Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD intense+
Zadržan in razumen


Novi outlander je ohranil praktično enake mere kot njegov predhodnik, glavna razlika je v obliki, ki je po novem precej neizrazita.

Armaturna plošča prepriča s kakovostnimi materiali in dobro ergonomijo, instrumentna plošča (z barvnim LCD zaslonom) pa je lepo pregledna.


Preklapljanje med tremi načini delovanja štirikolesnega pogona (4WD eco, 4WD auto in 4WD lock) poteka s preprostim pritiskom na gumb, ki se nahaja na sredinskem grebenu.

V drugi vrsti je dovolj prostora v vse smeri.

Dodatna zložljiva sedeža v tretji vrsti sta namenjena predvsem otrokom ali nižje raslim odraslim potnikom.

S postopnim zlaganjem sedežev in tudi z vzdolžnim pomikom klopi v drugi vrsti (22 cm) pridobimo zelo priročen tovorni prostor z ravnim dnom.

V sedemsedežni konfiguraciji prtljažnik ponuja dovolj prostora le za kakšno športno torbo
Gotovo nismo edini, ki smo bili ob prihodu tretje generacije outlanderja malce razočarani. Verjetno zato, ker smo pričakovali nadaljevanje dinamičnih oblik, ki so jih po lancerju postopoma prevzeli tudi ostali Mitsubishijevi modeli. A Japonci pri oblikovanju le niso tako dosledni kot evropski proizvajalci. Novega outlanderja so zasnovali mimo dosedanjih smernic, povsem brez ostrih, agresivnih linij.
Podobno je tudi v notranjosti. Armaturna plošča bo težko pritegnila z obliko, saj nima prav ničesar, kar bi izstopalo. A njeno bistvo je funkcionalnost. Z izjemo gumba za upravljanje potovalnega računalnika, ki se nahaja levo za volanskim obročem, so vsa stikala logično razporejena. Poleg tega kot celota deluje bolj kakovostno kot pri predhodniku. Materiali so prijetni na otip in se obenem zdijo trpežni. K funkcionalnosti prispeva tudi zadostno število odlagališč za drobnarije, vključno z
dobrodošlim utorom za pametni ključ na sredinski konzoli.
Novi outlander z ničimer ne izstopa, še manj pa razočara, saj je soliden na vseh področjih.
Na vzdolžno pomični zadnji klopi je dovolj prostora v vse smeri, v prtljažniku pa se skrivata še dva zložljiva sedeža, žal bolj zasilne narave.
Turbodizelski štirivaljnik z 2,2-litra prostornine razvije po današnjih standardih skromnih 110 kilovatov (150 KM), a premore veliko navora že pri nizkih vrtljajih. Zato prav zadovoljivo potegne. Je uglajen in v kombinaciji z dobro zvočno izolacijo zagotavlja udobje tudi pri višjih hitrostih. Šeststopenjski ročni menjalnik je natančen in s kratkimi hodi prestavne ročice predstavlja najbolj dinamičen element tega avtomobila. Nekoliko manj natančen je volanski mehanizem, ki pa je progresiven in deluje povsem zadovoljivo, dokler od njega ne zahtevamo športnosti.
Štirikolesni pogon z elektronsko krmiljeno sklopko ponuja načine 4WD eco, 4WD auto in 4WD lock. Prvi daje prednost pogonu na sprednji kolesi in je namenjen varčni vožnji, drugi razporeja moč med sprednjo in zadnjo osjo po potrebi, tretji, ki je namenjen bolj zahtevnim razmeram, pa ponuja stalni pogon na vsa štiri kolesa. Zaradi skromne oddaljenosti od tal je jasno, da gre za avtomobil, ki nima resnih terenskih ambicij. Zato tudi njegov štirikolesni pogon ni namenjen brezpotjem, temveč
varnosti v razmerah s slabšim oprijemom. Da je namenjen predvsem udobni cestni vožnji, kaže tudi podvozje, ki zelo dobro blaži udarce pri vožnji čez neravnine, a je z omejenim prečnim nagibanjem v ovinkih bližje klasičnim avtomobilom kot klenim terencem.
Kombinacija turbodizelskega motorja in ročnega menjalnika ponuja tudi funkcijo auto stop & go, ki prispeva k doseganju manjše porabe goriva.
Tudi serijska oprema je povsem zadovoljiva, saj med drugim vključuje sedem zračnih blazin, barvni ekran na dotik za upravljanje avtoradia in uživaško ozvočenje znamke Rockford Fosgate. Za dobrih 35 tisočakov pa bi mu lahko ob kameri za vzvratno vožnjo dodali tudi parkirna tipala, ki so vendarle bolj zanesljiva.
Zaključek se tako ujema s prvimi vtisi; outlander res z ničemer ne izstopa. Z vse prej kot drzno obliko bo težko navdušil tiste, ki še niso bili v stiku s to japonsko znamko. A ne glede na to si zasluži priložnost, saj je prostoren, prilagodljiv in vsestransko uporaben. Z občutkom solidnosti in kakovosti, ki ju posreduje, pa hitro zleze pod kožo.
Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD intense+ |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 2268 ccm; Vrtina in gib: 86,0 x 97,6 mm; Kompresijsko razmerje: 14,9 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 15,1 kg/kW (11,1 kg/KM); Največji navor: 380 Nm pri 1750-2500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z EBD, BA, ASTC; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4655 x 1800 x 1680 mm; Medosna razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1665/595 kg; Prtljažnik: 128/519/1625 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 6,5/4,7/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km; Izpust CO2: 140 g/km. |
Cena: osnovni model (2.0 2WD invite+): 27.440 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 35.070 evrov, z dodatno opremo: 35.570 evrov; AC-Mobil d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
motor, menjalnik, poraba goriva, prostornost, prilagodljivost |
![]() |
posreden volan, položaj gumba za potovalni računalnik, ni parkirnih tipal |
![]() |
brez napak |