno porabo |
![]() |
brez napak |